بازدید 3684

اوکراین: هلند اولین جنگنده اف-۱۶ را به ما می‌دهد

معاون وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد: این کشور احتمالا اولین جنگنده اف-۱۶ را از اوکراین دریافت خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۷۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲ 23 May 2023


به گزارش تابناک به نقل از رویترز، معاون وزیر دفاع اوکراین مدعی شد که هلند آماده است تا جنگنده‌های اف -۱۶ را در اختیار این کشور قرار دهد.

«یوری ساک» مشاور وزارت دفاع اوکراین امروز سه‌شنبه اعلام کرد که هلند ممکن است اولین کشوری باشد که جت های جنگنده اف -۱۶ را در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد.

بنا به گزارش رسانه ها، این مقام وزارت دفاع اوکراین گفت که هلند در حال حاضر در موقعیتی قرار دارد که اولین جنگنده را برای اوکراین ارسال کند.

ساک روز شنبه نیز به رسانه‌ها اعلام کرده بود که کی یف امیدوار است در اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر اولین جنگنده اف -۱۶ را از متحدان خود در ناتو دریافت کند. بنا به گفته این مقام اوکراینی، این کشور امیدوار است تا ۵۰ جنگنده جت را از متحدان خود تحویل بگیرد.

این در حالی است که «ووپکه هوکسترا» وزیر خارجه هلند روز دوشنبه اعلام کرد که کشورها نباید در مورد تامین جنگنده برای اوکراین تصمیمات فردی بگیرند و این موضوع باید در یک ائتلاف بزرگتر مورد مذاکره قرار گیرد.

اعضای ناتو اخیراً متعهد شده‌اند که جت‌های جنگنده اف -۱۶ را به اوکراین عرضه کنند، این تازه‌ترین تصمیم ناتو برای افزودن به فهرست تسلیحات کشنده‌ای است که تاکنون غرب در اختیار اوکراین قرار داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار