بازدید 4151
۱

کره شمالی به آمریکا هشدار داد

کیم یو جونگ خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بامداد سه‌شنبه در بیانیه‌ای هشدار داد که اگر آمریکا علیه آزمایش‌های موشکی کره شمالی اقدام نظامی انجام دهد، پیونگ یانگ آن را اعلان جنگ تلقی خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۶۶۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 07 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، کیم با اشاره به اینکه کره شمالی می‌تواند موشک‌های بیشتری به اقیانوس آرام شلیک کند، تاکید کرد: اقیانوس آرام متعلق به ایالات متحده یا ژاپن نیست.

به نوشته رویترز، ایالات متحده و متحدانش تاکنون موشک‌های بالستیک کره شمالی را که توسط شورای امنیت سازمان ملل ممنوع شده است را سرنگون نکرده‌اند اما از آنجایی که پیونگ یانگ تهدید کرد موشک‌های بیشتری بر فراز ژاپن شلیک خواهد کرد، احتمال سرنگونی این موشک‌ها توسط آمریکا به یک سوال بی‌پاسخ تبدیل شده است.

ایالات متحده بمب‌افکن B-۵۲ را برای رزمایش مشترک با جت‌های جنگنده کره جنوبی مستقر کرد، موضوعی که وزارت دفاع کره جنوبی از آن به عنوان نمایش قدرت در برابر تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی یاد کرد.

دو کشور بیش از ۱۰ روز تمرین نظامی در مقیاس بزرگ موسوم به رزمایش «سپر آزادی» را از هفته آینده برگزار خواهند کرد.

حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ سرباز آمریکایی به عنوان میراث جنگ کره (۱۹۵۳-۱۹۵۰) در کره‌جنوبی مستقر هستند. این جنگ هرگز به یک معاهده صلح نینجامید بلکه با یک آتش‌بس پایان یافت و طرفین درگیر از نظر فنی هنوز در جنگ قرار دارند.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه کره شمالی بامداد یکشنبه از سازمان ملل خواست تا فوراً از آمریکا و کره جنوبی بخواهد به رزمایش‌های نظامی مشترک آنها که باعث افزایش تنش‌ها در منطقه می‌شود، پایان دهند.

«کیم سون گیونگ» معاون وزیر خارجه کره شمالی در سازمان‌های بین‌المللی در بیانیه‌ای گفت: رزمایش‌ها و لفاظی‌های دشمنان، به ‌طرز غیرمسئولانه‌ای سطح برخورد را افزایش می‌دهد.

وی افزود: سازمان ملل متحد و جامعه بین‌المللی باید قویاً از آمریکا و کره جنوبی بخواهند که فوراً اظهارات تحریک‌آمیز و رزمایش‌های نظامی مشترک را پایان دهند.

معاون وزیر خارجه کره شمالی اضافه کرد: مایه تاسف است که سازمان ملل به طور مداوم در مورد رزمایش‌هایی که ماهیت تهاجمی آشکار دارند، سکوت کرده است.

پیش تر نیز وزارت خارجه کره شمالی گفته بود: تسلیحات هسته‌ای این کشور موازنه قوا را تضمین می‌کند و واشنگتن مسئول فروپاشی نظام کنترل تسلیحات بین المللی است.

وزارت خارجه کره شمالی همچنین تأکید کرده که آمریکا، کره جنوبی و ژاپن از خط قرمزها عبور کردند و در نتیجه این قابل قبول نیست.

کره شمالی تهدید کرده بود که در پاسخ به رزمایش «سپر آزادی» آمریکا و کره جنوبی که قصد دارند از ۱۳ تا ۲۳ مارس (۲۲ اسفند تا ۳ فروردین) در سطح گسترده برگزار کنند، اقیانوس آرام را به «میدان تیر» تبدیل خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
کلا این مستعمره های چین و روسیه جز هشدار دادن به آمریکا هیچ کار دیگه ای بلد نیستن مردمشون را در فقر نگه داشضتن و کشورشان را گرفتار تورم و اختلاس و دزدسالاری کرده اند هر روز هم به آمریکا هشدار می دهند شما فقط کره جنوبی را با کره شمالی مقایسه کنید ببینید مستعمره بودن برای چین و روسیه چه بر سر کره شمالی آورده است. شرق گداها همیشه عنوان می کنند کره جنوبی نوکر آمریکاست اما جواب نمی دهند چرا نوکران آمریکا همه در رفاه و اقتصاد پیشرفته و دموکراسی هستند اما نوکران چین و روسیه در تورم و دزدسالاری و فساد و اختلاس و عقب ماندگی غرق شده اند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر