بازدید 3558
۴

چین خواستار حمایت اروپا از توقف جنگ در اوکراین شد

«وانگ یی» دیپلمات ارشد چینی از اروپا خواست تا از توقف جنگ و آغاز مذاکرات صلح درباره اوکراین حمایت کند.
کد خبر: ۱۱۶۸۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳ 24 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از بلومبرگ، وزارت خارجه چین بامداد جمعه در بیانیه‌ای به نقل از تماس تلفنی وانگ با «امانوئل بون» مشاور دیپلماتیک رئیس جمهوری فرانسه گفت: چین از فرانسه و سایر کشورهای اروپایی می‌خواهد که نقش خود را ایفا کنند.

وی افزود: آتش‌بس، توقف جنگ، آغاز مذاکرات صلح و راه حل سیاسی این بحران باید مورد اجماع راهبردی چین و اروپا قرار بگیرد.

این تماس تلفنی پس از آن انجام شد که شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در سفری رسمی به مسکو رفت و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از پیشنهاد پکن درباره اوکراین استقبال کرد.

به نوشته بلومبرگ، شی تلاش می‌کند تا وجهه خود را بعنوان دولتمردی جهانی بازسازی کند و از این رو به ایجاد توافق میان ایران و عربستان برای احیای روابط کمک کرد. چین همچنین طرحی ۱۲ ماده‌ای برای آتش‌بس میان روسیه و اوکراین ارائه کرده است.

چین در این طرح خواستار احترام به حاکمیت همه کشورها، توقف خصومت‌ها، از سرگیری مذاکرات صلح و حل و فصل بحران انسانی در منطقه شد.

ایمن نگه داشتن نیروگاه‌های هسته‌ای، تسهیل صادرات غلات و توقف تحریم‌های یکجانبه نیز در این طرح ذکر و تاکید شده که گفت‌وگو و مذاکره تنها راه حل مناسب برای بحران اوکراین است.

آمریکا و برخی از متحدانش این طرح را رد کرده و آن را طرحی در جهت جانبداری از روسیه عنوان کرده‌اند. اما پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا گفت که هفته آینده به پکن سفر خواهد کرد تا با شی درباره طرح صلح چین رایزنی کند.

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهوری برزیل نیز قرار است که از روز یکشنبه سفری پنج روزه به چین داشته باشد.

همچنین امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه گفته است که در اوایل ماه آوریل به پکن می‌رود تا چین را برای کمک به پایان جنگ در اوکراین متقاعد کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
چین با طرح صلح آبدوغ خیاری تقریبا آخرین اولتیماتوم را به اروپا داد
تا خود را در بلعیده شدن اروپا توسط آمریکا و روسیه شریک کند
خاک بر سر اروپا
حمایت از بخشیدن شرق اوکراین به روسیه!!!
چین خوستار چی شد؟؟؟؟چه ربطی داره
چین؟اروپا؟
اینکه فقطگوشنمالی پوتین بود
خخخخ خیر پوتین باخته و تا اخرش باید بره
اگر چین به جای این مزخرفات واقعا خواهان پایان جنگ اوکراین بود، به کسی که این جنگ را آغاز کرد - یعنی پوتین دیکتاتور - و ادامه می دهد می گفت که ارتش تجاوزگرش را از اوکراین بیرون بکشد و توهم کشورگشایی در قرن بیست و یکم را از سر خود بیرون کند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر