بازدید 3341

آشنایی با علائم اورژانسی و خطرناک بارداری

یک متخصص جراحی زنان، زایمان و نازایی در چهارمحال و بختیاری گفت: بروز تب و لرز در سه ماهه اول، دوم و سوم بارداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که به بررسی پزشکی نیاز دارد، البته ممکن است این موضوع در اثر ابتلا به سرماخوردگی باشد اما در برخی موارد احتمال دارد کیسه آب مادر پاره شده و بیمار متوجه این موضوع نشده باشد.
کد خبر: ۱۱۷۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳ 15 April 2023

به گزارش تابناک، نسترن زمانی درخصوص علائم اورژانسی و خطرناک دوران بارداری، اظهار کرد: مهم‌ترین علامتی که ممکن است در سه ماهه ابتدایی بارداری وجود داشته باشد؛ خونریزی است، درواقع خونریزی و درد شدید زیر شکم در این مدت تهدید به سقط جنین محسوب می‌شوند، اما اگر میزان خونریزی کم باشد نشانه‌ای از بروز مشکل جدی برای جنین به شمار نمی‌آید.

این متخصص جراحی زنان، زایمان و نازایی افزود: در مجموع می‌توان گفت دردهای شدید شکم در سه ماهه ابتدایی بارداری اهمیت ویژه‌ای داشته و نیازمند بررسی هستند البته برخی از دردها ممکن است ناشی از سنگ کلیه، عفونت ادراری، آپاندیس و... باشد که باید توسط پزشک معاینه و تشخیص داده شوند، البته درد شکم در دوران بارداری اگر کم باشد مشکلی ایجاد نمی‌کند اما درصورتی که این دردها شدت بالایی داشته باشند مراجعه به پزشک ضروری است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از علائمی که در سه ماهه اول بارداری اهمیت دارد بروز حالت تهوع و استفراغ است، البته این موضوع در بارداری وجود دارد و به صورت عادی مورد اورژانسی محسوب نمی‌شود، اما اگر شدید باشد و موجب کاهش آب بدن فرد شود خطرناک است و حتی احتمال دارد بر مغز مادر باردار اثراتی داشته باشد.

زمانی عنوان کرد: معمولا از ابتدای شروع بارداری قند خون بیمار توسط پزشک بررسی می‌شود اما ممکن است برخی بیمارها طی هفته‌های ۲۴ تا ۲۸ قندخون بالایی داشته باشند که این موضوع نیازمند رسیدگی توسط پزشک است چراکه قندخون بالا می‌تواند برای مادر و جنین خطراتی به همراه داشته باشد.

این متخصص جراحی زنان، زایمان و نازایی اضافه کرد: خطرناک‌ترین علامت در سه ماهه دوم و سوم بارداری مسمومیت حاملگی یا پره اکلامپسی است که علائمی همچون سردرد، تاری دید، فشارخون بالا و... دارد و اگر به موقع تشخیص و درمان نشود خطرات بسیاری از جمله تشنج و خونریزی مغزی برای مادر به همراه دارد، اگر بیمار طی یک ماه دچار افزایش وزن بیش از حد یعنی بیشتر از چهار کیلوگرم داشته باشد باید حتما به پزشک مراجعه کند تا فشارخون مورد بررسی قرار گرفته و درصورت لزوم آزمایش‌های تکمیلی برای بیمار انجام شود.

وی تصریح کرد: خونریزی در سه ماهه دوم و سوم بارداری از دیگر علائم مهم و اورژانسی محسوب می‌شوند چراکه ممکن است علامتی از جدا شدن جفت یا دکولمان باشد و درصورت بروز خونریزی لازم است مادر حتما به بیمارستان و پزشک مراجعه کند.

زمانی یادآور شد: بروز تب و لرز در سه ماهه اول، دوم و سوم بارداری نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که به بررسی پزشکی نیاز دارد البته ممکن است این موضوع در اثر ابتلا به سرماخوردگی باشد اما در برخی موارد احتمال دارد کیسه آب مادر پاره شده و بیمار متوجه این موضوع نشده باشد، اگر این مشکل به موقع بررسی نشود و برای خروج جنین اقدامات لازم صورت نگیرد ،حتی ممکن است مادر رحم خود را از دست بدهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی