بازدید 104794

تکلیف حقوق سربازان در سال ۱۴۰۲ چه می‌شود؟

بعد از اینکه آمریکا از توافق برجام خارج شد و رییس جمهور این کشور شروع به اقداماتی تحت عنوان فشار حداکثری کرد بطور ناگهانی تقریبا همه چیز در کشور قیمت چند برابری پیدا کرد.در نتیجه برای اداره کشور و کاهش فشار بر قشر های مختلف جامعه سال به سال با توجه به نرخ تورم حقوق ها افزایش پیدا کرد.
کد خبر: ۱۱۷۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷ 19 April 2023

تکلیف حقوق سربازان در سال 1402 چه می‌شود؟

به گزارش «تابناک»، مشمولین زیادی در کشور به دلیل هزینه های زیاد زندگی از رفتن به سربازی امتناع میکردند همچنین مشمولین متاهل زیادی بودند که به همین دلیل در دوران خدمت سربازی دچار مشکلات خانوادگی میشدند.

از سال ۱۴۰۰ بر اساس قانون بودجه حقوق سربازی رشد چند برابری پیدا کرد و حقوق سربازی از اعداد حدود ۲۰۰ هزار تومان به حدود یک میلیون تومان رسید که با توجه به تاهل و منطقه خدمتی کمی متفاوت بود.

متاسفانه مشکلات اقتصادی بر طرف نشد و به همین دلیل در سال ۱۴۰۱ دوباره حقوق پایه تمامی کارمندان کشور و همچنین سربازان افزایش پیدا کرد و اکثر سربازان در حدود ۲ میلیون تومان حقوق دریافت میکردند. البته مدرک تحصیلی و تاهل و منطقه خدمتی همچنان تاثیر گذار بود و در بهترین حالت سربازانی بودند که تا ۶ میلیون تومان هم حقوق میگرفتند.

در دوران سربازی تمامی مسولیت غذا و پوشاک و بیمه سربازی بر عهده یگان خدمتی است و بنظر میرسد سربازان بومی و غیر بومی با کمترین هزینه زندگی تقریبا حقوق مناسبی دریافت میکنند البته این موضوع بیشتر برای سربازان مجرد و سربازانی که مسولیت زندگی بر گردشان نیست مناسب بود.

حقوق سربازان در سال ۱۴۰۲

 با تقدیم بودجه از سوی دولت به مجلس برای تصویب نهایی بودجه سال ۱۴۰۲ تصمیم گرفته شد تا حقوق کارمندان دولت بین ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش پیدا کند همچنین حداقل دستمزد کارگران و مشاغل آزاد تا حدود ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کند.

با این حساب حقوق سربازی هم در سال ۱۴۰۲ قطعا افزایش پیدا خواهد کرد و طبق آخرین مصوبه مجلس حداقل حقوق سربازی به عدد ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان میرسد و حداکثر حقوق حدود ۷ میلیون ۲۰۰ هزار تومان محاسبه شده است.

بیشتر بخوانید

در واقع افزایش حقوق تقریبا ۵۰ درصدی محاسبه شده تا مشمولین غایب و متاهلین و همچنین سربازان فراری تا جای امکان بدون نگرانی در محل خدمت حاضر شوند.

به این نکته توجه داشته باشید که حقوق های گفته شده حقوق خام هستند و قطعا کسوراتی از جمله بیمه ،استحقاقی و دیگر مسائل باعث خواهد شد تا دریافتی نهایی کاهش پیدا کند.در هر صورت انتظار میرود سربازان در حالت های تعین شده بین ۴ تا ۶ میلیون تومان دریافتی داشته باشند.

در جلسه علنی نوبت عصر روز (چهارشنبه) مجلس، جزء ۷ بند الف تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۲ برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح و تصویب شد.

طبق این مصوبه، در اجرای ماده (۴۹) قانون خدمت وظیفه عمومی ‌مصوب ۲۹/ ۷/ ۱۳۶۳، در سقف اعتبارات مصوب مربوط دستگاههای ذی‌ربط حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق غیرعملیاتی معادل شصت درصد (۶۰%) حداقل دریافتی پایور، حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق عملیاتی معادل هفتاد و پنج درصد (۷۵%) حداقل دریافتی پایور و حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه متأهل بدون فرزند معادل نود درصد (۹۰%) حداقل دریافتی پایور می‌باشد.

پیش از این مجلس ارقام مشخصی برای حقوق سربازان در سال آینده مشخص کرده بود که با این ایراد شورای نگهبان مواجه شد «این جهت که محدوده تعیینی در دستورالعمل ذیل جزء در سقف حداقل دریافتی پایور خواهد بود یا خیر، ابهام دارد.» لذا مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان ارقام مشخص برای حقوق سربازان را حذف کرد.

مصوبه محلس قبل از اعلام نظر شورای نگهبان ناظر بر این بود دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق عملیاتی ۶ میلیون تومان، حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه متأهل بدون فرزند معادل ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد.

حقوق سربازان بر چه اساسی تعین میشود؟

 مدرک تحصیلی

از گذشته تا به همین الان اولین موردی که در حقوق و درجه نظامی سرباز تاثیر گذار است مدرک تحصیلی میباشد.افراد دارای مدرک تحصیلی زیر دیپلم کمترین و مشمولین دارای مدرک تحصیلی دکتری عمومی و دکتری تخصصی بیشترین حقوق را دریافت میکنند.

 یگان خدمتی

میزان حقوق برای سربازان یگان های حاضر در شهر ها و مناطق با امکانات در حداقل حقوق محاسبه شده است و بلعکس سربازانی که در مناطق عملیاتی و مرزی خدمت میکنند دارای حداکثر حقوق دریافتی هستند.

معمولا حقوق یگان های مرزبانی و تیپ های عملیاتی ارتش چه برای کادر آن یگان و چه برای سربازان در بالاترین میزان ممکن در نظر گرفته میشود همچنین مدت خدمت سربازی این مشمولین ۶ ماه کمتر است و مرخصی های بیشتری هم دارند.

 تاهل

مشمولین متاهل علاوه بر امتیازاتی همچون کسری خدمت تاهل و تقسیم در یگان بومی که دارند دارای حقوق بیشتری هستند و حداقل حقوق تعریف شده در سال ۱۴۰۲ برای آن ها ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 نکته

 ممکن است سربازی با مدرک تحصیلی کمتر که در مناطق عملیاتی خدمت میکند از سرباز دارای مدرک تحصیلی مانند کارشناسی ارشد یا دکتری که در محل بومی زندگی خدمت میکند حقوق بیشتری داشته باشد پس اگر تفاوتی بین حقوق سربازان مشاهده کردید تعجب نکنید!

 طبق اساس گفته شده برای محاسبه حقوق سربازان در سال ۱۴۰۲ بیشترین حقوق را سرباز متاهلی که دارای مدرک پزشکی یا PHD است و در مناطق عملیاتی خدمت میکند میگیرد.

 مشمولین متاهل دارای فرزند علاوه بر کسری خدمت فرزند به ازای هر فرزند حق عائله مندی دریافت میکنند که برای هر فرزند بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

حقوق سربازی چقدر کفاف زندگی را میدهد؟

 باید صادق باشیم و با توجه به هزینه های زیاد زندگی که مردم را تحت فشار قرار داده و عدد خط فقری که اعلام شده نه تنها حقوق سربازی بلکه حقوق کارمندان هم در بسیاری از خانواده ها و شهر ها نمیتواند کفاف زندگی را بدهد.

اما میتوان گفت در حال حاضر حقوق های تعین شده مقدار مناسبی برای سربازان مجرد و یا سربازان متاهلی است که در شهر های کوچک و بدون امکانات ساکن هستند و در شهر شان در حالت عادی حتی همین میزان حقوق را هم دریافت نمیکنند.

در نتیجه میتوان گفت حقوق سربازان در سال ۱۴۰۲ برای بعضی از مشمولین اصلا کافی نیست و با توجه به شرایط شخصی سرباز مجبور است منبع درآمد دیگری هم داشته باشد و از طرفی برای بعضی از سربازان حتی بسیار مناسب و مورد توجه است.

دوباره تاکید میکنیم که علاوه بر حقوق دریافتی باید موارد دیگری را در کفاف حقوق معیار قرار داد. میتوان به این موضوع اشاره کرد که تمامی هزینه های اسکان و خوراک و حتی پوشش و بهداشت سربازان بر عهده یگان است و سربازان در طول خدمت حداقل هزینه را دارند.

همچنین بیمه سربازی خدمات درمانی را برای سربازان رایگان میکند و مدت خدمت سربازی بعد از خدمت بعنوان سنوات در سوابق بیمه ای مشمولین اضافه میشود.

نتیجه گیری

 سربازی دورانی است که الزاما باید گذرانده شود و چه بهتر که این دوران در زمان خودش و سن مناسب انجام شود. اگر جز مشمولین غایب هستید و ابلاغیه برای شما صادر شده است پیشنهاد میکنیم وارد خدمت سربازی شوید.

چرا که قبل از این دوران شرایط حقوق و نوع خدمت قطعا سخت تر بوده است.این مقدار حقوق درست است آنچنان به چشم نمی آید اما باید اعتراف کرد هر سرباز تقریبا به اندازه حقوق وزارت کار دریافتی دارد در واقع در حال حاضر سربازی را میتوان شغل در نظر گرفت.

امیدوارم توانسته باشیم تا بخشی از دغدغه های شما را با پوشش اخبار مربوط به سربازی کاهش بدیم.در صورت وجود هر گونه سوال راجع به حقوق سربازی و دیگر موارد از جمله معافیت میتوانید با تنها مرکز تخصصی مشاوره سربازی کشور تماس بگیرید.

منبع: سرباز مشاور

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۹۰
در حدحرف بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
واقعا گل گفنی حرف چرت بود بدبخت سرباز
خدا کند مثل اجرای همسانسازی حقوق بازنشستگان نشود
نویسنده خبر قبول داری خیلی چرت و پرت گفتی یا سواد درست حسابی نداری؟توی شهرتون حقوق وزارت کار 4 میلیون و 800 هزار تومنه؟اونم نصفشو میخورن؟یه جایی میگی نصف این پولا رو بخاطر استحقاقی میدن چون به سرباز لباس و... میدن یعنی طرف که توی شرکت کار میکنه پول لباس کار رو از حقوقش کم میکنن؟پول غذای توی شرکت رو از حقوقش کم میکنن؟پول بیمه اش رو از حقوقش کم میکنن؟به کارگر توی کارگاه توی سال جدید کمتر از 5 میلیون میدن؟یا فقط سرباز رو برده گیر آوردید بهش زور بگید و توسرش بزنید؟؟؟
چرا دروغ میگید اخه الان این ماه حفوق واریز شده ۳ تومن ۴ و ۸۰۰ کجا بوده
دروغ میگن 3237000تومان بیشتر ندادن
پاسخ ها
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
عزیز من
برج۱همینجوریه از برج۲کامل واریز میکنن
سربازی اجباری همون برده داری نوینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
سربازی وظیفه است که طبق قانون همه مشمولان باید بروند دادن حداقل حقوق دیگر چه معنای دارد
A.S
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
فرد ناشناس که گفتی سربازی دو سال تمام وظیفه است و اصلا حقوق نمیخواد تو جا همه برو سربازی شاید عقده هات برطرف شه
kave200
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
بله درسته
جواب حرف ناشناسی که میگه حداقل حقوق چیهو باید همه برن
دهنتو ببند خودت اگر راس میگی با کمترین حقوق بیا سربازی.
قانون بی خود میکنه سربازی اجباری میزاره. قانون حق نداره چنین چیزایی طرح کنه
دروغه. سه میلیون واریز شده. قبلا دو و چهارصد بوده الان شده سه تومن.
بچه من سربازه چهارماه هست حقوقشوندادن کسی هم جوابگش نیست
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
بچه شما احتمالا فرار کرده از خدمت و به شما چیزی نگفته
و یا حقوق میگیره و به شما نمیگه در هردو صورت شما رو داره میپیچونه
خبری از حداقل چهار میلیون حقوق نیست!!! همین امشب واریز شد برای من سرباز ۳ میلیون دویست هزار تومن .
فقط دروغ بلدن بگن
فقط حرفه
دومیلیونوسیصدریختن برامن
واسه لیسانس مناطق عادی ۳۴۰۰ واریز شده
فقط حرفه ،همش دروغه
دروغه دریافتی من سه ملیون صد
درووووغ مثه اکثر کاراشون
پسرمن دیروز حقوق فروردین شو واریز کردن دو ونهصد معلوم نیست بودجه مملکت رو کی میگیره کی میخوره
سربازان زحمت‌کشان بی نام وتمام مسولیت نه کلا ولی حقوقشان کم است
همش حرف و شعاره !!!
گفتن حقوق سرباز متاهل 7200

بنده متاهلم با مدرک کارشناسی ارشد مبلغ واریزی برای بنده 5600 بوده .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
متاهل لیسانس 5 م واریز شده
چرا دروغ مینویسید که حداقل 4 میلیون و هشتصد هزارتومنه

من با مدرک لیسانس 3 میلیون و 397 هزارتومن گرفتم
قبلا 2 میلیون و 800 میگرفتم
فقط 600 هزارتومن افزایش دادن
اصلاً اجرا نکردن بازم دروغ برا من که ۲ میلیون ریختن
الکیه منو هر ماه ۳۲۰۰میدادن. این ماه ۳۷۰۰. الکی میگن حداقلش ۴۸۰۰
اینا دروغ میگن حقوق من بیاد میشد48,000,000ولی 29,011,862ریختن
برده‌داری به سبک نوین. ولی خداوکیلی سرباز هم در حق سرباز بد میکنه باید پشت هم باشید وگرنه کادر دلشون برای شماها نسوخته
همش دروغ بود حقوق من فوق لیسانس با درجه ستوان دوم شد ۳.۶۵۰.۰۰۰ تومان یعنی پارسال ۳ بود الان کلا ۶۰۰ اضافه شد همین یعنی ۲۰ درصد. چقدر جو دادن الکی
خدمتم تو محل زندگیم هست سپاه هست. خدایی همه حالمون گرفته شد
سلام شایع هس مردم مسخره کردن
مدرک دیپلم درجه سرباز صفر و حقوق 2.800.000 من درک نمیکنم ارگان های ارتش چرا اینقدر بی صاحبه درجه سرباز وظیفه دیپلم نیروی زمینی و دریای سرجوخه میشه سرباز پدافند هوایی و هوایی سرباز صفر ما ها رو رسماً با سیکل و بی سواد ها یکی کردن یعنی شما با مدرک دیپلم هیچ فرقی با یه بی سوادی که ازش حداقل چهار سال بیشتر خوندی نداری بعد یه فوق دیپلمه میشه گروهبان دوم یا گروهبان سوم خیلی منطقیه درجه حداقلیمون هم نمیدن مدام ازمون بیگاری میکشن و حقوق هم درست واریز نمیکنن اگر بر می‌گشتم به 1/4/1401 هیچوقت برای سربازی اقدام نمیکردم
پاسخ ها
مهدیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
ما با لیسانس تو سپاه بهمون گروهبان دومی میدن حالا باز خوبه تو ارتش داری میگی گروهبان یکم میشه فوق دیپلم. کلا زیاد گیر درجه نباش مهم نیست درجه واسه آب گرم کنه هرچند تحصیلات دانشگاهی خیلی متفاوته با مدرسه که فوق دیپلم از دیپلم چند درجه بیشتر میشه و درجه داری میگیره
وقتی از دردهای مردم خبر نداری و فقط به فکره خودتی.سربازی اجباری یعنی برده داری
۳ میلیون و ۳۰۰ هزار واریز شده
مشکل کشاورزی در سیاره مریخ حل شد ولی موضوع سربازی در ایران حل نشده که هیچ بد تر هم شده . انتظار نداشته باشین با این حجم از مشکلات و تورم جوان ایرانی بیاد و دو سال عمرشو تلف کنه واسه خاطر عقده های اقایان.
واسه خاطر خودتان هم که شده تو این چهل و چهار سال لااقل یک مشکل رو حل کنین .
به قول دوستان همش در حد حرف بود کجا بود چهار و هشتصد
تا بیان اینو بدن چندسالی باید طول بکشه الکی میگفتن تو سال 1402هیچ سربازی زیر چهار تومن نمیگیره
۳۳۰۰به لیسانس دادن
دروغ میگن نیایین خدمت حداقل2800000و حداکثر 4800000اصلا نیایین تله هست
هرچی میگن دروغه بیشتر از سه تومن نیس من ۳۱۹۵۰۰۰۰ میگیرم این چه وضعشه ما باید کجا شکایت کنیم؟
سلام من مدرک کارشناسی ارشد دارم و با رتبه ۱۱ و متاهل بودن پرداختی من پنج میلیون هفتصد و پنجاه هزار تومن هست، لطفا خبر دروغ منتشر نکنید.
هر ادعایی هم اگر مسئولی انجام داد برای خودش گفته شما جدی نگیرید.
درود به شرف شما که کامنت گذاشتید و حقیقت رو رسوا کردید . نویسنده خبر ، برو خجالت بکش دروغ تا کی ؟ تا کی میخواهید سرتونو بکنید تو برف و بگید همه چیز خوبه ؟ همه ماشالا حقیقت رو گفتن . دیگه این کارا فایده نداره . قانون باید اصلاح بشه و سربازی باید غیر اجباری و حرفه ای بشه وگرنه کسی براش صرف نمیکنه وقتی میتونه با کارگری حداقل ۵ یا ۶ میلیون حقوق بگیره اونم تو شهر خودش بیاد سربازی و اون همه بد بختی بکشه که تهش ۳ و خورده ای بهش بدن . اینطوری بخواد ادامه داشته باشه غیبت میره تا ۱۰ میلیون
سلام.من سرباز هستم با مدرک لیسانس
حقوق فروردین برای من با مدرک لیسانس+ راه دوری = 3,490,000 ت واریز شده
آخه تا کی دروغ
پس کجاست این همه وعده و وعید حقوق ۵ تومنی
لطفا شما پیگیر احقاق حق ما سربازها باشید
صدای ما که به گوش بالا نشین ها که نمیرسه
لطفا ما سربازها رو راهنمایی کنید که چگونه مطالباتمون رو پیگیری کنیم و به گوش مسئولین مربوطه برسونیم
بخدا دروغ میگن
اینجا قابلیت ارسال عکس نیست وگرنه پیامک واریزی زو ارسال میکردم که برای من سرباز با مدرک لیسانس + راه دوری کلا ۳ و نیم واریز کردن
همه چی ۵۰ تا ۱۰۰ درصد گرون شده اونموقع حقوق سربازها رو خیلی راحت بالا میکشن
ما که دستمون به جایی بند نیست
ان شاءالله خدا جواب ظلم و ستمگری رو بده
همش حرف هستش بابا چقدر حرف چرت میزنید دو میلیون نهصد واریز شده
الان برنامه 3400ریختن کو4800
دورِغه من ۲۸۰۰گرفتم این ماه ۵۰۰ فقط اضاف کردن
دوستان احتمالا ماه بعد کامل پرداخت میشه هرچقدر که این ماه کم دادن رو توی ماه بعد میدن، برای من که مجرد هستم 4.5 ریختن. پس احتمالا همون حداقل حقوق باید 4800 باشه.
متاهل پارسال ۴۶۰۰ می‌ریختن حالا ۵۷۵۰ کجا ۷۲۰۰ دروغ میگن مثل پارسال و مثل همیشه تو همه مسایلشون که بنا شده ثا دروغ
برای من با مدرک فوق دیپلم 3100000 واریز کردن
هزارتا بیماری روحی روانی کچلی پا درد و‌کمر درد گرفتم بعد از خدمت
خیر سرمم معاف از رزم بودم به دلیل عمل زانوم
برای لیسانس ۳۴۰۰ واریزشده اونم سربازغیربومی
والا من لیسانسم ۲۷۰۰ریختن این ماه خداشاهده
اصلا هم ۴ تومن به بالا نیست ندادن
۳ تومن دادن کلا سر جمع از حقوق قبلی ۲۰۰ تومن زیاد شده
متاهلم ۱۵ واریز کردم
فقط باید مدت سربازی کم شود مثلا 1سال
2میلیونو800هزار پول دادن از الکی میگن سرباز نیست بیان خدمت نیایید تله هستش
عزیزان در حال حاضر برای اتمام خدمتتون باید پول تو جیبی بگیرید و قرض کنید. خب نکنید! برید سر کار یعنی روتون میشه برید پول قرض کنید برای خدمت نظامی؟ که رسماً میشه گدایی. برید سر مشاغل آزاد، دو سال بدون حقوق از بهترین زمان زندگی. تو کشور دلاری ما یه سرباز ۵۰ دلار در ماه به سختی می‌گیره!!!!
خود دانید.
همش چرته خودتون بدبخت نکنید من ۴ ماه خدمتم مونده لیسانسم هست مدرکم واسم ۳۴۰۰ ریختن همش تله که بچه مردمو ازش بیگاری‌بکشن
آقاهمش دروغ دروغ دروغ گول حرف وحدیث اینهارانخورید منم سربازم متاهل ودارای سه فرزند و۶ماه دارم خدمت میکنم ولی واسه من حقوق اولاد واریز نکردند وبه هردری خودمو زدم جوابم رادادندبرواول ماه آینده ولی این ماه آینده هنوز به سرنمیرسد سی ام فروردین۱۴۰۲ برام ۵۲۰۰ریختن ازخدابترسیدبچه هاتون رانفرستید خدمت برن ضایعات جمع کنند درآمدشون بیشتره این غلطی که ماکردیم شماتکرارنکنید
سلام بنده سرباز یکی از ارگان های حفاظتی سپاه هستم با مدرک دیپلم و اخرین حقوق دریافتیم ۲میلیون و ۸۰۰هزار تومان بوده و خبری از حداقل۴ تومن حقوق نیست متاسفانه.
به من ۲۳۹۹۰۰۰میدادن الان۲۸۹۰۰۰دادن
وام سربازی کی تکلیفش روشن میشه انشاللللله.؟!بعد تقریبا یک سال ثبت نام هنوز خبری نشد ک واقعا میدن یا ن
۴ ۵ تومن حقوقه با این قیمت ها و تورم؟ خجالتم خوب چیزیه
نویسنده نمیدونم با چه رویی این مطالب رو نوشته! اولا که افزایشی داده نشده و حقوق ها هنوز هم به شدت کمه‌ حتی اگر افزایش هم در ادامه بدن به این قیمت ها که گفتید، انگار شما تو این کشور زندگی نمیکنید ۵ تومن حقوق کارگر صفرم نیست بعد شما انتظار داری غایبین و سربازان فراری همه با کله بیان واسه ماهی ۵ تومن که اونم به موقع نمیدن؟ اونم دو سال تمام؟
قرار بود 4800 باشه که شورای نگهبان ایراد گرفت و الان همون سه، سه و نیمه. کاش شورای نگهبان به دبیری آیت الله جنتی اجازه میدادن که همون 4800 تصویب بشه. چه اشکالی داشت جوون مملکت که باید دو سال بایت سربازی از کار و زندگیش عقب بیوفته، تو این اوضاع نابسامان اقتصادی نزدیک پنج تومن حقوق میگرفت؟
کلا شایعه است وقتی که دادن درسته اینها همش برا سرگرمی سربازا و مردمه
حقوق سربازان ۵۰۰ هزارتومان بیشتر واریز نشده یک میلیون ۳۰۰ کجا رفته. همش دروغ بود اون. حرفا
سلام من متاهل هستم سه تا بچه دارم برای من ۶۷۰۰۰۰۰واریزکردن درحالیکه گفتن پایش ۷۳۰۰۰۰۰ شده دروغ گفتن
این سربازهایی که زیر این خبر نظر گذاشتن اصلا نباید حقوق بگیرن
چون
اگر در حال انجام وظیفه هستن چطور اینجا نظر میدن که مسعولین دروغ میگن ولی خودشون از اینترنت در محل نظامی استفاده میکنند
و اگر هم در مرخصی اخر هفته هستن همین حقوقی که بهشون میدن زیادشون هست
نبود ۱۰ روز دیگه
دروغهههههه
من متأهل هستم با مدرک فوق لیسانس برام ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار ریختن. اینکه گفتن متأهل حداقل ۷ و ۲۰۰ دروغی بیش نیست. مثل ارقام پارسال که اعلام کردن و دروغ بود
عزیزانی که این کامنت من رو میخونید تو رو خدا قسمتون میدم نیاید خدمت واقعا مثل برده با ما رفتار میشه و خبری از حقوق مناسب و .... نیست الکی عمرتون رو هدر ندید خواهش میکنم.اگر همه دفترچه پست نکنند و اعتراض کنند دیگ سربازی اجباری نیست تا کی ظلم اخه! ی کادری با درجه تسنوار باید ب من ستوان دو بگه بیا اتاقمو تمیز کن!مگ خودت دست نداری؟ خواهش میکنم نیاید
حقوق من 2.860.000 واریز شده برای فروردین 1402
من نمیدونم به کیا 4.5.6.7 میلیون میدن
فقط دروغ ، وقتی حقیقت نداره الکی بچه های مردم رو بدبخت نکنید والا من سربازم 20 ماهه الان تو فشار مالی رفتم بعدم پشت دفترچه که میگن میبخشن کامل نمیبخشن فقط یه بخشیش رو میبخشن . برای من 3 ماه از 6 ماه قراره بخشش بخوره اونم فعلا در حاله ای از ابهامه و گفتن بیشتر امکان نداره .
دوستان عزیز ، داداشای عزیزم ، هم وطن؛ اگه واقعا میخواید برید خدمت از این سایت ها استفاده نکنید برای تحقیق ، میتونید از سربازا تو خیابونا بپرسید . اصلا من دروغ میگم .
موفق باشید
هی کاشکی کمی به مرخصی ها هم دقت کنید ارتش ۳۰تا اقامت بزنی ۵ روز میده
اگه بشه مرخصی هاهم درست بشه من حرفی ندارم (هوانیروز)۳۰ تا اقامت ۵روز میده آخه چه گناهی کردیم لز این پنج روز حداقل ۱روز تو راه هستیم
برامن هنوزه که هنوزه نریختن ۱_۲_۱۰۴۲هست اگه میدیدم اوضااینجوری پیش میره نمیومدم سربازی یعنی دوسال عمرت رفته واقعان
حداقل وعده دروغ ندید ۲۹۰۰ اومد
همش دروغ بود ب استناد گفته همه سربازان عزیز لطفا خبرو پاک کنید و دروغ گویی نکنید ی عده گول بخورن
سلام اگرهمسرمن بره سربازی با دوفرزند توسپاه بومی شهرخودم چقد حقوق میگیره؟
بخاطراین کارت پایان خدمت هیچ کاری بهش نمیدن و تمام ادارات و بانک ها هم کارت پایان خدمت میخوان برای انجام خدمات دیگه مجبوره بره سربازی
لطفا جواب بدید
مدرک تحصیلی من لیسانس هست و الان تقریبا یکسال هست که سرباز معلم هستم در استان اصفهان
دومیلیون هشصت حقوق من هست به اضافه ۸۰تومن حق لباس توی این ده ماه به من ۲۷۷۰ دادن تازه دوماهشم ندادن
این ماه هم دو و هفت صد واریز کردن
جالب اینه که دوستی دارم که امریه ی اداره کار هست و حقوقش ۳۵۰۰هست تازه عیدی هم بهش دادن
احتمالاً از اردیبهشت یا خرداد اجرایی بشه نگران نباشید حقوقارو کامل واریز میکنن
سلام وقتتون بخیر.من سرباز معلم هستم.یک ریال هم به حقوقم اضافه نشده.
چرا حقوق مارو افزایش ندادن ؟؟؟؟؟؟
اشتباه نکن نرو خدمت بدبخت بیچاره میشی
هیچی باورندارم
تاوقتیکه شوق رفتن به خدمت دارین همینه که هست حالا برین دفترچه پست کنین اگه میخواستن حقوق بدن سرباز استخدام میکردن نه اینکه اجباریش کنن
کلا دروغ بلن اون مبلغ رو که گفتند نریختن
درست عین پارسال که حداقل حقوق ۳۳۶۰ رو خود مجلس تصویب کرد، و به ما سربازای لیسانس ۲۸۰۰ دادن
امسال هم حداقل حقوق، یعنی برای دیپلم رو ۴۸۰۰ تصویب کردن، ولی حقوق ما از ۲۸۰۰ شد ۳۴۰۰، ینی فقط ۶۰۰ تومن! (ینی تازه شد اندازه چیزی که برای پارسال گفتن)
خدا میدونه بقیه این پول کجاها میره و خرج میشه. فقط دروغ...
آقا من متاهلم همون حقوق قبلا که ۵تومن بود رو ریختن الان باید مثلا بریم به کی بگیم که جوابگو باشه؟؟
فک کنم من از همه بیشتر گرفتم برا من ۳ هشتصد ریختن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم