بازدید 14527

صدور حکم جلب و بازداشت ۳۷ مقام ارشد عراقی

نهاد مسئول مبارزه با فساد مالی و اداری در عراق از صدور حکم جلب و بازداشت برای نزدیک به 40 تن از مقام های ارشد کنونی و پیشین این کشور در ماه گذشته میلادی خبر می دهد.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵ 08 March 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، اداره تحقیقات کمیسیون فدرال پاکدستی (هیئت نزاهت) که نهاد مسئول مبارزه با فساد مالی و اداری در عراق به شمار می آید، ظهر امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای، مجموع احکام بازداشت و جلب صادر شده توسط دادگاه های تخصصی رسیدگی به پرونده های ذی ربط علیه مقام های ارشد و بلندپایه این کشور در ماه فوریه سال 2023 میلادی را اعلام کرد.

اداره تحقیقات کمیسیون فدرال پاکدستی عراق در بیانیه خود در این باره آورده است: مراجع قضایی در پرونده هایی که توسط دفاتر و اداره های تحقیقات کمیسیون در بغداد و استان های دیگر مورد بررسی قرار گرفتند و به قوه قضائیه ارجاع داده شدند، 43 حکم بازداشت و جلب صادر کردند؛ این احکام صادره در بازه زمانی 1 تا 28 فوریه 2023، شامل شش حکم بازداشت و 37 حکم جلب در حق 37 تن از مقام های ارشد دارای مناصب عالی رتبه بوده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، در ماه گذشته میلادی در حق پنج عضو دوره کنونی مجلس نمایندگان عراق، یک عضو دوره سابق مجلس، پنج وزیر سابق این کشور، دو معاون وزیر کنونی، دو استاندار اسبق، هفت مدیرکل کنونی، 11 مدیرکل سابق، یک مدیرکل اسبق و همچنین سه تن از اعضای سابق شوراهای استانی، احکام بازداشت و جلب صادر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۰
کاش درایرانم هم قبل از اینکه دیر بشه مدیران فاسد رابرکناروموردبازخواست قراربدهند
آفرین ما هم باید از عراق یاد بگیریم
کاش دولت ایران هم الگو برداری می‌کرد شاید دست مفسدان را قطع می کرد هر چند تعدادشون زیاده اما انتظار مردم از دولت و قوه قضائیه قطع کردن دست دزدان هست طبق شرع اسلام
بازم به عراق که یه چنین اداره ای داره وآفرین به قوه قضائیه مستقل. از چندماه پیش که نخست وزیر جدید روی کار اومد مشخص بود که واقعا به فکر مردم وکشورعراقه.
مسعولین قضایی ما یاد بگیرن
فعلا که استقلال زیردست پرسپولیس وسوم است
ما در ایران به چنین کمیته های مستقل پاکدست با توان ارجاع به ۴ دهه قبل نیاز مبرم داربم .
متاسفانه درایران ما یک کار گروه ویژه وقوی نداریم که باانواع مفاسد سازمان یافته ومافیایی در بخش کشاورزی ودربخش صنعت ودربخش اختلاس کلان بانکی و مالی غیره برخورد نماید ورانت وویژه خواری کهدرکشور نهادینه شده راازبین ببرد و اعتماد مردم به جامعه بر گرداندصرفا جهت اطلاع.
باین میگن گشت ارشادمسیولان ومدیران ووزیران؟ تعدادوزرا 5نفر؟؟؟ حالا درایران کدام وزیری؟؟؟؟؟ خودتان قضاوت. کنید؟
فساد در عراق سیستمی نیست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی