بازدید 15298

بی‌حجابی خانم‌ها و پلمب مغازه‌های خلق‌الله!

از نظام حقوقی اسلام گرفته تا سکولارترین نظامات حقوقی، کسی را به جرم دیگری مجازات نمی کنند. واقعاً چگونه می توان پذیرفت خانمی حجابش را رعایت نکند و به این دلیل مغازه شخص دیگری را ببندند و او و خانواده اش را از نان خوردن بیندازند؟! گنه کرد در بلخ آهنگری / به شوشتر زدند گردن مسگری!..در بدو خدمت نظام وظیفه به سربازان می گویند که قاعده پادگان این است که اگر یکی خطا کند، کل گروه تنبیه می شود. جامعه اما پادگان نیست که چوب خطای یکی را همه بخورند. گذشته از این ها ، نه در اسلام و نه در قوانین کشوری آموزه ای نداریم مبنی بر این که فروش کالا به افراد فاقد حجاب شرعی ممنوع است و در صورت فروش، باید مغازه پلمب شود.
کد خبر: ۱۱۷۲۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸ 26 April 2023

به گزارش «تابناک»، عصر ایران نوشت: دیروز مرکز تجاری اپال را در تهران پلمب کردند و روی در ورودی آن نوشتند که دلیلش کشف حجاب بوده است. همچنین چند مغازه و رستوران دیگر هم در روز‌ها و هفته‌های اخیر به دلیل مشابهی پلمب شده اند.


قبل از این که وارد بحث شویم برای این که افراد بدبین و بیمارمغز ما را متهم به دفاع از بی حجابی و این قبیل حرف‌ها نکنند تصریح می‌کنیم که حجاب را قطعاً جزو فرائض دینی می‌دانیم.

اما بعد:
کسانی که برخورد با بی حجابی را توصیه می‌کنند، چنین استدلال می‌کنند که، چون حجاب یک امر قانونی است، همه باید بدان پایبند باشند، حتی اگر کسی بدان اعتقاد دینی نداشته باشد.

اشاره آن‌ها به  تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی است که می‌گوید: "زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر انظار عمومی ظاهر می‌شوند، به حبس از ده روز تا دو ماه و یا جریمه نقدی از پنجاه تا پانصد هزار ریال محکوم خواهند شد. "

در این تبصره، عدم رعایت حجاب شرعی جرم انگاری شده است.

حال از پلمب کنندگان واحد‌های تجاری یک سوال را مطرح می‌کنیم: 
شما که در برخورد با بی حجابی، به قانون استناد می‌کنید، بفرمایید مستندتان در پلمب کردن مغازه‌های مردم کدام ماده و تبصره از کدام قانون است؟!‌

نمی‌شود که برای اجرای یک قانون (حجاب) از روشی غیر قانونی (پلمب مغازه ها) استفاده کرد. اگر بی حجابی غیر قانونی است (که تبصره ماده ۶۳۸ می‌گوید هست)، پلمب کردن محل کسب مردم نیز غیر قانونی است و اگر آن کار غیر قانونی مستوجب برخورد این، این یکی هم هست.

از نظام حقوقی اسلام گرفته تا سکولارترین نظامات حقوقی، کسی را به جرم دیگری مجازات نمی‌کنند. واقعاً چگونه می‌توان پذیرفت خانمی حجابش را رعایت نکند و به این دلیل مغازه شخص دیگری را ببندند و او و خانواده اش را از نان خوردن بیندازند؟!

گنه کرد در بلخ آهنگری
به شوشتر زدند گردن مسگری!

در بدو خدمت نظام وظیفه به سربازان می‌گویند که قاعده پادگان این است که اگر یکی خطا کند، کل گروه تنبیه می‌شود. جامعه، اما پادگان نیست که چوب خطای یکی را همه بخورند.

گذشته از این‌ها، نه در اسلام و نه در قوانین کشوری آموزه‌ای نداریم مبنی بر این که فروش کالا به افراد فاقد حجاب شرعی ممنوع است و در صورت فروش، باید مغازه پلمب شود.

اگر بخواهند هر مغازه‌ای را که به خانم‌های فاقد حجاب شرعی کالا می‌فروشد، ببندند باید قریب به اتفاق مغازه‌های کشور را پلمب کنند، چون هر روز خانم‌هایی ولو با روسری، ولی بدون حجاب کامل شرعی از آن‌ها خرید می‌کنند.

واقعاً در این وانفسای اقتصادی که انواع و اقسام فشار‌ها بر روی مردم سنگینی می‌کند، با چه هدفی تضییقات معیشتی جدیدی بر مردم تحمیل می‌کنند؟ کجای این کار‌ها با "تدبیر المُدُن" که به قول آقای رئیسی باید جزو صفات وزیر کشور باشد، می‌خواند؟

مجازات عدم رعایت حجاب شرعی در قانون مشخص است؛ اگر واقعاً می‌خواهند قانون را اجرا کنند، همان که در قانون آمده را انجام دهند؛ چرا مجازات‌های دیگری برای افراد دیگر تعیین و اعمال می‌کنند و باعث رنجش دیگران و توسعه تصاعدی نارضایتی می‌شوند؟

وانگهی این خانم‌های بی حجاب یا بدحجاب که از طریق تونل‌های مخفی زیر زمینی از خانه به این مراکز خرید نرفته اند بلکه از همین کوچه‌ها و خیابان‌ها و بزرگراه‌ها و میدان‌هایی عبور کرده اند که کنترلش در اختیار پلیس است.  

چگونه پلیس با آن همه اقتدار و امکانات نمی‌تواند مانع از بی حجابی آن‌ها شود، ولی از یک مغازه دار که در این ماجرا نه سر پیاز است و نه ته پیاز و فقط در صدد کسب روزی خود و خانواده اش است، انتظار دارند با مشتری‌ها برخورد کند و آن‌ها را از مغازه بیرون براند؟ و اساساً مگر شرعاً و قانوناً چنین وظیفه‌ای دارد؟  

نه برای دفاع از بی حجابی که اتفاقا در دفاع از اصل حجاب تصریح می‌کنیم که این روش ها، فقط به افزایش سطح تنش می‌انجامد و با افزودن ابعاد معیشتی و اقتصادی به موضوع فرهنگی حجاب، دامنه تقابل را تشدید می‌کند و‌ای بسا باعث انفجاری دیگر با ابعادی نامشخص شود و نهایتاً نه تنها به گسترش حجاب منجر نشود که هزینه‌هایی فراتر نیز داشته باشد.  

 ماجرای درگذشت مهسا امینی فارع از همه ابعادش، بسیار عبرت آموز بود، ولی گویا حسرت مولا علی علیه السلام همچنان پا برجاست که پدرانه و دردمندانه فرمود: مَا أَکْثَرَ الْعِبَرَ وَ أَقَلَّ الِاعْتِبَارَ (چه بسیارند عبرت‌ها و چه اندک است عبرت پذیری!).

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۷
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۸۴
خودتون می برید خودتون می دوزید خودتون تن میکنید اصلا با خودتون چند چندین دیگه زمانه عوض شده 8ملیلرد ادم روی کره زمین زندگی میکنن فقط تو ایران هنوز بهشت وجهنم خرید و فروش میشه اونم با قانون های مکن دراودی شما
پاسخ ها
جانم فدای ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
من مغازه دار چ گناهی کردم در حالی ک در کوچه وخیابان
خودتان جلودارشان نیستین
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
لعنت به بی حجابی که مسبب بریدن نان مردم هستند
گم گشته عقل!
بقول معروف آقاى راننده براى كى رانندگى ميكنى همه تو اتوبوس خوابند.
کلا اگر نان کسی رو آجر کنید، نان کسی رو ببرید، نان خودتان آجر میشود!
این رو شک نکنید. حالا ممکنه همونجا این اتفاق نیوفته. ولی میوفته!

ضمن اینکه در تایید مطلب عرض کنم که مگه شما نمیگید این بی حجاب ها متخلف و قانون شکن هستند؟ یعنی من مغازه دار یا صاحب یک کسب و کاری باید با متخلفان مقابله کنم؟! پس اگه اینجوریه که فردا هم به تشخیص خودم اگه ببینم فلانی اختلاس کرده یا قتل کرده یا ... من مجوز دارم خودم قصاصش کنم؟!
قانون داره میگه حتی اگه دزد اومد خونتون حق نداری بزنیش! بعد کسی که فقط موهاش بیرونه و آسیبی به کسی نرسونده رو این بلاها رو سرش در میارید و انتظار دارید مردم برن اونها رو بزنن؟!!
واقعا کی میخواید این تناقضات داخلی خودتون رو برطرف کنید؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
اگر مسلمانید به آیات قرآن نگاه کنید خواهید دید که خدا فرموده اگر کسی از یاد خدا اعراض کنه معیشتش تنگ می شود. آیا این همه آیات و روایات در مورد تاثیر گناه و حرام عمومی در تنگی معیشت جامعه که خشک و تر رو گرفتار چنین فشار و تنگنایی کرده، از نظر شما چیز کمی است! همین فقدان فهم و درک درست از هستی شناسی و جهان بینی هست که هم خودتون هم همه ملت رو گرفتار کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
یعنی کل کشورهای مسلمان که حجاب اختیاری دارند در تنگی معیشت هستند و فقط ما و طالبان خوبیم ؟؟؟
ناشناس
| Russian Federation |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
آقای ناشناس اولا کشورهای اروپایی و آمریکایی و همین اعراب اطاف خودما که حجاب آزاد دارند چرا گرفتار تنگی معیشت نشدند چرا تنگی معیشت در ایران و افغانستان و یمن و است که میخواهند دستورات اسلام را پیاده کنند؟ای کاش شما که ادعای دین دارید کمی هم اهل مطالعه و خرد بودید خد اقل آشنا به سیره پیامبر در کجای تاریخ اسلام خواندید که پیامبر در شهر مدینه تردد زنان بی حجاب را منع کرده و یا حجاب اجباری برای زن یهودی و مسیحی وضع کرده ؟کدام زن در تاریخ اسلام به خاطر حجاب به زندان افتاده؟از طرفی با این اقدامات کدام زن تمایل قلبی به اسلام پیدا کرده یک نگاهی به به جامعه بنداز امروز حد اقل 50 درصد افراد جوان هیچ اعتقادی به دین ندارند از خودت پرسیدی چرا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
جناب ناشناس 11:12 آفرین کاملا درست و منطقی فرمودید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
این که عرض کردم با جهان بینی و هستی شناسی آشنا نیستید همینه. چشم ظاهربین بر مبنای دودوتا چهارتای مادی نگاه میکنه. در حالی که امریکا، اروپا کشورهای غربی، عربی، عبری، شرقی، ما و همه عالم در چارچوب عالم هستی به وجود آمدیم و قرار داریم و زندگی می‌کنیم و در همین چارچوب خواهیم مُرد. این قاعده در همه عالم حاکمه. چه قبول داشته باشیم
احسنت ، خودتان فرموديد اوضاع بد اقتصادي ، خوب راه پول زور گرفتن از مردم رو بلدن ، اينا همش بهونس براي سركيسه كردن كاسب
پاسخ ها
قادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
آره احتمالا . فردا می بینی به ازای هر بی حجاب وارد شده به مغازه ها جریمه نقدی از مغازه دارها میگیرن و پلمپ را بی خیال میشن
خیییییلی خوبه! با همین دس فرمون بروین که حتما حللله....!
ظهور طالبان
تو کشور عجیب و غریبی گیر کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
کشورمون بهترین آب و خاکه گیر مسائل دیگری افتادیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
کشورمون حرف نداره ...اما......امان امان از مسئولان
اصرار به روش های کاملا اشتباه و احمقانه
نویسنده مقاله درست میگوید ولی یک نقطه را ندیده گرفته است برای از بین بردن ویروس بی حجابی و بد حجابی همه باید رعایت کنند حتی اگر بخش اعظم مردم رعایت کنند ولی اندک افرادی رعایت نکند این ویروس ریشه کن نخواهد شد وقتی مغازه داری تذکرات لازم به افراد بی حجاب و بد حجاب نمی دهد در واقع ویروس را منتشر میکند نمی توان به بهانه کسب روزی ویروس را منتشر کرد همه ما باید رعایت قانون را بکنیم وعدول از قانون جایز نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
اول اینکه رعایت کنند با اینکه به زور و با نقض قانون و شرافت و همه چیز بیای مغازه طرف رو ببندی دو مقوله متفاوت هستند! دوم اینکه ویروس؟؟!! چون اعتقاد تو رو ندارن میشن ویروس و بد؟ کی گفته تو خوبی و افکارت درسته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
خیلی تعطیلی!! خیر سرت اومدی یه مثال بزنی همه بگن چقدر با معنی بود!؟!؟!؟!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
روان وعقل توست که مریض و ویروسیه
قادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
اونوقت باید دم در هر فروشگاه بنویسند ورود بی حجاب ممنوع؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
اگر بیحجابی ویروس است پس دست اندازی به بیت المال،اختلاس و تنگ کردن معیشت مردم چیست؟
هیج انسان عاقلی وقتی یک گله گرگ دنبالش کرده به فکر ویروس ها نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
امید جان مگه به مردم میتوان گفت امر به معروف بکنند.خیلی هستند که نماز نمی خوانند آیا میتوان آنها جریمه نقدی کردچون واجب دینی را انجام نداده .درثانی چرا این بزرگواران از علمای اعلام غیره چرا خود هیچوقت رودرو امر به معروف نمکنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
شما كه ژست منطقي مي گيري و ميگي همه ما باید رعایت قانون را بکنیم، الان بگو مستند قانوني پلمپ كردن مغازه ها به دليل بي حجابي يه مشتري چيه؟
دورین هاشون مشکل داره نمیتونن بی حجابی رو ثبت کنن مغازه دار های بیچاره رو آزار میدن
به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه و وکیل دادگستری سئوالی از حاکمیت دارم: این چه روش یا منشی است که بابت کشف حجاب توسط عده ای، عده ای دیگر باید مجازات شوند؟ پلمپ اماکن تجاری و کسب و کارها به خاطر کشف حجاب توسط برخی از بانوان نقض صریح اصل شخصی بودن جرم و مجازات است. طبق این اصل برای جرمی که فردی مرتکب شده نمی توان فرد دیگر را مجازات نمود. حال بر چه اساس یا قانونی بابت کشف حجاب، صاحب کسبه باید مجازات شود؟
فارغ از رفتار غیرقانونی فوق نکته دیگر این است که وقتی حاکمیت که خود نیروی پلیسی در اختیار دارد قادر به جلوگیری از کشف حجاب تعدادی از بانوان نیست چگونه انتظار دارد که صاحب کسبه جزء یا حتی هیأت مدیره امکان تجاری که هیچ نیروی پلیسی در اختیار ندارند بانوان موصوف را مجبور به رعایت حجاب کنند؟ این چه منطقی است که برای رعایت قانون حجاب، حاکمیت خود مرتکب نقض قانون می شود و صاحبان کسب و کار را از طریق پلمپ امکان تجاری آنها مجازات می کند؟این گونه اقدامات نه تنها باعث تضعیف حاکمیت قانون در کشور خواهد شد بلکه در عمل سبب می شود تا مردم رو در روی یکدیگر قرار گیرند که چنین وضعیتی نه شایسته مردم ایران است نه شایسته جمهوری اسلامی ایران که خود را پرچمدار مردم سالاری دینی می داند
دقیقا!
شهیدمطهری رئیس شورای انقلاب وتئوریسین جمهوری اسلامی که قطعا اگر شهادت نابهنگامش نبود الان وضع دیگری داشتیم گفته بود ما حتی برای رسیدن به یک هدف مشروع مجازبه استفاده ازروشهای نامشروع نیستیم.
چون وقایع بعدمرگ مهساامینی چشم حضرات را بشدت ترسانیده برای همین درمقوله آنچه بی حجابی مینامند ترجیح داده اند ازروشهای غیرمستقیم ازجمله رودر رو قرار دادن مردم استفاده کنند.
مایه خنده در کل دنیا شدید
واقعا چه ضرب المثل زیبایی
گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری
یکی دیگه بی حجابه مغازه دیگری رو میبندند
میدونی از نظر قضایی پلمب کننده و دستور پلمب دهنده جرم کیفری مرتکب شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
حالا بنظرت من اگه مغازمون به این دلیل پلمپ کردن، باید به کی شکایت کنم؟؟؟؟
اینجوری بگم بهتره، باید از کی به کی شکایت کنم؟؟؟؟
شما هم مثلا نامحسوس تبصره رو یادآوری کردین در زیر لوای مثلا اعتراض به پلمپ مغازه ها
شک نکنید با این اتفاقات چند سال دیگه مردم ایران یکی از لائیکترین مرمان دنیا هستند!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
من تو کشور خارج زندگی میکنم. اینجا کلیساهاشون از مساجد ما خیلی شلوغ تره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
الان هم هستند. شک نکنید. درصد حضور مردم در مراسم ها رو ببینید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
اوني كه مي گه اینجا کلیساهاشون از مساجد ما شلوغتر هست اطلاع غلط بهت دادند كه مساجدمون خالي شده اون هايي كه اين اطلاعات بهت دادند كه سال به سال مسجد نمي رند
بدترین شرایط اقتصادی بر ایران حاکم شده است.
بیکاری و فقر و نداری بر کشور حاکم شده است

چهار تا مکان تولیدی و خدماتی هم که باز هستند اینطور باید تعطیل شوند
بالاخره باید یک کاری کرد نمیشود ول کرد که به دلیل اتفاقاتی که افتاده است متاسفانه نمیشود برخورد جدی با خود بد حجابها و بی حجابها کرد مملکت صاحب دارد نمیشه هر کسی هر کاری دلش میخواهد بکند و خون به جگر مردم بکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
از قوانین اسلام همه را باید اجرا کرد مثلا به پدرت اجازه بده چند زن صیغه کند چند زن دیگر بگیرد
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
مردم شما نیستید، توهم اکثریت گرفتین و با اعتقاداتتون زندگی همه مردم رو تحت تاثیر قرار دادین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
ناشناس 09:56 این چه حرفیه میزنی؟
الان در یک مجتمع تجاری صدها مغازه وجود داره؟ اصلا چرا باید به خاطر چند بی حجاب یک مجتمع را تعطیل کنند؟ مگه اون مجتمع دارای پلیس هست که جلوی بی حجاب ها را بگیره؟ مگه کسبه مجتمع مجری قانون هستند؟ اصلا کسی به خاطر حجاب اجازه درگیری را نداره. پس چطور باید با خانم بی حجاب برخورد کنند؟ اصلا به کسبه و مدیریت مجتمع ربطی نداره.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
اکثریت مردم ایران مومن متدین هستند دوستدار نظام و انقلاب هستند برای حقظ و تعالی آن حاضر به همه نوع فداکاری هستند اتفاقا شما اقلیت بی دین و غرب زده و تفاله های رژیم پهلوی هستید که توهم اکثریت بودن دارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
جناب 12:24
از طرز حرف زدن و ادبیات معلومه کی هستی و چی هستی
بیخود خودتو به مردم ایران نچسبون
بیچاره اون دینی که تو بخوای مبلغش باش
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
دعوا نکنید. رفراندوم کنید, معلوم میشه کی اکثریته!
پلمپ اموال مردم غیرشرعی و مخالف دستور پیامبر اسلام است.
حکومت برای بقا به تایید و مشروعیت از طرف مردم نیاز دارد. فکر می کنید این قبیل کارها و این برخوردها و تصمیم گیری های خلق الساعه چقدر به دریافت این مشروعیت کمک خواهد کرد؟ از قرار دادن مردم در مقابل مردم ب|رهیزید اگر واقعا وطن پرستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
اشتباهی منفی دادم
خودشون از مردم میترسن، دارن مردم رو در مقابل مردم قرار میدن به خیال خام خودشون. ولی به قول نویسنده ی محترم مقاله کِی منفجر بشه خدا میدونه! اینبار دیگه عمرا بتونن جمعش کنن. چون خودشون دارن موضوع حجاب رو با موضوع معیشت گره میزنن. و اونوقت معترضین از هر دو قشر با هم متحد خواهند بود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
خخخه ترس
متل آب خوردن جمع می کنند و این ها هم به‌خاطر عدم رعایت و تذکرات پلمپ شدن و طبیعی هم هست و طرفداران بی بندو باری نگران شدن و دست به قلم شدن
خدایی خوب ملت را با این برنامه حجاب و کشف حجاب و ... گذاشتین سرکار و زیرزیرکی دارین خون ملت را میمکین . آرام وبی سر صدا ... گوشت مرغ قیمتش رسید به گوشت سال گذشته . و همینطور بگیر و برو تا آخر. ... خدا قوت
نون بریدن خانواده ها !! بی شرمی محض
هرکی نوشته دمش گرم بارها آزمودیم این روش ها فقط به گسترش بی حجابی می انجامد
از شما بیزاریم
یعنی چه؟ آیا یک مغازه دار می تونه به یک زن، بگه حجاب این جوری و آنطوری باید باشه؟
به فکر تورم بی کاری علم تکنلوژی باشید
اپال که مال خودی هاست عزیزم. ببینم می تونید بیشتر از 12 ساعت بسته نگهش دارید؟
حتی انسان اولیه هم میدونست که کسی را نباید به خاطر خطایی که دیگری مرتکب شده مجازات کرد.

گنه کرد در بلخ آهنگری
به شوشتر زدند گردن مسگری
عصر ایران شرم بر تو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
عمو جون اشتباه زدی اینجا تابناک هست.
البته که در جواب شما هم درود بر عصر ایران !
تو برای سرباز نرفته ها اگر کار به او بدهند آن کسب و کار مجازات می شد همین چرندیات می گفتی؟ یا حرف از بی حیایی آمد غیرتمند شدی در جهت حیا زدایی؟!!
ایران را ویران کردین.
حجاب از نون واجبتره چون قانون اسلامه
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
این توصیه را اول بهسید حسن نصراله و بشار اسد بگو بعد بیا ببینم چی میگی .
تابی جون
سلام
تنها راه جوانها اینه که تو سازمانهای دولتی استخدام بشند .
خیالشون برای همیشه راحت میشه .
حقوق مفت ، مراکز تفریحی در سراسر ایران ، روزی یک ساعت نهایت کار .
دیگه از بحث پلمپ و اداره دارایی و بیمه و تعزیرات و شهرداری خلاص میشی.
از ما گفتن بود .
فقط کار در ارگانهای دولتی .
کارفرما حقوق نمیده فکری کنید .....
وقتی نماینده با وجود رد صلاحیت ها و عدم شرکت در انتخابات رای اکثریت رو نداره قانونی تصویب میکنه که اکثریت قبولش ندارن و وضع میشه این .
در هندوستان قانونی دارند که خانم ها در دوایر دولتی باید ساری(لباس سنتی هند)و یا دوپاته(لباس پنجابی} و برای مردان تیز در ادارات دولتی نوع خاصی از پوشش, پیراهن بر روی شلوار منظور شده, این قانون شامل تمامی ادارات دولتی و توابع ان میشد, اما مراجعین میتوانند هر لباسی به تن داشته و محدودیتی ندارند
دولت هم میتواند بجای ناتوانایی در کنترل و انداختن وظیفه خود بر دوش کاسب ها{تقابل بین کاسب و مشتری) در جاییکه توانایی کنترل دارد یعنی برای پرسنل ادارات و توابع خود اعمال قانون حجاب نماید,
جالب اینجاست که این اواخر دائما تاکید می کنند بر قانون. اما به این نمی پردازند که قانون را چه کسی نوشته؟ خودمان ( یعنی تا 40 سال پیش که نبود، اکثریت آن دوره خواستند که بشود. اما حالا می گویند اجازه نمی دهند حتی کسی بخواهد برای تغییر قانون صحبت و فعالیت کند، چه برسد به تصویب آن.
خودتونو زدید به اون راه ، بابا نگهبان قول چماق برا چی حقوق می گیره، بگه فقط خانم روسری وسلام
برخی بیمارستانهای حکومتی، گستاخانه به خودشون اجازه میدن که از ارایه خدمت به بانوان غیر چادری خودداری کنن و به غلط توجیه هم میکنن که این بانوان اگر تمایل ندارن که ضوابط من دراوردی بیمارستان را رعایت نکنند بروند و به سایر بیمارستانها مراجعه کنن! خوب در این صورت کسب و کارهای خصوصی هم حق دارند به بانوان چادری خدمت ارایه نکنن. با این تفاوت که کسب و کار خصوصی مالک کسب و کارش است ولی بیمارستان حکومتی از اموال عموم مردم است نه مدیران گستاخ و مجرم.
بهترین کار ممکنه دمشون گرم.
هیچ مغازه ای خارج از پاساژها بدلیل مشتری بی حجاب بسته نشده.مجتمعهای تجاری وپاساژها اگر هیت مدیره بخواهتد می تواننداز پذیرش افراد قانون شکن جلوگیری کنند .لذا عدم همکاری مدیران منجر به پلمپ می شود.وعملا کل مغازه ها بسته می شوند.
بی حیایی، بی برکتی میاره. وقتی میری توی مغازه میبینی دختر و زن ، داره با آقای مغازه دار توی خلوت میگن و میخندن و تو رو هم تحویل نمی گیرن، باید بفهمی که بعضی از مغازه دارها اصلا مغازه باز کردن که همین کارها رو بکنن، نه این که کاسبی کنن. اینجور کاسبا، حبیب خدا که نیستن، هیچ، دشمن خدان.
خدا عاقبت نسل بعدمون رو به خیر کنه با این همه بی حیایی
خدمتتون عرض کنم از دستتون در رفته دیگه هیچ کاری نمی تونید بکنید تموم شد دوره ای که کیفهامون رو تو مدارس می گشتند و جوراب سفید حق نداشتیم بپوشیم و کاکلها رو قیچی میکردند. نسل جدید زیر بار زور و ظلم نمیره و شما چاره ای ندارید جز تسلیم شدن.
به عنوان کسی که مسلمان هست ان شالله و حجاب رو قبول داره، با این کار مخالف هستم که نان کسی بریده شود به خاطر بی حجابی افراد دیگری، این کار کاملا غیر عقلانی است، شما فکر کردید همه جا دوربین دارید؟؟ و این افراد بعدا با حجاب میشوند، اسلام یک دین انتخابی است و نه تحمیلی هر کسی میخواهد می تواند مسلمان نباشد، به کسی ربطی ندارد، در اسلام اجباری نیست، این مدل رفتارها فقط به گسترش تنفر منجر خواهد شد، این همه بودجه فرهنگی داده میشود چرا نمیروید سراغ این مسئولین فرهنگی و نمیپرسید این همه خرج کردن چه نتیجه ای دارد؟؟؟؟
دو سه جا عرض کردیم. الان در تهران بسیاری بی ححابند. لطفا شهر را پلمپ کنید و فرماندار و شهردار را برکنار نمایید
اتفاقا بهترین کار برای بیداری قشر خاکستری
کل مملکت پلمپ شده اینم روش
یعنی اگه یکی بره تو حوزه علمیه روسریشو برداره حوزه پلمپ میشه ؟؟؟
دوران ریسی بدترین دوران پس از انقلاب است
خانمای عزیز و گرامی هم وطنایی که مادر و خواهرای ما هستین تورو خدا رعایت کنین. بخدا نه بسیجی ام نه طرفدار هیچ نهادی. خودم یه مرد از همین آب و خاکم بخدا دلم برای وطنم میسوزه که ازتون خواهش میکنم کاری نکنین دشمن شاد بشه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار