بازدید 3719

اظهارات بهادری جهرمی درباره انتصابات رئیسی

سخنگوی دولت با بیان اینکه یکی از مشکلات این است که ظرفیت‌های مدیریتی در رقابت‌های سیاسی حذف می‌شدند اما آیت الله رئیسی از کسانی که حرفی برای گفتن دارند استفاده می‌کند و تا برای جایگاهی به حجت شرعی نرسد فردی را منصوب نمی‌کند، افزود: انتصابات آیت الله رئیسی سیاسی و صرفا با نگاه رای آوری نبوده‌ است این در حالیست که برخی مدیران بعد از دو سال تغییر نکرده اند و معتقدیم دولت مقداری کوتاهی کرده است اما باید در نظر بگیریم که درگیر جنگ اقتصادی هستیم و از این رو برخی امورات مهم ممکن است عقب بیفتد.
کد خبر: ۱۱۷۴۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵ 12 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، علی بهادری جهرمی روز پنجشنبه در جمع طلاب و روحانیون مرکز تخصصی اخلاق و معنویت قم با اشاره به دستاوردهای ایران اسلامی به موضوع ماهواره خیام و ساخت نفتکش افزود:‌ درخصوص ماهواره خیام ، ۱۰کشور هم در دنیا آن ندارند و دانش آن را داریم که ماهواره را از مداری بگیریم و به مدار بالایی ببریم.

وی ادامه داد:‌ مسیر ۴۴ ساله انقلاب اسلامی از همین جنس است ، جنگ اقتصادی ، رسانه ای و شناختی که رخ داده‌است را باید تحلیل کنیم و دقیق تر بررسی کنیم و الان در وسط جنگ ترکیبی اخیر هستیم.

وی افزود: جنگ اقتصادی از اول انقلاب شروع شده و معلوم نیست تمام شود و نزاع حق و باطل همواره وجود داشته است و در این زمینه احتمال خطا هم هست چون جنگ ما همیشگی است و در بار مسوولیتی که داریم هر لحظه باید حواس خود را جمع کنیم.

سخنگوی دولت گفت: جنس و شکل رفاه و وضعیت اقتصادی که می پسندیم لزوما منطبق بر پسند کشورهای لائیک و ضد دین نیست و عموم مردم به این نکته کم توجهی می‌کنند که ما وسط جنگ هستیم ولی الان هم باید بدانیم آخر جنگ اقتصادی و رسانه ای پیروزی ماست و باید به مدیران خود اعتماد کنیم.

بهادری جهرمی که پاسخگوی سوالات طلاب نیز بود در ادامه گفت: کابینه دولت قوی است البته نمی گوییم آرمانی است اما افراد فرهیخته، مدیر و انقلابی انتخاب شده اند. تفکر انقلابی حوزه علمیه با دولت و قوای دیگر یکی است و معتقدیم وقتی هر کدام از این جمع خطا کند ممکن است بقیه نیز سرزنش شوند.

وی ادامه داد: پشتوانه ما در عمل مردم هستند و باید هنر داشته باشیم مانند دفاع مقدس فضای اعتماد را جلب کنیم و در این صورت موفق خواهیم بود.

وی بیان کرد: حرکت کلان نظام در مسیر پیشرفت است و باید این حقیقت را در مردم تقویت کنیم.

وی اظهار داشت: در بسیاری از شاخص‌ها در دوره قبل در حوزه اقتصاد یک دهه عقب افتادیم و در حوزه فرهنگ رسانه و سرمایه اجتماعی دهه قبل خوب عمل نکردیم اما این دولت می‌گوید گفتمان من انقلابی بر طبق قانون اساسی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

سخنگوی دولت با اشاره به این‌ که‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی نهادی فرا دولتی است گفت: فرماندهی فرهنگی موجود صرفا دست دولت نیست و دستگاه‌های مختلف کار می کنند و ساختار موجود دولت در مسیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل می‌کند.

وی ادامه داد: مرکز ثقل و هماهنگ کننده فعالیتهای فرهنگی در دولت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است و دولت ستاد فعالیتهای فرهنگی را تشکیل داده است که در چارچوب تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی کار کنند.

بهادری جهرمی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در یک سالگی دولت فرمودند از جمله محورهایی که دولت کار کرده فرهنگ است و ما نیز باید در نظر بگیریم که اثر فعالیت های فرهنگی در بلند مدت خود را نشان می‌دهد.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از مشکلات این است که ظرفیت‌های مدیریتی در رقابت‌های سیاسی حذف می‌شدند اما آیت الله رئیسی رئیس جمهور از کسانی که حرفی برای گفتن دارند استفاده می‌کند و تا برای جایگاهی به حجت شرعی نرسد فردی را منصوب نمی‌کند.

سخنگوی دولت افزود: انتصابات آیت الله رئیسی سیاسی و صرفا با نگاه رای آوری نبوده‌است این در حالیست که برخی مدیران بعد از دو سال تغییر نکرده اند و معتقدیم دولت مقداری کوتاهی کرده است اما باید در نظر بگیریم که درگیر جنگ اقتصادی هستیم و از این رو برخی امورات مهم ممکن است عقب بیفتد.

بهادری جهرمی ادامه داد: نمی‌گوییم نقطه ضعف نداشته‌ایم اما دشمن روی نقاط قوت دست می‌گذارد و آن ها را ضعیف جلوه می دهد این در حالیست که دولت سیزدهم اولین دولت در کشور است که برنامه داشت و به صورت عمومی روی سایت‌ها گذاشت تا نظر کارشناسان را جذب کند.

وی تاکید کرد: جابجایی‌ها نشان می دهد دولت برنامه دارد و اگر برنامه نداشته باشیم وزیری روی رودربایستی سر جای خودش می نشیند . هر وزیر ما سه ماه یکبار مبتنی بر سند باید گزارش دهد و این گزارش ارزیابی برای رئیس جمهور و معاون اول ارسال می‌شود و اگر وزیری در مسیر کند یا اشتباه برود کنار گذاشته می‌شود.

وی ابراز داشت: مردمی سازی یارانه‌ها و اصلاح یارانه‌ها باعث شد فاصله طبقاتی کاهش پیدا کند چون ادعا داشتیم دولت عدالت محور هستیم. نظامی که تورم دارد روز به روز فاصله طبقاتی در آن افزایش پیدا می کند.

بهادری جهرمی ادامه داد: ما تورم بالای ۴۰ و ۵۰ درصدی داریم ولی به خاطر اصلاح یارانه ها فاصله طبقاتی کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در مورد کالاهای اساسی با این شیوه توزیع ارز ترجیحی، امکان تهیه کالای اساسی در کشور را نداشتیم. یارانه به واردات کالای اساسی از بیرون می دادیم و در حقیقت یارانه را به کشاورز خارجی می دادیم اکنون نیز یارانه را حذف نکردیم و آن چیزی که به وارد کننده می‌دادیم به مصرف کننده می دهیم.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ تولید گندم ۳۰ درصد افزایش یافت و فروش گندم کشاورز داخلی ۶۰ درصد افزایش پیدا کرد و این از اثرات حذف ارز ترجیحی است.

سخنگوی دولت افزود: مساله و بحران اقتصادی کشور در چند سال اخیر زیاد توان دولت را می‌گیرد این در حالیست که مساله ما در حوزه فرهنگ علاوه بر برنامه ، اقدام بوده‌است.

وی اظهار داشت:‌ به عنوان مثال شورای عالی فضای مجازی ۱۰ سال پیش از آغاز دولت سیزدهم شبکه ملی اطلاعات را تصویب کرد و در آغاز دولت آقای رئیسی پیشرفت آن زیر ۳۰ درصد بود و این میزان را از ابتدای دولت سیزدهم به ۶۰ درصد رسانده ایم‌ و شبکه ملی اطلاعات صرفا زیرساخت نیست و محتوا را نیز شامل می شود.

وی ابراز داشت: زمین بازی رسانه را در دهه قبل از دست داده ایم و باید این زمین را برگردانیم و صدای ما باید به مردم برسد.

وی ادامه داد: فضای اقتصادی کام مردم تلخ و دشمن اقتصاد را ابزار مبارزه کرده است در این بین ساختمانی مثل متروپل که در قبل از دولت سیزدهم ساخته شده و مجوزها در قبل بوده فرو می ریزد اما دشمنان کام مردم را تلخ می کنند. مرتب تصاویر جانباختگان را منتشر کردند این در حالی بود که همزمان با ریزش متروپل در مدرسه ای در آمریکا ۲۰ دانش آموز کشته شدند اما یک تصویر از کشته شدگان نبود چون آن جا باید بهشت نشان داده شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۴
بنده نوازی فرمودند جناب رییسی
یعنی برای این کابینه ضعیف هم به حجت شرعی رسیده بود؟
این خسته نمیشه از اینهمه گزارش دروغ دادن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دولتی که ارزش پول ملی را به کمتیرن میزان رسانده و تورم را به بالاترین میزان از چه دستاوردی حرف میزنه؟
از پروژه های خالص سازی در ادارات حتی تا مسئولین رده پایین مشخص است که چقدر دولت محترم در سخنان خود صادق است
من متاسفانه و هزار متاسفانه به جناب رئیسی رای دادم .. و میخی که ایشان به تابوت اعتقادات امثال بنده زدند در هیچ زمانی زده نشده بود .. بابت رای که به ایشان دادم هر شبانه روز به درگاه خداوند توبه میکنم و شرمسار مردمم .. دیگر نه امیدی به آینده این کشور دارم نه فرزندانم .. عمر ما که رفت تمام سعی این است ترتیبی اتخاذ نمایم که فرزندانم بتوانند در جای بهتری از این دنیا و دور از این مملکت و شما زندگی کنند
ایوشن باید به حجت مردمی برسه نه شرعی
استیضاح آقای فاطمی امین و اخراج او از وزارت صمت و سپس انتصاب وی بعنوان مشاور رئیس‌جمهور در نظارت بر روند اجرای طرح‌های تولیدی نشان دهنده عمق دیدگاه آقای رئیسی در انتخاب افرادی است که حرفی برای گفتن دارند!!!!!!
یا مجلس توانایی شناخت ظرفیت افراد را ندارد یا رئیس جمهور!
بله دقیقا تنها دستاورد دولت ریسی مرغ 100هزار تومانی پذیرش تاریخی بورس در یک روز بوده یه روز برید تو بازار تا ببینید مردم در مورد تون چی میگن.بعد برا خودتون نوشابه باز نمیکنید
آقای سخنگو این فرمایش امام جمعه تهرانه تنها به یک مورد کوچک از دستاوردهای دولت جناب ریسی اشاره کرده است(امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مهار تورم و رونق تولید که امسال پیش روی ما قرار گرفته وقتی همه متحد باشند، اتفاق خواهد افتاد، اظهار داشت: یکی از نکات قابل تاکید در این ماجرا، مسئله گرانی‌هاست که به تعبیر امام صادق(ع)، گرانی‌ها حال مردم را بد می‌کند و به اخلاق مردم آسیب می‌زند؛ مسئله مسکن و اجاره بها جزو ابتلائاتی است که بخش مهمی از مردم درگیر آنند. در تهران که شرایط سخت‌تر است، حوالی 50 درصد افزایش بها داشته که نیازمند مراقبت ویژه است. )
مثلا انتصاب وزیر اموزش و پرورش اقای نوری بر اساس حجت شرعی بود انسانی با سابقه کاری محدود و بدون سوابق مدیریتی
این آقای سخنگو بین طلبه ها روی زمین نشسته از خالی شدن ذخیره ارزی از کسر بودجه از رکود اقتصادی ورود صادرات ومهاجرت نخبگان وبیکاری تورم نمی‌گوید از ماهواره خیام وخرید گندم که مسائل جزئی هستند تفاخر می‌کند یکی هم انتقاد نمی‌کند اینها واقعا اندیشمندند
حراف ترین عضو دولت همین اقای سخنگو است که تمام مشکلات را به دولت قبل منتهی میکند و با فراکنی بی عرضگی های این دولت را پوشش دهد. تو دیگه کی هستی ؟ و جالبتر از همه این است که ملت را کودن حساب میکند و برای همینه که از حضور در دانشگاه ها را کنار گذاشت و الان در محافل روحانیت شرکت میکند چون میداند که کسی سوال نخواهد کرد.
این سخنگوی محترم هنوز دست از سر دولت قبل بر نمی دارد. معلوم نیست تا کی ناکارامدی خود را به حساب دولت قبل می گذارند.
چرا همیشه پس باطل برنده شده و زندگی ما تو این 40 سال نابود شده؟شاید خدا با اونهاست و ما گمراهان تاریخیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار