بازدید 2191

حمله معترضان به قلعه تاریخی هنگام سخنرانی ماکرون

در حالی که تنش‌ها بر سر اصلاحات بازنشستگی در فرانسه ادامه دارد، معترضان در حاشیه سفر امانوئل ماکرون برای سخنرانی در قلعه تاریخی «ژوکسو» به مناسبت سالگرد لغو برده داری با پلیس درگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۷۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵ 29 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، در حالی که تنش‌ها بر سر اصلاحات بازنشستگی در فرانسه ادامه دارد، معترضان فرانسوی در حاشیه دیدار «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه از قلعه تاریخی «ژوکسو» به مناسبت جشن یکصد و هفتاد و پنجمین سالگرد لغو برده داری با پلیس در اطراف محوطه قلعه درگیر شدند.

شبکه خبری «الجزیره» شامگاه جمعه گزارش داد که پلیس فرانسه دیروز پنجشنبه برای ممانعت از ورود معترضان خشمگین به داخل محوطه قلعه تاریخی ژوکسو اثناء حضور ماکرون، گاز اشک‌آور شلیک کردند و معترضان نیز با تولید صداهای گوش‌خراش با پلیس درگیر شدند.

به نوشته الجزیره، تظاهرکنندگان با پخش صداهای ناهنجار و شیپورهای گوش‌خراش که از اوایل ماه آوریل / فروردین جاری در شیوه جدید اعتراضی خود به سیاست‌های ماکرون ابداع کرده‌اند، تلاش کردند مانع از سخنرانی ماکرون در این قلعه تاریخی به مناسبت لغو قانون برده داری شوند.

«پل لاروتورو»، روزنامه‌نگار فرانسوی که درگیری تظاهرکنندگان با پلیس را در اطراف قلعه پوشش می‌داد اعلام کرد که پلیس برای ممانعت از ورود فرانسوی‌های خشمگین به محوطه قلعه هنگام سخنرانی ماکرون، یک کمربند امنیتی ۶ کیلومتری در اطراف این بنای تاریخی تشکیل داده بود.

کاخ الیزه در اطلاعیه‌ای روز پنجشنبه با اشاره به برنامه سفر رئیس جمهور فرانسه برای شرکت در مراسم ۱۷۵ سالگرد لغو قانون برده داری در فرانسه اعلام کرد که ماکرون برای اجتناب از مواجه شدن با معترضان با بالگرد به این قلعه تاریخی سفر کرد.

در همین ارتباط، هفته گذشته روزنامه فیگارو گزارش داد که محبوبیت مکرون پس از امضای مصوبه اصلاحات جنجالی برای افزایش سن بازنشستگی به ۲۶ درصد کاهش یافته است.

این قانون بحث‌برانگیز سن بازنشستگی فرانسوی را از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش داده است؛ موضوعی که باعث شد مردم فرانسه شورای قانون اساسی فرانسه لایحه بحث برانگیز اصلاحات سن بازنشستگی را تصویب کرد که مطابق با آن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش می‌یابد.

گفتنی است در ۱۳ آوریل / فروردین ماه جاری، شورای قانون اساسی فرانسه طرح جنجالی پیشنهادی ماکرون در افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال را تصویب کرد و به دنبال آن، موجی از خشونت‌ها و اعتراضات ضد این قانون در سرتاسر فرانسه به پا خاسته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی