بازدید 2461

هوای تهران دم دمی مزاج شد

اداره کل هواشناسی استان تهران درباره وضعیت هوای تهران در واپسین روزهای اسفند ۱۴۰۱ اطلاعیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۶۷۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹ 12 March 2023

به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، با بررسی نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و خروجی الگوهای پیش‌یابی عددی، امروز (۲۱ اسفند) آسمان قسمتی ابری و باتوجه به فعالیت متناوب یک سامانه بارش ضعیف از امشب به‌تدریج افزایش ابر و درپی آن از فردا تا روز چهارشنبه (۲۴ اسفند) به‌ویژه در روز دوشنبه (۲۲ اسفند) بارش باران گاهی رگبار با احتمال رعدوبرق و وزش باد، گاهی وزش باد شدید موقتی در سطح استان به‌ویژه در شمال شرق و در ارتفاعات بارش برف گاهی همراه با کولاک و در بعضی ساعات پدیده مه و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

از چهارشنبه شب نیز با ورود یک سامانه بارشی دیگر برای روز پنج‌شنبه در سطح استان شاهد رگبار، رعدوبرق و در ارتفاعات بارش برف گاهی همراه با کولاک، مه و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهیم بود.

باتوجه به ویژگی سامانه‌ها در این فصل وزش بادهای شدید موقتی طی این چند روز دور از انتظار نخواهد بود.

برای فردا کاهش نسبی دما، سپس افزایش و دوباره برای روز پنج‌شنبه کاهش دما مورد انتظار است.

آسمان تهران فردا (۲۲ اسفند) ابری در بعدازظهر رگبار باران و وزش باد، احتمال رعدوبرق با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی سه‌شنبه (۲۳ اسفند) قسمتی ابری و وزش باد به‌تدریج افزایش ابر با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۲- سردترین ایستگاه هواشناسی بودند.

 اداره کل هواشناسی تهران با صدور هشدار از پایداری نسبی هوا در روز یک‌شنبه (۲۱ اسفند) خبر داد. در این روز وضعیت جوی قسمتی ابری، در نیمه جنوبی گاهی غبار رقیق، به‌تدریج افزایش ابر گاهش وزش باد را برای تهران شاهد خواهیم بود.

در روز دوشنبه (۲۲ اسفند) وضعیت جوی نیمه ابری تا ابری گاهی بارش پراکنده و وزش باد با احتمال رعدوبرق خواهد بود بنابراین شاهد هوای ناپایدار خواهیم بود.

روز سه‌شنبه (۲۳ اسفند) هوای تهران همراه با ناپایداری نسبی خواهد بود، به‌گونه‌ای که نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در روز چهارشنبه  (۲۴ اسفند) هوای تهران نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود بنابراین  وضعیت جوی ناپایدار رقم خواهد خورد.

در روز پنج‌شنبه (۲۵ اسفند) نیز وضعیت جوی ابری، در بعضی ساعات همراه با رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید خواهد بود و شاهد ناپایداری شدید جوی در این روز هستیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر