بازدید 4405
میرتاج‌الدینی:

توافق ایران و عربستان گشایش‌ اقتصادی به همراه دارد

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: توافق ایران و عربستان به عنوان دو قدرت منطقه تاثیرات مثبتی در حوزه اقتصادی و سیاسی غرب آسیا به ویژه منطقه خلیج فارس دارد.
کد خبر: ۱۱۶۷۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶ 12 March 2023

 


 به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به توافق ایران و عربستان برای احیای روابط دوجانبه گفت: ایران و عربستان به عنوان دو قدرت منطقه می‌توانند با اتحاد تاثیرات مثبت زیادی در مسائل سیاسی و تامین امنیت و مسائل اقتصادی منطقه غرب آسیا و به ویژه خلیج فارس داشته باشند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی به شدت از این توافق از عصبانی هستند چرا که توافق ایران و عربستان توطئه‌ها و نقشه‌های آن‌ها علیه امنیت منطقه و به ویژه علیه جمهوری اسلامی ایران را بی اثر و برملا کرده است.

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: توافق ایران و عربستان از نظر اقتصادی تاثیرات قابل توجهی داشته و گشایش‌هایی را در حوزه ارزی در برابر درهم امارات خواهیم داشت که این مسئله کمک‌های زیادی را در حوزه اقتصادی به ما خواهد کرد.

وی افزود: در همین مدت کوتاه پس از توافق ایران و عربستان سرمایه گذاران عربستانی برای سرمایه گذاری در ایران اعلام آمادگی کرده اند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: به باور کارشناسان اقتصادی، توافق ایران و عربستان در روز‌ها و هفته‌های آتی کاهش قیمت ارز را هم به دنبال خواهد داشت و مشاهده ادامه روند کاهشی قیمت ارز در کشور خواهیم بود.

منبع: ایرنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
خوب اگه اينقدر خوبه چرا از ديوار سفارت بالا رفتين
هیچ گشایشی نخواهد بود اگر هم باشد قطعا یکطرفه به نفع عربستان است چون سیستم بانکی تحریم است
والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
شرمنده ولی مبادلات عربستان و ایران با چین بر مبنای یوآن هست نه دلار. .
خدا لعنت کند عربستانی های تروریست وو هابی رو
تا دیروز دیوار نوردی میکردن تو سفارت الان از مزایای توافق میگن!!!!!
دوستی کشورهای همسایه همیشه به نفع کل منظقه هست.
کاش از توسعه اقتصادی و سیاسی چند مثال بزنین . منظور حج عمره است؟!!!!!
لطفا صد دینار بابت هزینه آش پرداخت فرمایید
یه عده تا دیروز به خاورمیانه ای و یمنی فحش می دادن و از عربستان و اکراین حمایت می کردند الان که ایران با عربستان توافق کرده اینها یاد مظلومیت یمن افتادند و از دست عربستان عصبانی هستند. هر کسی از دوستی میان کشورهای منطقه ناراحت است وطن فروش بدبخت است.
توافق ایران و عربستان هیچ گشایشی برای اقتصاد ایران ندارد. این توافق دور کردن آسیب دشمن عربستان یعنی ایران از محل سرمایه گذاری 500 میلیاردی چین در عربستان بود . عربستان و چین برای مصون ماندن سرمایه گذاری خود این توافق را بستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی