بازدید 3609

آخرین آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در جهان

بر اساس تازه‌ترین آمار، تعداد قربانیان کرونا در جهان به بیش از ۶ میلیون و ۸۷۷ هزار نفر رسید.
کد خبر: ۱۱۷۵۸۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴ 20 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از سایت ورلد میترز، تا کنون ۶۸۸ میلیون و ۷۶۲ هزار و ۵۰۲ نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد ۶ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۶۰۷ نفر جان باخته اند.
 
آمریکا با ابتلای ۱۰۶ میلیون و ۸۹۰ هزار و ۱۵۸ نفر و فوت یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۱۹ نفر بر اثر کرونا در صدر قرار دارد. در شبانه روز گذشته در آمریکا ۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. بیشترین تلفات شبانه روز گذشته در جهان مربوط به آلمان با ۵۴ فوتی است. پس از آمریکا، هند، با ۴۴ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۹۲۳ مبتلا و مرگ ۵۳۱ هزار ۸۱۸ نفر بر اثر این بیماری در جایگاه دوم آمار مبتلایان قرار دارد. فرانسه آمار ۴۰ میلیون و ۵۴ هزار و ۸۶۳ مبتلا و ۱۶۷ هزار و ۵۲ فوتی بر اثر کرونا را تا کنون ثبت کرده است. 
 
در آلمان ۳۸ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۵۴ مبتلا و ۱۷۳ هزار و ۹۹۵ مرگ ناشی از کرونا ثبت شده است. در برزیل، ۳۷ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۳۳۷ نفر تا کنون به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد ۷۰۲ هزار و ۴۲۱ نفر جان باخته اند. 
 
در ژاپن تا کنون ۳۳ میلیون و ۸۰۳ هزار ۵۷۲ نفر به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۷۴ هزار و ۶۹۴ نفر جان باخته اند. 
کره جنوبی تا کنون آمار ۳۱ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۴۹۰ مبتلا به کرونا و ۳۴ هزار و ۶۶۵ فوتی بر اثر این بیماری را ثبت کرده است. در شبانه روز گذشته هم ۱۳ نفر دیگر به آمار قربانیان این بیماری در این کشور افزوده شد. 
 
آمار کرونا در ایتالیا از ابتلای ۲۵ میلیون و ۸۴۲ هزار و ۵۹۵ نفر و مرگ ۱۹۰ هزار و ۲۴۲ نفر بر اثر این بیماری حکایت دارد. در انگلیس تا کنون ۲۴ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۹۵ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۲۳ هزار و ۳۹۶ نفر بر اثر آن جان باخته اند.  در روسیه تا کنون ۲۲ میلیون ۹۰۰ هزار و ۷۵۵ نفر به کرونا مبتلا شده اند و ۳۹۸ هزار و ۷۳۶ نفر جان باخته اند. 
 
در اسپانیا تا کنون ۱۳ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۸۲۵ نفر به کرونا مبتلا شده اند و ۱۲۰ هزار و ۹۶۴ نفر جان باخته اند.  آمار کرونا در ایران از ابتلای ۷ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۶۷۶ نفر و فوت ۱۴۶ هزار و ۲۰۴ نفر حکایت دارد. 
 
آمار تلفات کرونا در شبانه روز گذشته در استرالیا ۱۵ نفر، در مکزیک ۱۴ نفر و در هنگ کنگ ۱۰ نفر ثبت شد. در مجموع ۱۲۷ نفر در شبانه روز گذشته در جهان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند. 
 
بر اساس به روزرسانی آمار واکسیناسیون کرونا در کشور‌های جهان که ۱۳ مارس به روزرسانی شده است، تاکنون بیش از ۵.۵۵ میلیارد نفر تقریبا معادل ۷۲.۳ درصد جمعیت جهان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند. در آمریکا تا کنون ۸۰% مردم در برابر کرونا واکسینه شده اند که از این تعداد ۶۸% دو دوز واکسن و ۳۴% دوز تقویتی واکسن را دریافت کرده اند. در هند، ۷۵% مردم واکسن دریافت کرده اند که ۷۰% کاملا واکسینه شده اند و ۱۷% دوز تقویتی را دریافت کرده اند. 
 
در برزیل، ۹۰% مردم واکسن زده اند و از این تعداد ۸۳% به طور کامل واکسینه شده اند و ۶۰% دوز تقویتی واکسن را دریافت کرده اند. در فرانسه این آمار به ترتیب، ۸۲% آمار واکسیناسیون، ۷۹% دریافت دو دوز واکسن و ۷۱% دریافت دوز تقویتی کرونا اعلام شده است. در آلمان ۷۸% تا کنون واکسن زده اند و ۷۶% دو دوز واکسن و ۷۸% دوز تقویتی واکسن کرونا را دریافت کرده اند. 
 
انگلیس تا کنون ۸۱% مردم خود را در برابر کرونا واکسینه کرده است که ۷۶% این تعداد دو دوز واکسن و ۶۰% تعداد دوز تقویتی کرونا را دریافت کرده اند. در ایتالیا این آمار به ترتیب ۸۴% واکسن، ۸۰% دو دوز واکسن و ۷۸% دوز تقویتی واکسن است. در روسیه تا کنون ۶۱% واکسن زده اند و از این تعداد ۵۵% دو دوز واکسن و ۱۴% دوز تقویتی واکسن را دریافت کرده اند. 
 
در ایران هم تا کنون ۷۹% از مردم در برابر کرونا واکسینه شده اند و از این تعداد ۷۱% دو دوز واکسن و ۳۸% دوز تقویتی واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها