بازدید 2788
۳

وزیر بهداشت: سرخک و سرخجه در ایران ریشه‌کن شد

بهرام عین اللهی با اشاره به موفقیت کشور در کنترل و ریشه کنی بسیاری از بیماری ها، از نامه تایید و قدردانی سازمان جهانی بهداشت به مناسبت ریشه کن شدن سرخک و سرخجه در ایران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷ 24 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به موفقیت کشور در کنترل و ریشه کنی بسیاری از بیماری ها، از نامه تایید و قدردانی سازمان جهانی بهداشت به مناسبت ریشه کن شدن سرخک و سرخجه در ایران خبر داد.

دکتر بهرام عین اللهی در سفر به شهرستان فسا با اعلام این خبر، اظهار داشت: خبر خوب ریشه کن شدن سرخک و سرخجه در ایران را به مردم ایران، دانشمندان و همه خادمان سلامت تبریک می‌گوییم. 

او افزود: این موفقیت در شرایطی برای کشور حاصل شد که هنوز بسیاری از کشور‌های اروپایی، تاییدیه سازمان جهانی بهداشت در خصوص ریشه کنی سرخک و سرخجه را دریافت نکرده اند؛ اما جمهوری اسلامی ایران موفق به ریشه کنی این دو بیماری شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ابله و مالاریا هم‌شده بود
افاغنه همه را دوباره اوردند
ای کاش یک نفر از مشاوران علمی جناب وزیر معانی elimination (حذف) و eradication (ریشه کنی ) را برای ایشان تعریف می کردند چرا که ما در مرحله حذف این دو بیمای هستیم نه ریشه کنی.
با واکسن دیگه ؟ اون وقت این واکسن توش جی پی اس و کنترل کننده و ... نداره یه وقت اطلاعاتمون رو بدزدن ، از دور کنترلمون کنند ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل