بازدید 4794

تبعیض در پلمب امکان درباره تخلف بی حجابی

روزنامه اطلاعات می‌پرسد: مکان هایی را که بدحجاب ها در آن تردد می کنند، اما صاحبان آنها به جایی وصل هستند پلمب نمی شوند؟
کد خبر: ۱۱۷۶۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹ 24 May 2023

به گزارش «تابناک»، روزنامه اطلاعات نوشت: ما در کشور قانون کم نداریم اما اجرا و عدم اجرای آن در برخی موارد منوط به آن است که چه ضمانتی برای اجرا و چه قدرتی برای عدم اجرای آن داشته باشی.
 
از خودی و غیر خودی دانستن عوامل اجرایی قانونی گرفته تا میزان دسترسی به ارکان قدرتی که آن را عملی کنند. در این میان البته آنها که به مناصب قدرت دسترسی دارند یا از تمکنی برخوردارند (برای تطمیع در موارد لازم)، از قانون و حقوق شهروندی می‌توانند بهره ببرند، اما آیا دیگران هم می‌توانند؟ همه در برابر قانون برابرند. این یک اصل است اما برخی گویا برابرترند و برخی گویا قدشان نمی‌رسد تا برابر شوند!
 
اخیراً در رابطه با مسأله حجاب، به اماکنی که قانون را رعایت نکنند اخطار پلمپ داده می‌شود. به درستی یا نادرستی آن کاری نداریم و اینکه اصولاً این اقدام عملی هست یا نه؟ یا روش درستی برای مراعات و اجرای آن به حساب می‌آید و اصولاً به مقابله با بدحجابی کمک می‌کند یا نتیجه عکس می‌دهد هم موضوع بحث نیست؛ اما همین قانون آیا بدون تبعیض در مورد همه مجتمع‌ها و اماکن، رعایت و با همه یکسان برخورد می‌شود؟
 
آیا هیچ تفاوتی نمی‌کند که آن مجتمع تجاری یا اداره یا سازمان یا مطب یا … متعلق به کیست؟ و اصطلاحاً به کجا وصل است؟ آیا متصور نیست که پس از اخطار یکی که به جایی وصل است یا دولتی یا خصولتی است زنگی بزند و حال و احوالی بکند و احتمالاً قول شفاهی یا ملایمی هم بدهد مشکل را حل کند؟ یا موردی هم نمی‌توان یافت که اصولاً با وجود مشاهده عدم رعایت اخطاری نگیرد؟ نمی‌دانم اما خدا کند که آنچه در افواه درباره تبعیض در این رابطه مطرح است نادرست باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۰
مهمترین تبعیض آن بود که گشت ارشاد در مقابل مترو که محل تردد قشر ضعیف است ، مردم را بازداشت می کرد اما در تمام تاریخ فعالیتش یک بار هم جرات حضور در خیابان های فرشته ، الهیه و بالای تجریش را نداشت
دارن ما کسبه رو عملا رودروی مشتری میذارن چند روز پیش هنوز مشتری نگفته سلام خانمی چادری وارد مغازه من شد و به ما میگه چرا تذکر نمی‌دید و بگو مگو با مشتری و ما که نتیجش این شد هم مشتری دلخور رفت بیرون هم ایشون و احتمال گزارش به بالا دست ضمنا خانواده خودم چادرین
پاسخ ها
باشه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
شما بازاری ها فقط فکر پاچه خواری و جیب بری و گرانفروشی باشید لطفا!!!!! فکر کردی جلوی دوربین زنده هستی که نوشتی خونواده خودت چادری هستند؟ بالادستی کیه برای خودت داستان میسازی!!!! اصلا به مردم چه که تو کی هستی و اصلا با اسم ناشناس اومدی فکر کردی کل سیستم امنیتی دنیا الان تو رو میبینند و میاند سراغت پس زود نوشتی خودت و خونوادت چادری هستید؟ آفرین جایزه خوبی نصیبت خواهد شد در بهشت...
اشتباه زیادمهم نیست ولی درس نگرفتن ازاشتباه واصرار بر ادامه آن موجه نیست.برخوردهای بیضابطه با آنچه بیحجابی وبدحجابی نامیده میشود دردهه60 واوایل 70 ونتایج حاصل باید باعث درس گرفتن آقایان میشد .یادمه زمانیکه بشارتی وزیر کشوربود فرمود وجود یک زن بیحجاب یا بدحجاب ازصدهاتن موتدمخدر خطرناکتراست. امثال بشارتی به تاریخ پیوستند ولی تفکرشان هنوز وجوددارد وامروزیها حاضر به قبول اشتباهی که شد نیستند.دردنیا 54 کشور اسلامی وجوددارد غیراز طالبان به رسمیت شناخته نشده کدامیک حجاب را اجباری کرده اند اصلا درآن کشورها مسئله ای به نام حجاب مطرح است؟
بفرمایید کجا فساد و پارتی بازی نیست . آن جوانان مظلوم که سر مرز شهید شدند اگر آقا زاده بودند یا فامیل دور اصلا سربازی میرفتند ؟؟؟؟؟
مرغ۱۲۰هزار
بهتر نیست برای اینکه الگویی باشد برای مراکز تجآری که چگونه از ورود بی حجابان جلوگیری کنند اول شهرداری پیش قدم شود و کار را از مراکز خرید تحت نظرش یعنی بازار های روز که حداقل ۸۰ درصد خانمها بدون حجاب خرید کرده و خارج میشوند و یا بسیاری بدون حجاب به بانک شهر رفته و اموراتشان انجام میشود. در اولویت قرار گیرد که اصناف دیگر ببینند که چگونه با بی حجابان باید برخورد نمود !!!! باید مشاهده کرد که آیا آنجا را هم پلمپ میکنند.؟
اگر میخواهید این منکر واقعا جمع بشود و بی حجابها و بدحجابها چهره جامعه مملکت اسلامی را مخدوش نکنند با نصحیت موعظه تعطیل کردن کسب کارهای مردم به جایی نمرسید و مرتکبین منکر هم بدتر میکنند و مسخره میکنند. باید برای مدتی سخت گرفت و شدت عمل و قاطعیت داشت چند بی حجاب را درست حسابی تنبیه کنند تازیانه بزنند باقی شان حساب کار دستشان می اید و متوجه میشوند شوخی در کار نیست کلا این بساط هم جمع میشود
بنده دورگه هستم خودم در بغداد با چشم وگوشهای خودم دیدم وشنیدم که بعضی از مردم از برخی زنان بی حجاب چگونه ناله وفغان میکنن ولی دستشون به جایی بند نیست ونمیتونن شکایت کنن!!!
خداوندحجاب را برای کدام بخش از بانوان ضرورت دانسته است؟
---
خداوند حکیم مطلق مهربان که سازماندهی بی نقص جهان با عظمت آفرینش را از آن خود دارد حجاب را با فلسفه ای سرشت نشین فقط برای بانوانی ضرورت دانسته که به عظمت و حکمت جهان شمول یگانه ذات اقدس او صادقانه و عالمانه ایمان آورده و با این ایمان انکار ناپذیر و یقین علمی به پیامدهای وحیانی حتمی دنیوی و اخروی طبیعی احکام خرد گرای مثبت و سازنده ی او با شناخت علمی قطعی که بلحاظ منطق علمی عقل هیچ راهی برای شک و تردید ندارد ؛ سر اطاعت و تسلیم فرود آورده اند .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار