بازدید 13163

تنش در مرز آذربایجان شدت گرفت

دو جمهوری آذربایجان و ارمنستان در حالی که اخیرا در آمریکا بر سر توافق صلح مذاکره کرده‌اند و قرار است در بروکسل به این مذاکرات ادامه دهند، یکدیگر را به حملات مرزی متهم کردند.
کد خبر: ۱۱۷۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷ 11 May 2023

به گزارش تابناک، رویترز به نقل از خبرگزاری تاس گزارش داد که وزارت دفاع ارمنستان پنجشنبه اعلام کرد نیروهای جمهوری آذربایجان مواضع ارمنستان را در منطقه مرزی «گغارکونیک» با توپ و خمپاره گلوله‌باران کردند که در پی آن ۳ سرباز زخمی شدند. 

ایروان همچنین اعلام کرد نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به سمت آمبولانس حامل سربازان زخمی آتش گشودند، ادعایی که باکو رد کرده و اطلاعات نادرست خوانده است. 

در طرف دیگر، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد مواضعش پیش‌تر زیر آتش قرار گرفت و یک سرباز زخمی شد. 

این در حالی است که دو کشور درباره توافق صلح برای پایان دادن به بن‌بست چند دهه‌ای بر سر قره‌باغ کوهستانی، منطقه‌ای که به عنوان بخشی از جمهوری آذربایجان شناخته می‌شود اما عمده جمعیت آن ارمنی هستند و تاکنون باعث چند دور درگیری بین و طرف شده، اخیراً در آمریکا به گفت‌وگو نشستند. 

دبیر شورای امنیت ارمنستان سه‌شنبه اظهار داشت در آخرین دور از مذاکرات ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مورد مهمترین موضوعات پیشرفتی حاصل نشد. 

 اظهارات آرمن گریگوریان در تضاد  با سخنان آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا بود که پس از گفت‌وگوهای اخیر در ایالات متحده بین وزرای امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان مدعی «پیشرفت محسوس» به سوی توافق صلح  بین این دو کشور شد.

بعداز مذاکرات آمریکا، روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد نخست‌وزیر ارمنستان و رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان ۱۴ مه (یکشنبه ۲۴ اردیبهشت) در بروکسل دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۴
ارمنستان با هر کدام از این اقدامات تحریک آمیز خود یک گام به سوی از دست دادن موجودیت خود به عنوان یک کشور بر می دارد. بدیهی است که در میدان مبارزه کسی به داد ارمنستان نخواهد رسید. آنها که از کنار گود لنگش کن می گویند در اصل به دنبال تضعیف بیش از حداین کشور برای باز کردن جای پایی برای خود در قفقاز جنوبی هستند.
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
هم ادبیات فارسیت خوبه هم از مَثَل فارسی باستانی استفاده کردی این نشون میده قبل ز اینکه اهل باکو باشی اهل ایرانی وباید از منافع ایران دفاع کنی نه جمهوری جعلی باکو
این دو تا نمیتونن با هم کنار بیان باید دوباره به روسیه ملحق بشن
پاسخ ها
فضول محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
به ایران ملحق بشن
نه روسیه
جنگ سر لحاف و تشک ملاست ، نقشه شوم چند منظوره آمریکا و اسرائیل غاصب و انگلیس جهت محاصره ایران مقتدر و پیشرفته و توسعه یافته است که بصورت غیر مستقیم و پایدار با ایران وارد جنگ پنهان شده است. الله اکبر
الهام علی اف به واسطه باز پس گرفتن قره باغ به واسطه حمایت ترکیه و اسراییل دچار قدرت طلبی و نوعی احساس غرور قدرت گرفته هست در پی بهانه برای ایجاد جنگ با ارمنستان و تصرف استان سیونیک هست برای ایران شاخه و شونه میکشد چون دلگرم به ترکیه و اسراییل هست همان بلایی که سر صدام در منطقه امد روزی هم سر الهام خواهد آمد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
رجز خوانی ها و زیاده خواهی هاش ، همانند صدام هستش و احتمالاً سرنوشت ش هم
الهام علی اف به شوهرش اسرائیل و آمریکا مینازه آنها هم درگیر هزاران دزدی و جاه طلبی هستند!ارمنستان نمی‌داند
بلاخره نگفتی الهام مرد هست یا زن؟
جنگ کار بعدی است
یاشاسین آذربایجان
علی اف فقط زبان زور حالیش میشه. بعد از مانورهای ایران هر روز از ترس ایران کابوس میبینه.به هیچ وجه با زبان خوش باهاش صحبت نکنید
بنظرم آذربایجان داره زیرآبی به کمک ترکیه میره زیر چتر ناتو ،از ما گفتن
آذربایجان عشق است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست