بازدید 3079

کدام داوطلبان می‌توانند در نوبت دوم کنکور ثبت نام کنند

مهلت ثبت نام داوطلبان در نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ از ۱۵ فروردین آغاز شده است، دانشجویان فعلی که در کنکور ۱۴۰۱ پذیرفته شده بودند هم می توانند بدون انصراف در کنکور ۱۴۰۲ ثبت نام کنند.
کد خبر: ۱۱۷۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴ 06 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری مجازی پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ در روزهای چهارشنبه ۱۴ تیر و پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ برگزار می شود.

متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ می‌توانند از در روزهای ۱۵ تا ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ثبت‌نام کنند.

نحوه شرکت دانشجویان در آزمون سراسری نیز اعلام شده است. دانشجویان فعلی می توانند بدون انصراف در کنکور ثبت نام کنند.

پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ می توانند در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ثبت نام و شرکت کنند.

ضمنا داوطلبان مذکور و نیز دانشجویان در حال تحصیل در دوره روزانه و غیرروزانه (نوبت دوم «شبانه»، پیام نور، مجازی، پردیس خودگردان، دانشگاه آزاد اسلامی، غیرانتفاعی و شهریه پرداز) همه مقاطع تحصیلی اعم از کاردانی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی ارشد (پیوسته و ناپیوسته) و دکتری عمومی یا تخصصی، برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به شرط نداشتن منع نظام وظیفه، می توانند همزمان با تحصیل در دانشگاه و بدون انصراف از تحصیل برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ثبت نام کنند و در صورت قبولی، باید از رشته قبلی خود انصراف داده و فرم انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل خود ارائه دهند.

همچنین در شرایط اختصاصی ثبت نام داوطلبان در کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ موضوع شرکت دانش آموختگان و فارغ التحصیلان مشخص شده است.

الف) داشتن یا دریافت گواهینامه دوره پیش دانشگاهی (نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی) و یا دیپلم نظام آموزشی جدید (۶-۳-۳ اعم از شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و یا کاردانش) حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ و یا دیپلم دوره چهارساله متوسطه نظام قدیم آموزش متوسطه و یا داشتن مدرک کاردانی (فوق دیپلم).

تبصره ۳ - فارغ التحصیلان رشته های تحصیلی مورد نیاز وزارت بهداشت (مشمولین خدمات اجباری قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان) در مقطع کاردانی که باید حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ و یا ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ (در صورت قبولی در رشته هایی که پذیرش آنان از نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ آغاز می شود) خدمات خود را شروع نکرده باشند، چنانچه در مقطع دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پذیرفته شوند، می توانند خدمات موضوع این قانون را پس از اتمام تحصیل با مقطع جدید به انجام برسانند.

در صورت انجام قسمتی از خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، موظف به انجام مابقی خدمات پس از فراغت از تحصیل در مقطع جدید هستند.

تبصره ۵- فارغ التحصیلان رشته های تحصیلی بهداشت دهان، تکنسین سلامت دهان، پرستاری، دندانپزشکی، پروتز دندان و ساخت پروتز دندانی مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان نیستند.

پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ و دانشجویان در حال تحصیل در دوره های روزانه و غیر روزانه (نوبت دوم «شبانه»، پیام نور، مجازی، پردیس خودگردان، دانشگاه آزاد اسلامی، غیرانتفاعی و شهریه پرداز) همه مقاطع تحصیلی اعم از کاردانی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی ارشد (پیوسته و ناپیوسته) و دکتری عمومی یا تخصصی برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه می توانند هم زمان با تحصیل در دانشگاه و بدون انصراف از تحصیل برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ثبت نام کنند.

این افراد در صورت قبولی، باید از رشته قبلی خود انصراف داده و فرم انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل خود ارائه دهند. لازم به توضیح است که این دسته از داوطلبان حق بازگشت و ادامه تحصیل در رشته محل قبولی قبلی خود را ندارند.

دانشجویان شاغل به تحصیل مقطع کاردانی (فوق دیپلم) که حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ فارغ التحصیل می شوند، برای ثبت نام و شرکت در این آزمون نیاز به انصراف ندارند.

تبصره ۱- دانشجویان دوره های فوق که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند، به منظور ثبت نام و شرکت مجدد در آزمون سراسری لازم است به ضوابط مربوط به مقررات وظیفه عمومی توجه و بر اساس آن ضوابط اقدام کنند.

تبصره ۲- دانشجویان اخراجی آموزشی موضوع موارد مرتبط آیین نامه آموزشی و همچنین دانشجویان دوره کارشناسی که مدرک معادل کاردانی (اعم از کاردانی عمومی و یا کاردانی) را دریافت کرده اند نیز مانند مقررات مربوط به دانشجویان انصرافی پس از تسویه حساب کامل با مؤسسه ذیربط و همچنین اداره کل امور دانشجویان داخل و صندوق رفاه دانشجویان وزارت ذیربط و در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه (برای برادران) حق ثبت نام داشته و محدودیتی در انتخاب رشته ندارند.

این دسته از داوطلبان می توانند تمامی تعهدات مربوط را پس از اتمام تحصیلات خود به صورت یکجا به انجام برسانند.

ج) دانش آموختگان مقطع کارشناسی در صورت شرکت مجدد در آزمون سراسری و قبولی با رعایت شرایط ذیل این بند می توانند ادامه تحصیل دهند:

۱. فارغ التحصیلان رشته های تحصیلی مورد نیاز وزارت بهداشت (مشمولین خدمات اجباری قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان) در مقطع کارشناسی که باید حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ و یا ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ (رشته هایی که پذیرش آنان از نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ آغاز می شود) خدمات خود را شروع نکرده باشند، چنانچه در مقطع دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پذیرش شوند، می توانند خدمات موضوع این قانون را پس از اتمام تحصیل با مقطع جدید به انجام برسانند.

بدیهی است در صورت انجام قسمتی از خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، موظف به انجام مابقی خدمات پس از فراغت از تحصیل در مقطع جدید هستند.

۲. دارا نبودن هرگونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاههای اجرایی، تعهدات سهمیه بومی و یا سهمیه مناطق محروم.

۳. نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه.

د) دانش آموختگان مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته و پیوسته تمامی رشته های تحصیلی و دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دکتری حرفه ای دامپزشکی متقاضی تحصیل مجدد، می توانند با رعایت شرایط زیر از طریق قبولی در آزمون سراسری در مقطع دکتری عمومی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تحصیل کنند و محدودیتی در انتخاب دوره های مختلف (روزانه و شهریه پرداز) ندارند.

۱. انجام خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان برای مشمولین این قانون الزامی است.

۲. دارا نبودن هرگونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاههای اجرایی و عدم دارا بودن تعهدات سهمیه بومی و یا سهمیه مناطق محروم.

۳. نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه.

هـ) انجام خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان برای فارغ التحصیلان رشته های مورد نیاز وزارت بهداشت الزامی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر