بازدید 5503
۴

وقوع زلزله ۷.۷ ریشتری در هند، پاکستان و افغانستان

منابع رسانه‌ای از وقوع زلزله قدرتمندی در هند، پاکستان و کشور‌های دیگر منطقه خبر دادند.
کد خبر: ۱۱۶۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹ 21 March 2023

به گزارش تابناک به نقل از فارس، منابع رسانه‌ای سه شنبه شب به وقت تهران از وقوع زلزله قدرتمندی در هند، پاکستان، شمال شرقی افغانستان و کشور‌های دیگر منطقه خبر دادند.

به نوشته روزنامه «ایندین اکسپرس» زمین لرزه‌های شدید سه شنبه شب در شهر‌های «دهلی نو»، «پنجاب» و دیگر مناطق شمال هند احساس شد. شدت این زلزله ۷.۷ ریشتر برآورد شده است. این زلزله در ترکمنستان، هند، قزاقستان، پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان، چین، افغانستان و قرقیزستان حس شده است.

رسانه‌های پاکستانی نیز گزارش کردند که زمین لرزه‌ای قدرتمند به بزرگی ۷.۷ ریشتر سه شنبه شب مناطق مختلف پاکستان از جمله «اسلام آباد» و «لاهور» را لرزاند و موجب وحشت و ترس مردم شد.

این گزارش حاکیست، به دنبال این زلزله قدرتمند که بخش‌هایی از پاکستان را لرزاند، مردم به بیرون از خانه‌های خود هجوم بردند. شدت این زمین لرزه ۷.۷ ریشتر و کانون آن در ۹۰ کیلومتری شهر «کلافگان» در افغانستان بوده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این زمین لرزه در «راولپندی»، «پیشاور»، «کوهات» و «کویته» نیز احساس شده است. هنوز در زمینه تلفات احتمالی این زلزله قدرتمند گزارشی منتشر نشده است.

خبرگزاری «رویترز» نیز به نقل از مرکز «تحقیقات زمین شناسی» در آلمان اعلام کرد که زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۸ ریشتر منطقه «هندوکش» در افغانستان را لرزاند. این مرکز لرزه نگاری اعلام کرده که این زمین لرزه در عمق ۱۸۴ کیلومتری زمین بوده است.

چندی قبل نیز زلزله استان «بدخشان» در تاجیکستان را لرزاند. کمیته شرایط اضطراری تاجیکستان اعلام کرد که کانون آن زمین لرزه در ۳۶۶ کیلومتری جنوب شرقی شهر «دوشنبه»، ۹۰ کیلومتری غرب منطقه مرغاب، در محدوده استان بدخشان بوده است. زمین لرزه قبلی خسارات جانی یا مالی برجای نگذاشت

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
۱۸۴ کیلومترب عمق زمین تا حالا نفهمیده بودیم
زلزله شناس هلندی گفت که قراره یه زلزله سنگین دیگه توی همین روزها توی این منطقه بیاد!
پیش بینی زمین شناسن چند روز اخیر درست بوده است
ترکیه زلزله اومد چقدر شلوغش کردن زلزله هم دیگه سیاسی شد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر