بازدید 15937
۴
برای نخستین بار منتشر شد؛

رای امام خمینی در انتخابات‌ها به چه کسانی بوده است؟

کد خبر: ۱۱۷۲۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱ 26 April 2023

به گزارش تابناک به نقل از جماران، قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی گفت: انتشار فهرست اسامی کسانی که امام خمینی در چند انتخابات به ایشان رأی داده است در واقع بیانگر رفتار عملی امام خمینی در مواجهه با انتخابات‌ها می‌باشد و از جنبه‌های گوناگون قابل تحلیل و تفسیر است.

 حمید انصاری اعلام کرد: در ادامه انتشار اسناد منتشر نشده از  امام خمینی و دفتر امام ، برای اولین بار چهار فهرست شامل اسامی کسانی که امام خمینی در چند انتخابات  حساس دهه اول انقلاب به ایشان رأی داده است منتشر  می‌شود.

وی افزود: طبعا پس از گذشت سه تا چهار دهه از آن زمان، درک زوایای پنهان و نکات ظریف نهفته در این اسناد خصوصا برای نسل‌هایی که آن دوران را ندیده است نیازمند اشاراتی هرچند کوتاه درباب شرایط سیاسی و اجتماعی و وضعیت آرایش نیروهای سیاسی در انتخابات‌های آن دوران می‌باشد که کوشش می‌کنم در نهایت اختصار به این شرایط برای هریک از این فهرست‌ها اشاره نمایم.

وی در بخشی از توضیحات خود با بیان این‌که «انتشار فهرست اسامی کسانی که امام خمینی در چند انتخابات به ایشان رأی داده است در واقع بیانگر رفتار عملی امام خمینی در مواجهه با انتخابات ها می باشد و از جنبه های گوناگون قابل تحلیل و تفسیر است.» یادآور شده است: مباحث نظری امام خمینی درباره جمهوریت نظام و دموکراسی و انتخابات و تذکرات انتخاباتی امام خمینی و معیارهای مطلوب ایشان در ضمن صدها سخنرانی و پیامهای انتخاباتی ایشان در صحیفه امام منتشر گردیده و به صورت موضوعی نیز مجموعه این مواضع در کتابی با عنوان انتخابات از دیدگاه امام خمینی از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی منتشر شده است.

قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی هم‌چنین با اشاره به این‌که «پایان سال جاری در 11 اسفند دو انتخابات بسیار مهم (دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری) برگزار خواهد شد.»  خاطرنشان کرد: بر این باورم که در طول 43 سال پس از پیروزی انقلاب تا به امروز هیچگاه نظام جمهوری اسلامی ایران و مسئولین آن در چالش آزمون انتخاباتی تا این حد تعیین کننده و شاید از جهات مختلف دشوار قرار نداشته است. پیک جوانی جمعیت، تحولات باورنکردنی و شتابان فرهنگی و اجتماعی بی سابقه ای که هم در سطح جهانی و هم با شتابی فزونتر در ایران بواسطه پیدایش رسانه‌های نوین جمعی و شبکه‌های اجتماعی پدید آمده است و به دنبال آن تغییرات گسترده در سبک زندگی و بینش‌ها و رفتارهای جوانان و نوجوانان، و جابجایی الگوهای رفتاری و گروه‌های مرجع سبب شده‌اند تا توازن و آرایش سنتی نیروهای سیاسی و اجتماعی را بطور جدی به هم خورده و به چالش کشیده شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: انتشار چند فهرست انتخاباتی امام خمینی و البته همراه با آن بازخوانی واقعی پیام‌ها و مواضع شفاف انتخاباتی امام خمینی که قبلا منتشر شده‌اند می‌تواند انگیزه و بهانه‌ای برای این بازنگری‌های ضروری توسط مسئولین و دلسوزان نظام در آغاز دهه پنجم آن باشد. 

تصویر دستخط لیست اسامی نامزدهای مورد نظر امام برای انتخابات دوره اول مجلس شورای اسلامی:

رای امام خمینی در انتخابات‌ها به چه کسانی بوده است؟

 

دستخط امام خمینی شامل اسامی 14 نفر نامزدهای انتخابات اولین دوره خبرگان رهبری و 4 نفر نامزدهای چهارمین مرحله انتخابات میاندوره ای اولین دوره مجلس شورای اسلامی

 

رای امام خمینی در انتخابات‌ها به چه کسانی بوده است؟

 

 

بازتابی از اندیشه سیاسی و مشی انتخاباتی امام خمینی در سومین سند انتخاباتی

رای امام خمینی در انتخابات‌ها به چه کسانی بوده است؟

حمید انصاری در بخشی از بند پایانی اظهارات خود آورده است: امید است که در سال جاری با توجه به چالش‌های اخیر اجتماعی و شرایط خاصی که در آن قرار داریم راهی برای ایجاد تحولی اساسی در این نگرش و سایر مسائل مربوط به انتخابات‌ها و نهادهای برگزار کننده آن به نفع جلب اعتماد عمومی و مشارکت حد اکثری قشرهای مختلف جامعه  فراهم آید . با بسیاری از دلسوزان کشور هم عقیده ام و بر این باورم که حل بخش عظیمی از ناکارآمدی ها و عقب ماندگی ها و مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور به همین امر باز می‌گردد.

وی تاکید کرد: اگر ظرفیت عظیم نهفته در جامعه متکثر 85 میلیونی ایران و ظرفیت کم نظیر چندین میلیونی نخبگان آن به معنای واقعی و نه شعاری، به صورت نهادینه شده و قانونمند در بخشهای مختلف نظام با نظر و رأی خود مردم در انتخاب‌ها و انتخابات‌ها شناسایی و به کار گرفته شود هیچ مانع و دشمنی ای نمی‌تواند جلوی موتور محرکه پیشرفت شتابان کشور در همه زمینه‌ها را بگیرد. امید است که شاهد این تحول معجزه گونه پیش از آنکه دیر شود باشیم.

متن کامل توضیحات درباره اسناد منتشر شده را اینجا بخوانید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴
خدا رحمت کنه
انتخابات جمع انتخاب هست
سلام اولا این دستخط ها دو دست خط است دوما هیچیک دستخط امام نیست
.....!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست