بازدید 5570

تصاویری اسفبار از دپو زباله در دل جنگل سوادکوه

حیات زیستی جانوری و گیاهی همواره در معرض خطر آلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های انسانی قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۶۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰ 13 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، یکی از ملموس‌ترین آلودگی‌ها زباله‌هایی هستند که در جنگل دپو می‌شوند و علاوه بر چهره ناخوشایندی که شکل می‌دهند خطر آلودگی خاک٬ آب‌های زیرزمینی و آسیب به حیات جانوری در پی آن وجود دارد.

روستا‌ها به دلیل مجاورت بیشتر با نواحی جنگلی شاید بیشترین آسیب را از دپوی زباله‌های در محیط زیست ببینند و دام‌های اهلی همواره مورد تهدید زباله‌ها قرار دارند.

سوادکوه شمالی استان مازندران نمونه‌ای کوه زباله در استان روزانه حدود ۳ هزار تن و در روز‌های اوج مسافرت حدود ۷ هزار تن زباله در استان مازندران تولید و جمع‌آوری می‌شود؛ زباله‌هایی که موجب قد کشیدن نزدیک به ۳۰ کوه زباله در استان شده و سوادکوه شمالی نمونه‌ای بر این مدعا است، ۴ کوه زباله در دل جنگل‌ها، در کناره نهر‌ها و در کوهستان‌ها.

وقتی از شیرگاه ۷ کیلومتر در دل جنگل‌های هیرکانی نزدیک منطقه اندارگلی مچه بن پیش می‌روید به محل دفع غیراصولی زباله می‌رسید، زباله‌های شهر شیرگاه و روستا‌های اطراف مهمان ناخوانده این جنگل‌های هیرکانی هستند که به تازگی در یونسکو ثبت شده‌اند.

این دپو زباله علاوه بر ایجاد منظره‌ای زشت و ایجاد آلودگی‌های متعدد زیست محیطی موجب خشک شدن درختان جنگل‌های هیرکانی نیز می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۶
مدیریت محیط زیست در جمهوری اسلامی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
کمی عاقل باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
10:59
من عاقل نیستم. راهنماییم کن عاقل بشم
متاسفم برای این مردمان نادان و بی فرهنگ که فقط ادعا دارن و بس و ادعای باکلاسی دارن ای کاش این مردم از جوامع غرب فرهنگ و قانون مداری را می آموختن نه ...... چیزهای نا گفتنی
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
ناشناس جان این حجم از زباله توسط سازمانهای متصدی زباله در آنجا دپو شده است و چه ربطی به مردم دارد؟
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
حرف نزنی نمیگن حرف زدن بلد نیست
تابناک عزیز جایی هست که مسولین با بی کفایتی تمام و پرویی و پاسخگویی سالم مانده باشد نشان بده از اینا هر روز تو شهر حاشیه شهر می بینیم
ای داد از این سوء مدیریت که با محیط زیست چه ها که نمیکنه. یعنی واقعا هیچ روشی برای دپوی اصولی نیست؟ آیا نمی شود با احداث یک کارخانه تولید کود کمپوست از این زباله ها استفاده بهینه کرد و مجددا به عنوان کود به دل طبیعت بازگرداند و حتی صادر کرد؟
اینا حاصل ورود پولدارهایی هستن که با هر تعطیلاتی خودشون رو با قلیان و منقل جوجه به شمال می رسونن
پاسخ ها
جهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
آقای محترم ما هم مثل شما از پول بدمان میآید ولی اگر دقت بفرمائید کوهای زباله در این نواحی را شهرداری های محلی بوجود میآورند وکسی هم بحمدالله مزاحمشان نمیشود. مرگ بر پول
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
مری عزیز
خوب یادمه دهه 60 زباله های بیمارستانی رو تو دریای خزر خالی می ردن و خودم شاهد انواع سرنگ و لوازم بیمارستانی بودم که در کل ساحل پخش شدن. اون موقع نه شمال تو بورس بود و نه ویلا سازی وجود داشت.
چهل سال ..که فرهنگ و محیط زیست ایران و تمدن و تاریخ این سرزمین به دست غیر ایرانی ها ...از بین رفته
در تمام مناطق شمالی از آمل گرفته تا گرگان دپو زباله در جنگل صورت می گیرد و بسیار جای تأسف دارد.
در طول این ۴۴ سال و اتفاقات افتاده در کشور خصوصا در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی ٍ بوضوح مشخص اسن که مدیران کشوری نمیخوان از تجربه و مدیریت این حوزه از کشورهایی مثل آلمان در رفع مشکل بهره ببرن و گوش شنوایی هم وجود ندارد ، فقط باید بسوزیم و منتظر خرابی جنگل ها و مراتع و منابع طبیعی کشورمون باشیم . والسلام
به علم الهدی جون بگو بیاد در مورد این موردم افاضات کنه.
شیرابه اسیدی این ذباله ها بعد از چند سال بلائی سر خاک آن اطراف می آورد که هیچ چیز در آن سبز نشود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار