بازدید 4007
۴

سیاستمدار آمریکایی: ما داعش را ایجاد کردیم

"رابرت اف کندی" سیاستمدار آمریکایی که برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده امریکا اعلام حضور کرده و رقیب جو بایدن در حزب دموکرات است، اذعان کرد که آمریکا گروه تروریستی داعش را ایجاد کرده است.
کد خبر: ۱۱۷۲۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶ 21 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، "رابرت اف کندی جونیور" برادر زاده جان اف کندی رئیس جمهوری ترور شده پیشین آمریکا رقیب جدید جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری این کشور در داخل حزب دموکرات شد و روز چهارشنبه به وقت محلی بطور رسمی نامزدی خود را برای انتخاب شدن به عنوان نماینده حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کرد.

رابرت کندی ۶۹ ساله در سخنانی که تقریبا حدود دو ساعت به طول کشید، گفت: پلیس فاسد است، ما داعش را ایجاد کردیم. ما دو میلیون آواره را روانه اروپا کردیم و زمینه ساز بی ثباتی دموکراسی در آنجا شدیم که منجر به برگزیت شد.

این سیاستمدار دموکرات و رقیب جو بایدن در بخشی از سخنانش افزود: این هزینه جنگ عراق است. ۸ هزار میلیارد دلار در آنجا و ۱۶ هزار میلیارد دلار برای تعطیلی‌های ناشی از هزینه کردیم که در مجموع ۲۴ هزار میلیارد دلار هزینه شد.

کندی تاکید کرد: این هزینه ها نتیجه ای جز ویرانی طبقه متوسط در آمریکا نداشته است و ما باید به این وضعیت پایان دهیم.

این سیاستمدار آمریکایی در بخشی از سخنانش در  انتقاد از سیاست خارجی آمریکا اذعان کرد:  راهبرد ما همواره استفاده از تسلیحات نظامی برای نمایش قدرت یعنی  استفاده از ارتش برای نمایش قدرت در سراسر جهان بوده است.

کندی با اشاره به موفقیت سیاست خارجی چین گفت:  اما چین کار متفاوتی کرده‌ است. آنها فلسفله راهبرد عمومی مرا اتخاذ کردند.

وی ادامه داد: ما هشت هزار میلیارد دلار خرج کردیم تا پلها ، بنادر، جاده‌ها و بیمارستانها را بمباران کنیم اما آنها هشت هزار میلیارد دلار برای ساخت پلها، بنادر، جاده‌ها و بیمارستانها هزینه کردند.

این سیاستمدار آمریکایی در ادامه انتقاد از سیاست خارجی آمریکا افزود: آنها (چین) در حال گرفتن جای ما به عنوان شریک تجاری در اکثر کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین هستند. برزیل  از دلار به ارز چین روی آورد و عربستان سعودی نیز این کار را انجام داد.

رابرت اف کندی از جمله مخالفان سرسخت واکسن کرونا بود  که اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ حساب کاربری او را به دلیل انتشار مطالب گمراه‌کننده درباره واکسن مسدود کرد.

به چالش کشیدن رئیس‌جمهور مستقر در مرحله درون‌ حزبی انتخاب از سوی یک هم‌ حزبی رویدادی بی سابقه در آمریکا است که با اعلام نامزدی کندی، رقیبان دموکرات بایدن در انتحابات ۲۰۲۴ افزایش یافته است در حالی که بایدن برای دور دوم ریاست جمهوری خود باید نامزدهای جمهوری خواهان را نیز شکست دهد.

به گزارش ایرنا، نظرسنجی جدید رسانه یو اس ای تودی و دانشگاه سافولک نشان می‌دهد که رابرت اف کندی جونیور، نامزد دموکرات ریاست‌ جمهوری آمریکا، در مرحله اول کارزار انتخاباتی‌اش، توانسته است نظر تعداد زیادی از رای دهندگان به بایدن را به خود جلب کرده و حمایت آنها را به دست آورد.

به گزارش فاکس نیوز، بر اساس این نظرسنجی، زمانی که پسر رابرت اف کندی داستان کل پیشین آمریکا در اوایل ماه جاری نامزدی خود را برای کاخ سفید اعلام کرد، ۱۴ درصد از حامیان بایدن در سال ۲۰۲۰ حمایت خود را از کندی اعلام کردند.

نظرسنجی تلفنی از ۶۰۰ رای دهنده به بایدن در سال ۲۰۲۰، که از طریق نظرسنجی های ملی و ایالتی بین سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ شناسایی شدند، نشان داد که ۶۷ درصد از افراد همچنان از بایدن حمایت می کند.

در این نظرسنجی ۱۴ درصد از رای دهندگان به بایدن در سال ۲۰۲۰ از کندی حمایت کردند در حالی که ماریان ویلیامسون یک نامزد دموکرات دیگر توانسته است ۵ درصد از حامیان بایدن را به خود اختصاص دهد.

این نظرسنجی همچنان نشان داد که ۱۳ درصد از رای دهندگان به بایدن در سال ۲۰۲۰ هنوز در خصوص حمایت مجدد از او یا حمایت از یک کاندید جدید تصمیم نگرفته اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ببین مردک شرقگدا چه چرندیاتی گفته .
هر کس درختی غرس کرد از سایه آن بهره خواهد برد.
هر کس چاهی برای دیگری حفر کرد روزی در آن خواهد افتاد
چاه کن همیشه تَه چاه است

چاه نکَن بهر کسی اوّل خودت دوّم کسی
آمریکا و اروپا داعش میسازند برای کشتن دیگری وقت کشتن خودتون هم خواهد رسید که داعش با چاقو سر از خوتون جدا کند و دختران وزنانتون را به کنیزی اختیار کند و اگر خواست سر بازار اروپا بفروشد و هزینه های عیاشی خود را فراهم کند با پول دختران وزنانتون
هر چی این یارو بگه درسته؟
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؛ ولی بازم دمش گرم؛ همینقدر صداقت هم از سیاستمدارهای آمریکایی‌ غنیمت است!؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی