بازدید 6528

راهنمای جامع مهاجرت مهندسان کامپیوتر

اگر دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر هستید و قصد مهاجرت کاری و تحصیلی را دارید. ما در این مقاله در مورد مهاجرت مهندس کامپیوتر صحبت کرده‌ایم.
کد خبر: ۱۱۷۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰ 07 May 2023

راهنمای جامع مهاجرت مهندسان کامپیوتر

مهاجرت، ایده‌ای عالی برای کشف جهانی تازه و ایجاد موقعیت‌های بهتر است. مهاجرت مهندسان کامپیوتر به صورت کاری یا تحصیلی، می‌تواند باعث کسب تجربه بیشتر، دریافت مدرک معتبرتر و در نهایت، درآمد بیشتر شود. اگر در این رشته تحصیل می‌کنید و نمی‌دانید کدام راه برای مهاجرت بهتر است، حتما تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. 

انواع روش‌های مهاجرت مهندسان کامپیوتر

نخستین سوالی که در مسیر مهاجرت ممکن است برای هرکسی پیش بیاید، این است که چند راه برای این کار وجود دارد؟ عموما مهندسان کامپیوتر می‌توانند از دو راه مهاجرت کنند:

1. دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های خارجی

در روش اول، می‌توانید برای مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری رشته کامپیوتر درخواست دهید. هنگام اپلای تحصیلی، امکان بهره‌مندی از بورسیه و فاند هم وجود دارد؛ با این حساب، می‌توانید هم درس بخوانید و هم هزینه‌های خود را به راحتی تامین کنید. 

2. یافتن موقعیت شغلی مناسب و اپلای کاری

روش دوم، بستگی به میزان مهارت و تجربه شما در رشته کامپیوتر دارد. هرچه تخصص بیشتری داشته باشید، موقعیت‌ها و درآمدهای بهتری در انتظارتان هستند. توجه داشته باشید که در اپلای کاری، به دلیل روابط تخصصی در فضای شغلی، باید سطح زبان شما بالاتر باشد و نمره آیلتس بهتری ارائه دهید. 

مدارک لازم برای اپلای مهندس کامپیوتر

اگر قصد مهاجرت دارید، پیش از هر اقدامی به فکر بهبود سطح زبان انگلیسی و شرکت در آزمون‌های بین‌المللی آیلتس باشید. زیرا در هر شرایطی به مدرک زبان نیاز خواهید داشت. موسسه سفیر با برگزاری  کلاس آیلتس در ایران، شرایطی عالی برای کسب نمره بالا در این آزمون را فراهم کرده است. 
در اپلای تحصیلی برای مهندسی کامپیوتر، کار اصلی این است که مدرک کارشناسی خود را در ایران دریافت کنید و برای مقطع ارشد یا دکتری به کشورهای دیگر بروید. در این حالت، می‌توانید بورسیه‌های بهتری بگیرید و دانشگاه‌های بیشتری هم شما را خواهند پذیرفت. مدارک مهاجرت مهندسان کامپیوتر برای ادامه تحصیل، شامل موارد زیر است:
●    مدرک تحصیلی مقطع قبلی + ریزنمرات به صورت ترجمه شده با تایید دفتر اسناد رسمی
●    انگیزه‌نامه تحصیلی به زبان انگلیسی
●    مدرک آیلتس با نمره بالاتر از ۶.۵ یا مدارک زبان معتبر دیگر
●    توصیه‌نامه از اساتید پیشین
●    ارائه تجربه کاری و پژوهشی (اختیاری و امتیازآور)
برای فعالیت شغلی حرفه‌ای در زمینه مهندسی کامپیوتر، باید تجربه و تخصص بسیار بالایی داشته باشید. این رشته هر روز در حال توسعه است و بازار رقابتی پرچالشی دارد. به همین دلیل برای اپلای کاری، باید روزمه خود را در سطح بالا ارائه دهید. برای این روش مهاجرت، به مدارک زیر نیاز دارید:
●    مدارک تحصیلی به صورت ترجمه شده
●    رزومه کاری معتبر با سابقه شغلی قابل قبول
●    نمره آیلتس بالاتر از ۷ و تسلط حرفه‌ای به مکالمه
●    توانایی اجرای پروژه‌های آزمایشی (در صورت درخواست)

کدام کشور برای مهاجرت مهندسان کامپیوتر بهتر است؟

پیش از مهاجرت، خود را به کشور خاصی محدود نکنید! رشته مهندسی کامپیوتر به دلیل محبوبیت بسیار بالا و بازار شغلی مناسب، در اغلب کشورهای جهان بسیار تخصصی دنبال می‌شود. به همین دلیل، بهتر است بر اساس شرایط خود، مقصدهای مختلف را بررسی کنید. به طور کلی، کشورهای زیر انتخابی عالی برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر هستند:

راهنمای جامع مهاجرت مهندسان کامپیوتر

مهاجرت مهندسان کامپیوتر برای کار، مقصدهای متنوع‌تری دارد. به جز آلمان، آمریکا و کانادا گزینه‌های بعدی برای این نوع مهاجرت موارد زیر هستند:
●    سنگاپور
●    سوییس
●    هند
●    سوئد
●    اوکراین
●    برزیل

درآمد مهندسان کامپیوتر پس از مهاجرت

فرقی نمی‌کند که مهاجرت شما تحصیلی باشد یا کاری؛ به هر حال امکان کسب درآمد را خواهید داشت. ماهیت رشته مهندسی کامپیوتر به دانشجویان اجازه می‌دهد که از همان ابتدا، به تدریج وارد بازار کار شوند و تجربه کسب کنند. پیش از هر مقایسه‌ای، به این نکته توجه داشته باشید که میزان درآمد شما به فاکتورهای زیر بستگی خواهد داشت:
●    کشور مقصد و وضع اقتصادی آن
●    میزان مهارت و تجربه شما
●    نوع فعالیتی که انجام می‌دهید
●    ساعت کاری
در ایران، میانگین حقوق در این رشته بسته به میزان تخصص حدود ۱۵ الی ۲۵ میلیون تومان است؛ این در حالی است که میانگین حقوق سالانه این رشته در کشورهای اروپایی، امریکا و کانادا در کمترین حالت سالانه ۷۰ هزار دلار است. اگرچه هزینه زندگی در کشورهای مختلف دنیا متفاوت است، اما در هر حال فعالیت در رشته کامپیوتر در کشورهای دیگر می‌تواند درآمدهای شگفت‌انگیزی داشته باشد که با ایران قابل مقایسه نیست. 

معرفی کلاس آیلتس برای مهاجرت

بعید است پای مهاجرت در میان باشد و حرف از مدرک زبان نشود. ارتباط تحصیلی، کاری و روزمره شما پس از مهاجرت وابسته به سطح مهارتتان در زبان آن کشور است؛ به همین دلیل در کنار جمع‌آوری مدارک تحصیلی و کاری باید نگاه ویژه‌ای به این مورد داشته باشید. 
مدرک آیلتس زبان انگلیسی به چند دلیل برای مهاجرت مهندسان کامپیوتر انتخاب خوبی است:
1.    در اغلب کشورهای جهان معتبر است. 
2.    برای تحصیل و اشتغال به صورت همزمان کاربرد دارد. 
3.    روی چهار مهارت اصلی زبان تمرکز می‌کند. 
4.    نمره آن تا سال‌ها معتبر است. 
با شرکت در کلاس آیلتس در ایران در موسسه سفیر گفتمان، می‌توانید نمره خود را در این آزمون بهبود دهید. در این موسسه می‌توانید علاوه بر شرکت در کلاس‌های آنلاین یا حضوری آیلتس، آزمون ماک آیلتس بدهید و روند پیشرفت خود را به شکل واقعی‌تری برآورد کنید. 
برای اطلاع از کلاس‌های آیلتس سفیر، می‌توانید از چند روش مختلف استفاده کنید. روش اول، این است که به نزدیک‌ترین شعبه موسسه مراجعه کنید تا کارشناسان شما را راهنمایی کنند. روش دوم، تماس با شماره 02184346 است. روش سوم که از همه ساده‌تر و سریع‌تر است، این است که به سایت Gosafir.com مراجعه نمایید و پس از مشاهده اطلاعات کلاس‌ها، به صورت آنلاین ثبت‌نام کنید.

 نتیجه‌گیری

مهاجرت مهندسان کامپیوتر یکی از راه‌های خوب و اصلی برای پیشرفت و افزایش درآمد در این رشته پرطرفدار است. بسته به اینکه انتخاب شما، مهاجرت کاری باشد یا تحصیلی، می‌توانید کشورهای زیادی را انتخاب کنید. امیدواریم اطلاعات این مقاله برای انتخاب بهتر و آینده روشن‌تر به شما کمک کند. 

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی