بازدید 2686

رهگیری ۲ بمب افکن روسی ازسوی آمریکا در نزدیکی آلاسکا

فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (نوراد) گفت که ایالات متحده روز دوشنبه ۲ بمب‌افکن روسی را که در یک منطقه حائل بین‌المللی در نزدیکی آلاسکا پرواز می‌کردند رهگیری کرده اما به عنوان یک تهدید یا رزمایش تحریک‌آمیز تلقی نکرده است.
کد خبر: ۱۱۷۲۰۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵ 20 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از نیوزمکس، فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (نوراد) در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲ بمب‌افکن روسی TU-۹۵ را که وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی آلاسکا شده بودند، شناسایی، ردیابی و رهگیری کردند.

نوراد در این بیانیه افزود: این هواپیماها در حریم هوایی بین المللی باقی مانده و وارد حریم هوایی آمریکا یا کانادا نشده‌اند.

این بیانیه می‌افزاید: جت‌های جنگنده F-۱۶ ایالات متحده، جت‌های جنگنده F-۲۲، KC-۱۳۵ Stratotankers و E-۳ AWACS بخشی از ماموریت رهگیری این هواپیماهای روسی بودند که بمب افکن‌های راهبردی ملخی محسوب می‌شوند و قادر به حمل سلاح‌های هسته‌ای هستند.

نوراد در این بیانیه مدعی شد که تمام هواپیماهای نظامی را که وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی آلاسکا می‌شوند، ردیابی و شناسایی می‌کند. این فرماندهی نظامی به طور معمول بر حرکات هواپیماها نظارت و در صورت لزوم آنها را از منطقه اسکورت می‌کند.

فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی افزود: از زمانی که روسیه در سال ۲۰۰۷ فعالیت هوانوردی دوربرد خود را در منطقه آغاز کرد، نوراد (NORAD) به طور متوسط سالانه تقریباً ۶ تا ۷ رهگیری هواپیماهای نظامی روسیه را در منطقه شاهد بوده است. این تعداد هر سال از صفر تا ۱۵ متغیر بوده است.

نوراد همچنین مدعی شد که از یک شبکه دفاعی لایه‌ای متشکل از ماهواره ها، رادارهای زمینی، رادارهای هوابرد و هواپیماهای جنگنده برای ردیابی و شناسایی هواپیماها و اطلاع رسانی اقدامات مناسب استفاده می‌کند.

فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی گفت: ما آماده به کارگیری گزینه‌های مختلف پاسخگویی برای دفاع از آمریکای شمالی و حاکمیت قطب شمال هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی