بازدید 5750

دلیل اصلی ریزش شاخص بورس اعلام شد

مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفت: یکی از دلایلی که سبب اُفت سنگین بازار در روز دوشنبه شد، به بحث دامنه نوسان بازمی‌گردد زیرا با افزایش دامنه نوسان هیجانات بازار با سرعت بیشتری تخلیه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳ 10 May 2023


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در حاشیه امضای تفاهم‌نامه میان سازمان بورس و دانشکده مدیریت دانشگاه تهران گفت: کمیته مرکز پژوهش‌های سازمان هفت عضو دارد که بر اساس تصمیمات اتخاذشده قرار است از سطح فرد گسترش یابد و با دانشگاه‌های بزرگ در ارتباط باشد.

وی افزود: اتفاقاتی که از سال 98 تا 1401 رخ داده بود تحلیل چندانی روی آن انجام نشده بود. این اطلاعات را به‌صورت ناشناخته در اختیار یک گروه قرار دادیم که نتایج خوبی داشت، البته به‌طور کامل منتشر نشده است.

عشقی گفت: بحث‌هایی چون حاکمیت شرکتی نیازمند برخی تغییرات در حوزه علمی و اجرایی است، ضمن آنکه امسال تمرکز بازار سرمایه بر بحث تأمین مالی پروژه‌ها و صنایع تولیدی است.

رئیس سازمان بورس گفت: یکی از دلایلی که سبب اُفت سنگین بازار در روز دوشنبه شد، به بحث دامنه نوسان بازمی‌گردد زیرا با افزایش دامنه نوسان هیجانات بازار با سرعت بیشتری تخلیه می‌شود، نمی‌توان معامله‌گران را کنترل کرد و همیشه توقع داشت رو به بالا خرید کنند، این موضوع باعث شد عرضه‌ها در دو روز گذشته افزایش یابد.

وی اضافه کرد: اکنون شرایط بنیادی شرکت‌های بورسی، نهادهای مالی، منابع مالی بازارگردان‌ها قابل مقایسه با سال 99 نیست. نمی‌توانیم بازار را همیشه از نوسانات مصون بداریم به همین خاطر ابزار و صندوق‌هایی ایجاد شد تا افراد بر اساس میزان ریسک‌پذیری خود در آنها سرمایه‌گذاری کنند.

به‌گفته وی، در میان و بلند مدت با توجه به فرآیند دوسویه شدن جریان معاملات در بازار سرمایه شرایط این بازار بهتر خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۶
دامنه نوسان کم نمایید همان 5+/- درصد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
باید مثل بورس امریکا بدون محدودیت دامنه نوسان باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
دامنه نوسان برای منفی را بکنید 3% منفی
قیافه این یارو بیشتر به معلم تربیتی میخوره تا مدیر بورس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
لایک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
حتما از خروجی زیر پل مدیریته
میخوان با افزایش نوسان ، در سه روز از پایین بخرن و به صورت گروهی هر وقت خواستن خالی و دولت و شرکتها پول هنگفتی از جیب ملت ، سرازیر جیب دولت شود . بیچاره سهامدار ساده
دامنه نوسانات را از صفر تا +5 قرار دهید تا بازار ریزش نکنه. خخخ
داداش بازار یکشنبه 180 درجه با بازار شنبه تغییر کرد بعد میگی این تصادفیه و به خاطر رفتار سهامدارها بوده! این صندوقهایی که تاکید میکنید خودشان نقش پر رنگی در هیجانات صعودی و ریزش بورس دارن به راحتی میشه بررسی کرد. نمونه اش اون صندوقی که دو میلیارد سهام خساپا فروخت و این ترس را در بازار ایجاد کرد که همه الفراررر
هیجان بوده بابا چیزی نیست
فقط دستکاری حقوقی ها به اشاره دولت بود
دامنه نوسانات بازار بورس اگر +5 و 0 بشه من هم سرمایمو وارد بورس میکنم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
بعد صف فروش میشه رو صفر باید چند سالی صبر کنیید تا تورم صف را باز کنه بتونین ازش خارج شین
همزمانی عجیبی اتفاق افتاد! شاید ثبت نام وکالتی خودرو هم بی تاثیر نباشد حرکت نقدینگی بسمت بازار خودرو وکالتی با سود ۲۰۰ درصد
امان‌ از‌ نیاز‌ دولت‌ به پول‌ !!!!
چرا‌ از‌ س مایه‌ های‌ مادی و معنوی‌ مملکت حفاظت‌ نمی کنید‌ ؟!
بورس‌ بزرگترین‌ نماد‌ اعتماد‌ مردم‌ به دولت‌ است و بهترین مسیر هدایت‌ سرمایه‌ های خرد‌ و کلان‌ بسمت‌ تولید‌ و اشتغال‌ است‌ اینه‌ حمایت‌ حراست‌ شما‌ ؟!
سرمایه گذاران بورس هم باید مشمول پرداخت عایدی سرمایه شوند
فواره چون بلند شود سرنگون شود .. در کمتر از 2 ماه اغلب شرکتهای بورسی قیمت سهمشون دو برابر و بیشتر شد .. تورم 2 ماهه که 100 درصد نبوده فرض میکنیم از قبل بورس کمی جا مانده بود نسبت به تورم الان دیگه زیادی جلو زده داره برمیگرده البته این وسط هم عده ای هلش دادن بالا و بعد خودشون رو خالی کردن و منتظرن که باز قیمتها به کف یرسه برای خرید بعدی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست