بازدید 8769
۱

عجیب‌ترین اسامی دنیا متعلق به چه کسانی است؟

چه چیزی باعث می‌شود که بعضی از خانواده‌ها نام‌هایی عجیب و منحصر به فرد برای فرزندان خود انتخاب کنند؟ با اینکه جواب دادن به این سوال کار سختی است اما افراد زیادی در گوشه و کنار دنیا به خاطر همین اسم‌های عجیب و غریب و گاه بسیار طولانی معروف شده و حتی مورد تمسخر قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۱۱۷۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵ 18 April 2023
 
به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، در حقیقت این نام‌ها همان‌قدر که مشکلاتی را  برای صاحبانشان به وجود آورده‌اند، اما در نهایت باعث شهرت آن‌ها هم شده‌اند؛ اما نکته جالب اینجاست که حتی اگر این افراد به دلیلی نام قبلی‌شان را عوض کرده و نام جدید برای خودشان انتخاب کرده باشند باز هم خیلی وقت‌ها به همان نام عجیب قدیمی‌شان صدا زده می‌شوند!
 

طولانی‌ترین اسم و فامیل دنیا

یکی از عجیب‌ترین و طولانی‌ترین نام‌های دنیا متعلق به فردی آلمانی است که اکنون در آمریکا زندگی می‌کند. می‌توان گفت که نام این مرد شامل تمام حروف الفبای انگلیسی می‌شود. 

اسم کوچک او، آدولف بلین چارلز دیوید ارل فردریک جرالد هوبرت ایرویم جان کنت لوید مارتین نرو الیور پل کوئینسی راندولف شرمن توماس آنکاس ویکتور ویلیام زرخس پانسی زئوس و نام خانوادگی  او که با ولف چلستینگهوس برگدورف ورالتر آغاز می‌شود، شامل ۵۸۸ حرف به هم چسبیده است که خواندن آن پشت سر هم نیاز به داشتن نفسی بسیار طولانی دارد. اما به طورکلی این آقا تنها به نام هوبرت ولف شناخته می‌شود.

جالب‌تر از همه این است که در شناسنامه وی به جای نام خانوادگی‌اش، ولف + ۵۸۸ نوشته شده است. اگر تعداد حروف استفاده شده در نام ولف را هم بشماریم در جمع نام و فامیل او به ۷۴۶ حرف می‌رسیم که همین باعث شده تا او صاحب طولانی‌ترین نام در دنیا باشد. جالب‌تر از همه این است که شغل ولف حروفچینی است و به همین خاطر می‌تواند در عرض چند دقیقه نام خود را به طور کامل و بدون اشتباه تایپ کند. اسم ولف شامل تعداد زیادی از نام‌های خانوادگی و اجدادی و تعدادی از القاب سنتی مخصوص به خانواده‌اش می‌شود که روی او نهاده شده است. با اینکه نام او از همان ابتدای تولد یکی از بلندترین نام‌های دنیا بود اما او توانست آن را به طور کامل در سه سالگی یاد بگیرد و بیان کند.

نام ولف در سال ۱۹۷۵ به خاطر داشتن طولانی‌ترین نام و نام‌خانوادگی دنیا در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد. البته نام خانوادگی ولف به عنوان عجیب‌ترین نام خانوادگی هم در گینس ثبت شده است چون تمام ۵۸۸ حرف آن به طور کامل به هم چسبیده و یک کلمه واحد را تشکیل داده‌اند.

 نام گینسی

بارنابی اوزانسکی ۳۶ ساله یکی دیگر از افرادی است که اسمش به خاطر داشتن نامی عجیب و طولانی در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد. نام کامل او بارنابی مارمادوک الویسوس بنجی کوب وب دارتاگنان اگبرت فلیکس گسپر هومبرت ایگناتیوس جیدون کسپر لروی ماکسیمیلیان ندی اوبیاجولو پپین کیولیان رزنکرانتز سکتون تدی آپوود ویواتما وایلند ژیلون یاردلی زاخاری اوزانسکی است که در ۱۵ ژانویه ۲۰۱۱ در گینس ثبت شد.

بارنابی اهل منچستر انگلیس بوده و درباره نام خود می‌گوید: «این یک نام کاملا سنتی و در واقع برگرفته از نام بزرگان خانواده‌ام است. با اینکه نام خود را خیلی دوست دارم و از داشتن چنین نامی هرگز خجالت نمی‌کشم اما بنابه اجبار همه جا خود را بارنابی مارمادوک معرفی می‌کنم. به نظر من مارمادوک یکی از زیباترین بخش‌های فامیلی من است. اما همه افراد خانواده و دوستانم ترجیح می‌دهند من را به نام نیک که اصلا در میان نام‌هایم نیست صدا بزنند.» بارنابی که هم‌اکنون در ادینبورگ زندگی می‌کند بنابه درخواست دولت باید نامی کوتاه برای خود انتخاب می‌کرد.

نامی که بارنی در شناسنامه جدیدش گذاشت، بارنابی مارمادوک اوزانسکی است اما او می‌خواهد برای همیشه سند تولد خود که نام کاملش در آن نوشته شده است را حفظ کند. کل حروف نام او ۲۰۷ حرف بوده و به همین خاطر امضای بارنی هم تا قبل از تغییر نام یکی از بلندترین امضاهای دنیا بود. بارنابی می‌گوید: «به خاطر برخی از سنت‌های قدیمی و خانوادگی نام من این‌قدر طولانی است. من نام خود را دوست دارم و به آن افتخار می‌کنم.»

اسم الفبایی

آنا برتا سیسیلیا دیانا امیلی فانی جرترود هیپاتیا اینز جین کیت لوئیز ماد نورا اوفلیا پرودنس کوئینس ربکا سارا ترسا یولیسیس ونوس وینفرد اکسنوفنون یتی زنو پیپر، نام زنی انگلیسی و تنها زنی است که نام‌هایش را براساس حروف الفبای انگلیسی انتخاب کرده‌اند. یعنی به همان ترتیب حروف الفبا یک نام برای او انتخاب شده بود. از همه جالب‌تر اینکه همه او را با نام «الفبای کوچک» صدا می‌زدند.

اسم غیرقانونی

شاید نام بی‌آراف ایکس ایکس سی سی ایکس ایکس ام ان پی سی سی سی سی ال ال ال ام ام ان پی آر ایکس وی سی ال ام ان سی کی اس اس کیو ال بی بی ۶۱۱۱۱ علاوه بر طولانی بودن یکی از عجیب‌ترین نام‌های دنیا باشد که در سال ۱۹۹۱ روی یک نوزاد سوئدی گذاشته شد. دلیل اصلی این نامگذاری توسط والدین این پسر، اعتراض به قانون نامگذاری در سوئد بود که به بیشتر خانواده‌ها اجازه نمی‌داد تا هر اسمی را که دوست دارند برای کودک خود انتخاب کرده و در نام‌های خود از اعداد در کنار حروف استفاده کنند. آنها می‌خواستند نام فرزندشان یک نام غیرقانونی به حساب بیاید.

این پسر بچه تا ۵ سالگی صاحب نام نبود زیرا والدینش نتوانسته بودند آن را ثبت کنند، به همین خاطر دادگاه ‌هالمستد در جنوب سوئد آنها را ۶۸۲ دلار جریمه کرد تا هرچه زودتر برای کودک خود اسمی قانونی انتخاب کنند. آنها در دفاعیه دادگاه نام ۴۳ حرفی پسر خود را به عنوان یک اثر هنری مطرح کرده و خواستار ثبت آن شدند اما قاضی آن را رد و آنها را مجبور به پرداخت جریمه کرد.

چندی بعد این خانواده با جابه‌جا کردن چند حرف سعی کردند تا به آن معنی داده و تلفظ آن را به صورت آلبین درآورند  اما باز هم به خاطر تک حرف بودن و بی‌ربط بودن حروف این نام، دادگاه آن را تصویب نکرد. آلبین همچنان به خاطر لجبازی خانواده‌اش با دولت سوئد، نتوانسته است نامی قانونی داشته باشد.

اسمی که فروخته شد

گلدن پلس – قصر طلایی- دات کام سیلورمن نام زنی ۳۳ ساله بود که در سال ۲۰۰۵ نام خود را در حراج ای بی به مبلغ ۱۵ هزار دلار فروخت و پس از آن نام خود را به تری لیگان تغییر داد. این نام توسط خانواده‌ای خریداری شد که در انتظار به دنیا آمدن فرزندشان بودند. این نوزاد در می ۲۰۰۵ به دنیا آمده و صاحب یکی از گران‌ترین و عجیب‌ترین نام‌های دنیا شد. پس از مدتی باز هم این نام با ۱۹۹ دلار بیشتر از مبلغ خریداری شده به یک برنامه تلویزیونی فروخته شد و هم‌اکنون این برنامه یکی از مشهورترین برنامه‌های تلویزیونی آمریکا به حساب می‌آید.

نامی با دو معنی متفاوت

جیجومار در زبان فیلیپینی به معنی هیچ چیز است. ولی وقتی والدین جیجومار این نام را برای او انتخاب کردند، منظور آنها بی‌اهمیت بودن فرزندشان نبوده است. خانواده جیجومار خانواده‌ای بسیار مذهبی بودند که می‌خواستند نامی مذهبی برای نوزاد خود انتخاب کنند اما چون برای انتخاب نام او نتوانستند به توافق برسند، تصمیم گرفتند تا مخففی از نام‌های انتخابی را روی او بگذارند.

آنها بین نام‌های جیزز – حضرت مسیح(ع) – و جوزف – حضرت یوسف (ع) – مانده بودند، اما در آخر نیمی از هر دو نام را به هم چسبانده و در آخر مار از نام ماری- حضرت مریم- را به آن اضافه کرده و نامی جدید ساختند. به هر حال جیجومار با اسم عجیب و غریب خود هم اکنون شهردار ماکاتی بوده و هر کس نام او را می‌پرسد، جیجومار مجبور است داستان نام خود را برای آنها بیان کند تا در فهمیدن معنی آن دچار اشتباه نشود.

سمبل دوست داشتن 

یکی دیگر از عجیب‌ترین نام‌های دنیاست. این نام توسط خانواده‌ای چینی برای نوزادشان که در آگوست ۲۰۰۷ به دنیا آمد، انتخاب شد. لی یومینگ پدر @، معاون رئیس کمیسیون دولتی زبان در چین بود و با همین نفوذ توانست به راحتی نام عجیب و غریب فرزند خود را به ثبت برساند. او که تقریبا با تمام سمبل‌های زبان و صداهای آنها آشنایی دارد، معتقد است این علامت با تلفظ انگلیسی اَت، شباهت بسیاری به کلمه آیتا در زبان چینی دارد که به معنی عشق و دوست داشتن است و به همین خاطر می‌تواند نامی زیبا و البته بسیار کوتاه که نوشتن آن در هر زبانی راحت است، برای یک فرد باشد.

 کودک واقعی 

فور(۴) ریل – واقعی - سوپرمن ویتون در فوریه ۲۰۰۸ در زلاند نو به دنیا آمد. اما والدین او از همان روزهای اول تولدش به خاطر نامی که برای او انتخاب کرده بودند با ماموران ثبت مشکل داشتند. استفاده از اعداد در قانون نامگذاری این کشور ممنوع اعلام شده و خانواده فور ریل نیز نمی‌خواستند نامی که انتخاب کرده بودند را عوض کنند. این زوج که سال‌های سال در انتظار فرزند بودند، نمی‌توانستند باور کنند که بالاخره صاحب فرزند می‌شوند تا اینکه در اولین سونوگرافی از بودن او مطمئن شده و در آنجا بود که تصمیم گرفتند نام فورریل را برای کودک خود انتخاب کنند. به خاطر مخالفت دولت آنها فقط نام سوپرمن را به ثبت رساندند اما همیشه او را به نام فور ریل صدا می‌زنند.

نام ۱۱ بازیکن 

آنتونی فیلیپ دیوید تری فرانک دونالد استنلی گری گوردون استفان جیمز اوتوی که البته در همه دنیا به نام چارلی اوتوی شناخته می‌شود، یکی از بازیکنان حرفه‌ای فوتبال انگلیس بود که در آگوست ۲۰۰۷ بازنشسته شد اما از سال ۲۰۰۹ به بعد به عنوان مربی دوباره کار خود را آغاز کرد.

 دلیل اصلی نام عجیب و طولانی چارلی، علاقه بسیار زیاد والدین او به تیم فوتبال کوئینز پارک رنجرز بود. آنها تصمیم گرفتند نام اولین تیم فوتبال انگلیس که در سال ۱۹۷۳ تشکیل شد را روی فرزند خود بگذارند. به این ترتیب بود که نام ۱۱ نفری که در این تیم بازی می‌کردند روی چارلی گذاشته شد. البته تا فوریه ۲۰۱۱ کمتر کسی از نام کامل چارلی اطلاع داشت تا اینکه او تصمیم گرفت داستان نام عجیب خود را در بیوگرافی‌اش چاپ کند.

 قهرمان داستان در دنیای واقعی

تصور اینکه در دنیای عادی و به دور از فضای داستان‌ها و قصه‌ها نام کسی بتمن باشد، خیلی عجیب است ولی از آن عجیب‌تر وقتی است که به شما بگویند نام فامیل او هم سوپرمن است.  

بتمن بن سوپرمن نامی است که والدین یک پسر سنگاپوری برای او انتخاب کرده‌اند. این پسر که هم‌اکنون ۲۲ سال سن دارد، تا به حال به خاطر اسم عجیب و البته خنده‌دار خود به مشکلات زیادی برخورده. او به خاطر نام خود همیشه در مدرسه مورد تمسخر قرار می‌گرفت ولی از همه بدتر زمانی بود که او قصد سفر به یکی از کشورهای اروپایی را داشت. با اینکه شناسنامه و کارت شناسایی بتمن صحت گفته‌های او در مورد اسمش را ثابت می‌کرد اما باز هم پلیس فرودگاه به او مشکوک شده و تا مشخص شدن داستان این نام عجیب و غریب، بتمن مجبور شد چند شبی را در بازداشت به سر ببرد.  

والدین این پسر می‌خواستند فرزندشان یک قهرمان واقعی برای مردم باشد. آنها هرگز فکر نمی‌کردند نامی که برای او انتخاب کرده‌اند تا چه حد می‌تواند آینده او را به خطر بیندازد.

دختری با نام بوکسورهای دنیا

برای دوستان و آشنایان نام او «آتوم برون»  است اما در واقع نام کامل او آتوم سالیوان کوربت فیتزسیمونز جفری‌ هارت بورنز جانسون ویلارد دمپسی تانی اسشملینگ شارکی کارنرا بایر برادوک لوئیز چارلز والکوت مارسیانو پترسون ژوهانسون لیستون کلی فرازیر فورمن برون است.

این نام عجیب و غریب شامل ۲۵ نام از بوکسورهای مشهور دنیاست که با نام جان ال سالیوان آغاز و با جورج فورمن تمام می‌شود. این کودک که در ششم جولای ۲۰۰۷ به دنیا آمد به خاطر علاقه بسیار پدربزرگ و مادربزرگ او به بوکس، اینطور نامگذاری شد.
 به غیر از آتوم سه فرزند دیگر در خانواده آنها وجود دارند که آنها نیز مجموعا ۱۰۳ نام از بوکسورهای دنیا را دارند. نکته جالب اینجاست که مادر آتوم تا ۱۰ سالگی دخترش حتی نمی‌توانست نام او را به طور کامل به خاطر بسپارد اما به خاطر احترام به بزرگ‌ترهای خانواده قبول کرد که نام فرزندش اینچنین طولانی باشد.

طولانی‌ترین نام سرهم

بلندترین اسم و فامیل به هم چسبیده دنیا متعلق به یک پسر اهل ‌هاوایی است. نام او کانانینوهیئوکووهومئوپووکایماناآلوهیلو است که به معنی چشمانی از بهشت که مانند الماس می‌درخشند و به خانه زیبایی و عطر خوب می‌بخشند است. در ‌هاوایی رسم بر این است که نام کودکان خود را از میان القاب پر معنی انتخاب کنند. به همین خاطر اگر نام کسی طولانی باشد، غیرطبیعی به نظر نمی‌رسد اما این نام بلند حتی مسئولان  اداره ثبت ‌هاوایی را هم متعجب کرد زیرا نه تنها طولانی‌ترین نام در این کشور بود بلکه تمام حروف این کلمات به هم چسبیده و یک نام واحد را تشکیل داده‌اند. جالب اینجاست که صدا زدن و نوشتن این نام آن‌قدر سخت است که خانواده و آشنایان او را با نام جو صدا می‌زنند و حتی خود جو هم گاهی در نوشتن نامش دچار مشکل می‌شود.

اسم عجیب کودکان آدم مشهورها

گاهی اوقات مشهورترین افراد دنیا هم نامی عجیب و غریب برای کودکان خود انتخاب می‌کنند که باعث تعجب همه مردم می‌شود. این نام‌های عجیب و غریب بسیار زیاد است اما معروف‌ترین آنها، ساندی رز – رز یکشنبه – که نیکل کیدمن روی فرزند خود گذاشته، اپل – سیب – نام دختر کریس مارتین بازیگر، کالیکو – پراچه پنبه‌ای – فرزند آلیس کوپر، ریبل – شورشی – ریسر – مسابقه‌ای – روج – سرکش – و راکت پسران رابرت رودریگرز کارگردان هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
برین خودتونو مسخره کنید . بی کاره ها .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست