بازدید 3381

واکنش آمریکا به تعمیق روابط ایران و پاکستان

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پی توسعه روابط ایران و پاکستان با افتتاح یک بازارچه مرزی گفت که ترجیح می‌دهد در این زمینه اظهارنظری نکند.
کد خبر: ۱۱۷۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ 20 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از شبکه جئو نیوز، در حالیکه روابط میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با افتتاح یک بازارچه مرزی  پیشرفت قابل توجهی داشته است، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ترجیح داد در این زمینه سکوت کند و اظهارنظری نداشته باشد.

بنابر گزارش این رسانه پاکستانی، روز پنج‌شنبه (۲۸ اردیبهشت‌ماه) بازارچه مرزی «‌یشین» با حضور شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان و ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران افتتاح شد و دو طرف با هدف تقویت روابط تجاری میان ایران و پاکستان با یکدیگر دیدار کردند.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در پاسخ به درخواست جئو نیوز برای اظهار نظر درباره پیشرفت روابط میان تهران و اسلام‌آباد گفت: ما از این دیدار (میان شهباز شریف و ابراهیم رئیسی) مطلع هستیم. ما هیچ اظهارنظری در مورد این تعامل نداریم.

با این حال، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا بر اهمیت روابط خود با اسلام آباد تاکید کرد و گفت که تضمین رشد اقتصادی پاکستان، امنیت انرژی و پایداری زیست محیطی اولویت روابط دوجانبه ایالات متحده با پاکستان است.

به گزارش جئو نیوز، انتظار می‌رود افتتاح بازار معاش مرزی «مند-پیشین» بستری پررونق برای افزایش تجارت فرامرزی، تقویت رشد اقتصادی و گشودن راه‌های فرصت جدید برای کسب‌وکارهای محلی فراهم کند.

لازم به ذکر است این بازارچه یکی از شش بازارچه مرزی است که در مرز پاکستان با ایران احداث شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار