بازدید 3174

پاسخ امیرعبداللهیان به اظهارات بورل درباره اعدام چعب

وزیر امور خارجه در پاسخ به اظهارات نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی در موضوع اعدام تروریست حادثه اهواز گفت: برخی مقامات اروپا بجای اینکه در مقابله با تروریسم عزم راسخ خود را به نمایش بگذارند، متاسفانه با اتخاذ مواضع مداخله‌جویانه، به ترویج پدیده شوم تروریسم کمک می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۷۴۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸ 09 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، در گفت‌وگوی تلفنی «جوزف بورل» نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آخرین تحولات مربوط به روابط با اروپا، گفت‌وگوهای ایران و اروپا و نیز تحولات اوکراین مورد تبادل نظر قرار گرفت.
 
در این گفت‌وگو، جوزف بورل ضمن استقبال از همکاری‌های در حال انجام میان جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تداوم آن را مفید و مثبت ارزیابی کرد.
 
نماینده عالی امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا گفت: برجام برای اتحادیه اروپا مهم است و برای بازگشت همه طرف‌ها به آن تلاش می‌کنیم.
 
بورل همچنین با اشاره به روند عادی‌سازی روابط میان تهران و ریاض، آن را گامی مهم در تقویت ثبات منطقه‌ای دانست.
 
امیرعبداللهیان نیز در این تماس، اصل گفت‌وگو براساس احترام متقابل را گامی مهم و تعیین‌کننده برای رفع موانع و حرکت به سمت جلو در مسیر مناسبات اروپا و جمهوری اسلامی ایران دانست و با اشاره به گفت‌وگوهای انجام شده اخیر ایران با اروپا اظهار کرد: برداشت ما این است که طرف‌های مقابل در مسیر برداشتن گام‌های مثبت قرار دارند.
 
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از ابتکارات سازنده استقبال می‌کند.
 
امیرعبداللهیان در پاسخ به اظهارات بورل در موضوع اعدام تروریست حادثه اهواز، تصریح کرد: برخی مقامات اروپا بجای اینکه در مقابله با تروریسم عزم راسخ خود را به نمایش بگذارند، متاسفانه با اتخاذ مواضع مداخله‌جویانه، به ترویج پدیده شوم تروریسم کمک می‌کنند.
 
در این گفت‌وگو آخرین وضعیت تحولات اوکراین نیز بررسی شد.
 
امیرعبداللهیان از نحوه انتشار توییت گزینشی، ناقص و نادرست در پایان مذاکرات تلفنی از تیم رسانه‌ای بورل انتقاد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار