بازدید 4763
معاون وزیر ورزش و جوانان خبر داد:

افزایش ۵۰ درصدی تسهیلات ازدواج در سال ۱۴۰۲

- معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان از افزایش ۵۰ درصدی تسهیلات ازدواج در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۷۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶ 09 March 2023
افزایش ۵۰ درصدی تسهیلات ازدواج در سال ۱۴۰۲


به گزارش تابناک از ایسنا، وحید یامین‌پور امروز پنج‌شنبه ۱۸ اسفند در همایش تجلیل از ۱۲ جوان نمونه گلستان در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی گرگان اظهار کرد: براساس سند تحول دولت، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در معاونت امور جوانان تسهیل ازدواج است، در حال حاضر افزایش سن ازدواج یکی از دغدغه‌های ماست که از کمبود اشتغال پایدار نشات می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دولت هر ساله برای تقویت خانواده و جلوگیری از طلاق و آمادگی جوانان برای تشکیل خانواده تسهیلاتی را ارائه می‌کند، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای پیش از ازدواج از دیگر اقدامات ماست که هر ساله حدود هشت هزار کارگاه آموزشی پیش ازدواج برگزار می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه مجلس اخیرا رقم تسهیلات وام ازدواج را در سال ۱۴۰۲، ۵۰ درصد افزایش داده که به جوانان زیر ۲۵ سال و دختران زیر ۲۳، ۲۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه (برای هر زوج ۴۴۰ میلیون تومان) و به جوانان کمتر از این سن ۱۸۰ میلیون تومان اعطاء می‌شود.

وی، توسعه مشارکت‌های اجتماعی جوانان را از دیگر برنامه‌های معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد و متذکر شد: از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد برای پیشبرد اهداف خود استفاده خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما براساس مصوبه‌ای که با امضای رئیس جمهور ابلاغ کردیم بانک‌ها به محض ثبت نام باید متقاضیان را به شعب مورد نظر ارجاع دهند و سپس از تکمیل مدارک نیز باید در مدت ۱۰ روز وام پرداخت شود گرچه برخی از بانک‌ها به دلایل مختلف پرداخت وام ازدواج را به تاخیر می‌اندازند.

وی به آخرین وضعیت پرداخت وام ازدواج در کشور اشاره کرد و گفت: براساس آخرین آمار اعلام‌شده از بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر متقاضی وام ازدواج، تا پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۱، ۷۹ درصد تسهیلات خود را دریافت کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی