بازدید 2545

مکرون: هر سلاحی را به اوکراین نخواهیم داد

امانوئل مکرون گفته است که فرانسه سلاحی به کی یف نمی‌دهد که اجازه حمله یا دسترسی به روسیه را بدهد.
کد خبر: ۱۱۷۵۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳ 16 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه در سخنانی تاکید کرد که فرانسه هر سلاحی را به اوکراین ارائه نمی‌کند که به او اجازه حمله یا رسیدن به خاک روسیه را بدهد.

مکرون به شبکه تلویزیونی TF1 گفت: «ما به اوکراین سلاح‌هایی که اجازه حمله به روسیه یا رسیدن به قلمرو آن را بدهد، نمی‌دهیم.»

رئیس جمهور فرانسه افزود: «استراتژی فرانسه این است که به کمک اوکراین در دفاع از خود ادامه دهد.»

مکرون گفت: «استراتژی فرانسه ساده است: ادامه کمک به بقای اوکراین و سازماندهی یک حمله متقابل برای بازگرداندن همه طرف‌ها به میز مذاکره بر اساس شرایط انتخاب شده توسط این کشور و ایجاد صلح پایدار برای آن.»

در بحبوحه جنگ جاری بین روسیه و اوکراین و تشدید تنش‌ها، فرانسه در پی سفر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به این کشور، اعلام کرده است که تسلیحات بیشتری از جمله تانک‌های سبک و زره‌پوش برای کی‌یف تأمین خواهد کرد.

زلنسکی دو شب پیش از برلین راهی پاریس شد و در ضیافت شامی در کاخ الیزه، با امانول ماکرون، رئیس جمهور فرانسه حضور پیدا کرد.

الجزیره نوشته است که رهبران دو کشور پس از سه ساعت رایزنی، در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که «فرانسه در هفته‌های آتی، چندین لشکر اوکراین را با ده‌ها زره‌پوش و تانک سبک از جمله AMX-۱۰RC، آموزش داده و تجهیز خواهد کرد.» گفته می‌شود این تانک‌ها در میدان نبرد به سرعت حرکت کرده و قدرت تغییر موضع بالایی دارند.

سفر زلنسکی به پاریس، بخشی از تور اروپایی وی محسوب می‌شود. رئیس جمهور اوکراین در آستانه ضدحملات بهاری ارتش کی‌یف که مدت‌هاست به سوژه داغ رسانه‌ها بدل شده و غرب مدت‌هاست که انتظار آن را می‌کشد، با هدف درخواست کمک نظامی بیشتر این تور را آغاز کرده است.

زلنسکی پس از دریافت بسته نظامی ۳ میلیارد دلاری از برلین نیز گفته بود که با قدرت کی‌یف و متحدانش، شکست روسیه همین امسال «اجتناب‌ناپذیر» خواهد بود.

ماکرون نیز در فرانسه تاکید کرد که پاریس با کمک‌های سیاسی، مالی، بشردوستانه و نظامی همچنان و تا هر زمان که نیاز باشد، از کی‌یف حمایت خواهد کرد.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) کشورهای غربی نسبت به حمایت همه‌جانبه از کی‌یف اقدام و در سوی مقابل، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کرده‌اند.

پیش از این، زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در جریان سفرش به آلمان در سخنانی اعلام کرده بود: کی یف علاقه‌ای به حمله به قلمرو روسیه ندارد؛ زیرا نه وقت، نه قدرت و نه زرادخانه تسلیحاتی آن را دارد.

رئیس جمهور اوکراین در این خصوص ادعا کرد که ضدحملات کی یف علیه مسکو به منظور هدف قرار دادن خاک روسیه طراحی نشده است.

زلنسکی در این باره اضافه کرده بود که هدف اوکراین آزادسازی مناطقی است که در مرزهای بین المللی به رسمیت شناخته می‌شود.

اولاف شولتز صدراعظم آلمان نیر در آن کنفرانس خبری گفته بود: کی یف می‌تواند پیرامون ارسال انبوه کمک‌ها از سوی برلین از ما انتظار داشته باشد. ما تا زمان لازم از شما حمایت می‌کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل