بازدید 2435
۱

دستور مکرون به دولت برای بازگرداندن آرامش به کشور

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به نخست‌وزیر خود دستور داده است که تا ۱۰۰ روز آینده آرامش را به کشور بازگردانده و مخالفان اصلاحات بازنشستگی را آرام کند.
کد خبر: ۱۱۷۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶ 18 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای خبری تلگراف انگلیس، مکرون در سخنانی با بیان اینکه قبول دارد که فرانسوی‌ها اصلاحات او درباره بازنشستگی را نپذیرفته‌اند، گفت: اما این اصلاحات برای حفظ ثروت ملت ضروری است.

رئیس جمهور فرانسه در یک سخنرانی تلویزیونی ۱۲ دقیقه‌ای از قبل ضبط‌شده، خبر داد که دولتش به نخست‌وزیری الیزابت بورن را موظف کرده است تا طی ۱۰۰ روز آینده اقداماتی صورت دهد که صلح، وحدت و نشاط در فرانسه حاصل شود.

بورن در نظر دارد اقداماتی را در مورد شرایط کاری و مسائل آموزشی و بهداشتی پیشنهاد کند تا رای دهندگان عصبانی را آرام کند.

رئیس جمهور فرانسه همچنین برای ماه اردیبهشت وعده اقدامات مهم از جمله اقدام علیه بزهکاری نوجوانان و تقویت کنترل‌ها علیه مهاجرت غیرقانونی را داد.

مکرون با اشاره به روز باستیل، روز ملی فرانسه که اغلب نقطه عطفی در سیاست فرانسه است، گفت: در ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیر) ما باید حرف‌های زیادی برای زدن داشته باشیم.

وی با دفاع مجدد از اصلاحات خود بار دیگر اعتراف کرد که این اصلاحات توسط مردم فرانسه پذیرفته نشده‌اند.

مکرون گفت: با وجود ماه‌ها رایزنی، اجماع حاصل نشد و من متاسف هستم. ما باید همه نتیجه گیری‌های لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به اعتراضاتی که نسبت به اصلاحات به راه افتاده است، افزود: هیچکس به ویژه من نمی‌توانم در برابر این خواست عدالت اجتماعی ناشنوا بمانم.

پس از سه ماه اعتراض‌های گسترده، یک نظرسنجی انجام شده در روز دوشنبه حاکی از آن است که ۶۴ درصد فرانسوی‌ها از اقدام مداوم علیه این لایحه حمایت می‌کنند؛ لایحه‌ای که ماه گذشته بدون رأی‌گیری در پارلمان به تصویب رسید.

مکرون بامداد روز شنبه این قانون را امضا کرد، درست چند ساعت پس از آن که اصلاحات برای افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ توسط دادگاه قانون اساسی تأیید شد.

اتحادیه‌های کارگری با تحقیرآمیز خواندن این اقدام، خشم خود را از تصویب آن ابراز کردند اما مکرون مجددا در دفاع از این لایحه گفت که کمی بیشتر کار کردن مانند همه همسایگان اروپایی‌مان، به مفهوم ایجاد ثروت بیشتر برای کل کشورمان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
این دزدهای دون پایه رو زود دستگیر میکنن ولی واقعا این چه رازیست که دزدان هزاران میلیاردی هنوز آزادن!!!!؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار