بازدید 19789
با سیصد و هفتاد و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین

تلفات گسترده نیروهای زبده ارتش روسیه در جنگ اوکراین / حضور وزیر دفاع روسیه در خط مقدم نبرد در اوکراین

سیصد و هفتاد و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۶۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵ 04 March 2023

تلفات گسترده نیروهای زبده ارتش روسیه در جنگ اوکراین

بین الملل تابناک: سیصد و هفتاد و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

اوکراین: هر ساعت در باخموت مانند جهنم است
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ - ۲۲:۳۳

معاون فرمانده گارد ملی اوکراین گفت: هر ساعت در باخموت مانند جهنم است اما نیروهای ما مواضع خود را در خط مقدم تثبیت کرده‌اند.

 ولودیمیر نازارنکو معاون فرمانده گارد ملی اوکراین شنبه شب افزود: با وجود حملات شدید و مداوم نیروهای روسی، خط مقدم باخموت طی چند روز گذشته توسط نیروهای اوکراینی تثبیت شده است.

نازارنکو گفت: نیروهای روسی از رودخانه باخموتکا عبور نکرده‌اند و مرکز شهر همچنان تحت کنترل نیروهای اوکراینی است.

معاون فرمانده گارد ملی اوکراین تاکید کرد: دشمن هفته پیش در شمال و شمال غرب باخموت موفقیت‌هایی داشت اما سربازان اوکراینی در حال جنگیدن هستند و در طول چند روز گذشته مواضع ما در خط مقدم به لطف تلاش و کار سخت، تثبیت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در نزدیکی روستای ایوانیوسک در جنوب غربی باخموت، جاده کوستیانتنیوکا - باخموت تحت کنترل نیروهای اوکراینی است و آنها با تلاش فراوان این جاده را حفظ کرده‌اند.

نازارنکو گفت: نیروهای روسی با کمبود مهمات مواجه هستند و به گلوله‌باران نامنظم متوسل شده‌اند و در تلاش برای بمباران خطوط تدارکاتی ما هستند.

زلنسکی: اوکراین مذاکرات الحاق به اتحادیه اروپا را آغاز می کند
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ - ۱۸:۵۸

 رئیس جمهور اوکراین با رئیس پارلمان اروپا دیدار کرد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین امروز شنبه اعلام کرد که به زودی با «روبرتا متسولا» رئیس پارلمان اروپا دیدار می کند.

رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که کی یف می خواهد امسال مذاکرات مربوط به پیوستن به اتحادیه اروپا را آغاز کند.

زلنسکی همچنین گفت که در این دیدار از متسولا خواهد خواست تا فشار تحریم ها را بر روسیه افزایش دهد.

دادستان کل آمریکا وارد اوکراین شد
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ - ۱۸:۵۷

«مریک گارلند» دادستان کل آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده وارد اوکراین شد تا در کنفرانس بین‌المللی درباره عدالت در «لوویو» حضور پیدا کند به امید آن‌که روسیه را به ارتکاب جرایم جنگی در اوکراین متهم کند.

خبرگزاری فرانسه در این خصوص نوشت که دادستان کل آمریکا در سفر به اوکراین بر تعهد واشنگتن برای «مسئول دانستن روسیه» برای جرایمی که در جریان عملیات نظامی مسکو در اوکراین مرتکب شده است، تأکید کرد.

یکی از مقام‌های وزارت دادگستری آمریکا در این خصوص اعلام کرد: «دادستان کل، چندین نشست برگزار کرد و بر عزم ما برای پاسخگو نگه داشتن روسیه برای جرایمی که در حمله ناعادلانه و بی‌دلیل به همسایه مستقل خود مرتکب شده است، تأکید کرد».

این دومین سفر گارلند به اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در یکسال گذشته محسوب می‌شود و و در پی سفر اخیر «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به کی‌یف انجام گرفته است و آن‌طور که مقام‌های آمریکایی می‌گویند به دعوت «آندری کوستین» دادستان کل اوکراین صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، سفر دادستان کل ایالات متحده به اوکراین همچنین در ادامه سفر ناگهانی «جانت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا در 27 فوریه صورت گرفته است و بعنوان بخشی از تلاش آمریکا و غرب برای اعمال فشار به اوکراین برای ریشه‌کن کردن فساد و ثبات‌بخشی به حاکمیت قانون در اوکراین است.

بر اساس این گزارش، «ووپکه هوکسترا» معاون نخست وزیر هلند و دیدیه ریندرز کمیسیونر عدالت و برابری اتحادیه اروپا نیز از جمله افرادی بودند که در کنفرانس لویو شرکت کردند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین از طریق یک سخنرانی ویدیویی در جمع حاضران صحبت کرد و به شرکت‌کنندگان گفت که وقتی مقامات نظامی روسیه برای جنایات مرتکب شده در جریان جنگ مجازات شوند و پاسخگو باشند، «عدالت برقرار خواهد شد».

حضور وزیر دفاع روسیه در خط مقدم نبرد در اوکراین
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ - ۱۸:۵۶

همزمان با افزایش درگیری‌ها در باخموت واقع در دونتسک و پیشنهاد آمریکا برای ارسال پول بیشتر به کی‌یف، وزیر دفاع روسیه خط مقدم در جبهه نبرد را مورد سرکشی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع روسیه با بیان این که سرگئی شویگو، وزیر دفاع، پست فرماندهی در خط مقدم واقع در شرق اوکراین را مورد سرکشی قرار داد، به زمان یا مکان دقیق این بازرسی اشاره‌ای نکرده است.

این وزارتخانه همچنین فیلمی را از عزیمت شویگو با هلیکوپتر و گفت‌وگو با یک سرباز در خط مقدم منتشر کرده است.

اوکراین متعهد شده تا مادامی که ممکن است از باخموت دفاع کند، اما مقام‌های این کشور اخیرا هشدار دادند که وضعیت دشوار است.

همچنین رئیس گروه واگنر نیز روز جمعه اعلام کرد که نیروهایش باخموت را محاصره کرده‌اند.

یوگنی پریگوژین در ویدئویی که در تلگرام منتشر کرد گفته که تنها یک راه مانده که تصرف شود.

در این میان، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان به نشانه وحدت در مقابل مسکو در کاخ سفید دیدار کردند.

کمک‌های نظامی غربی برای توانمندسازی کی‌یف در حفظ موقعیت خود و حتی بازپس گیری مناطق تحت کتنرل روسیه امری کلیدی است اما کرملین گفته که این کمک‌ها تنها باعث طولانی‌تر شدن جنگ می‌شود و برای مردم اوکراین پیامدهای ناگواری دارد.

بازداشت یک زن در مسکو به اتهام کمک به اوکراین
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ - ۱۸:۵۶

مقام‌های اطلاعاتی و انتظامی روسیه خبر دادند یک زن ساکن مسکو قبل از آنکه بتواند از کشور خارج شود، به اتهام خیانت بازداشت شد.

منابع رسانه‌‌ای دولتی در روسیه خبر دادند، «سرویس امنیت فدرال» روسیه در همکاری با وزارت کشور، یک زن ساکن مسکو را به اتهام خیانت علیه روسیه و کمک مالی به اوکراین بازداشت کرد.

سرویس امنیت فدرال روسیه با اشاره به ماده ۲۷۵ قانون کیفری این کشور تصریح کرد: «فعالیت‌های غیرقانونی یک زن ساکن مسکو که با کمک مالی به نیروهای مسلح اوکراین برای تضعیف امنیت فدراسیون روسیه مرتکب خیانت شده بود، متوقف شد».

به گزارش خبرگزاری تاس، این زن ساکن پایتخت روسیه در حالی که سعی می‌کرد کشور را ترک کند، بازداشت شد. مقام‌ها و رسانه‌های روسیه به نام و هویت این زن اشاره‌ای نکرده‌اند.

در صورت اثبات اتهامات او طبق ماده ۲۷۵ قانون کیفری روسیه، احتمال مجازات‌های حبس از ۱۲ تا ۲۰ سال و جریمه نقدی تا سقف ۵۰۰۰۰۰ روبل (۶۶۰۰ دلار) وجود دارد.

بازداشت یک زن ساکن مسکو به اتهام خیانت به کشور و کمک مالی به اوکراین در شرایطی مطرح شده که دو کشور از پنجم اسفند ماه سال گذشته در حال جنگ هستند؛ جنگی که آمریکا و متحدانش به شدت در آن دخالت دارند.

کشورهای غربی همزمان با ارائه حمایت‌های همه جانبه تسلیحاتی، اقتصادی و اطلاعاتی به اوکراین، در حال اعمال فشارها و تحریم‌های بی سابقه علیه روسیه هستند و روند مداخلات آنها همچنان ادامه دارد.

تلفات گسترده نیروهای زبده ارتش روسیه در جنگ اوکراین

بیزینس اینسایدر در گزارشی با استناد به منابع اطلاعاتی غربی مدعی شد که اتکای بیش از حد مسکو به واحدهای نظامی نخبه این کشور و تلفات چشمگیر میان این گروه‌ها، ضربه محکمی به توان میدانی روسیه وارد ساخته است.
 
به گزارش تارنمای خبری «بیزینس اینسایدر»، ارتش روسیه بیشتر نیروهای حرفه‌ای و کارآزموده خود را با گذشت بیش از یک سال از جنگ اوکراین از دست داده است؛ تلفاتی فزاینده که اثری فلج کننده بر توان میدانی نیروهای نظامی روسیه وارد می‌کند.
 
بر اساس این گزارش، چندین واحد عملیاتی که در رده ممتاز ارتش روسیه قرار می‌گرفتند، تلفات جدی را در این مناقشه متحمل شده‌اند، این درحالی است که اعزام این نیروها به مناطق جنگی به منظور انجام ماموریت‌هایی که برای آن آموزش ندیده‌اند، همچنان ادامه دارد.
 
به اعتقاد کارشناسان حوزه مسائل نظامی، این تلفات ضربه محکمی به قابلیت‌های میدانی مسکو وارد ساخته و وابستگی بیش از حد روسیه به این واحدهای نظامی را آشکار می‌کند.
 
وزارت دفاع انگلیس در گزارشی که اواخر ماه فوریه (اوایل اسفند ماه) منتشر کرده است،‌ می‌گوید: «تیپ ۱۱۵ پیاده نظام نیروی دریایی روسیه» که به عنوان یک واحد پیاده نظام زبده در نیروهای مسلح این کشور شناخته می‌شود، تلفات قابل توجهی را در درگیری‌های اخیر در خط مقدم شهر «وهلدار» در شرق اوکراین متحمل شده‌اند.
 
تیپ ۱۵۵، از آغاز جنگ تاکنون بارها ناچار به جذب دوباره نیرو و در نتیجه آن افت توانایی شده است، زیرا بیشتر نیروهای توانمند و با تجربه این تیپ در جنگ کشته و نیروهای جدید و بی‌تجربه جایگزین آن‌ها شده‌اند.
 
این گزارش در ادامه به سایر واحدهای نظامی روسیه که از ابتدای جنگ اوکراین دچار تلفات جدی و افت توان و تجربه میدانی شده‌اند از جمله تیب ممتاز هوابرد موسوم به «VDV»،‌ تیپ ۳ گارد اسپتسناز نیروهای مسلح و تیپ ۲۰۰ سپریت موتور رایفل،‌ اشاره می‌کند.
 
جفری ادموندز، کارشناس مسائل روسیه در مرکز تحلیل‌های دریایی آمریکا و تحلیلگر نظامی سابق سازمان سیا، در این رابطه گفت: این مساله (تلفات در نیروهای زبده و جایگزینی آن‌ها با نیروهای جدید) بر قابلیت‌های میدانی روسیه اثر زیادی خواهد داشت. این واحدها پیش از این تواناتر و مجهزتر بودند.
 
بنا بر این گزارش، هنگامی که این واحدهای عملیاتی در میدان نبرد تلفاتی متحمل می‌شوند، در نتیجه آن، روسیه تجهیزات حیاتی، تجربه و نظامیان با توانایی رهبری را از دست خواهد داد.
 
به گفته یک پژوهشگر در مرکز اخلاق نظامی کینگز کالج لندن،‌ شکست این واحدهای نظامی به نسبت ماهر، مشکلی بزرگ را در ارتش روسیه نمایان می‌کند: مسکو از این نیروها انتظار داشته است، وظایفی انجام دهند که برای آن آموزش ندیده‌اند.
 
وی این نظریه را به استفاده مسکو از گروه «واگنر» یک شرکت نظامی خصوصی روسیه که اکنون در کنار سربازان تازه کار روسیه به خطوط مقدم جنگ در «باخموت» اعزام شده‌اند، نیز نسبت داد.
 
به گزارش بیزینس اینسایدر، منابع غربی تلفات گروهای نظامی وابسته به روسیه در جنگ را بیش از ۲۰۰ هزار تن تخمین می‌زنند.
 
ادموندز همچنین با اشاره به اینکه با گذشت زمان جایگزینی این واحدهای آموزش دیده برای روسیه کار دشواری خواهد بود، خاطرنشان کرد: مسکو مانند قبل [پیش از جنگ] زمان و زیرساخت موردنیاز را برای آموزش سربازان از طریق واحدهای نظامی در اختیار ندارد.
 
اروپا: چین به روسیه کمک نظامی کند تحریم می‌شود

رویترز به نقل از منابعی در داخل اتحادیه اروپا خبر داد، در صورتی که اتحادیه اروپا اطلاعاتی دریافت کند که تایید کند، چین اقدام به ارسال تسلیحات به روسیه کرده، این اتحادیه تحریم‌هایی را علیه چین اعمال خواهد کرد. 

خبرگزاری رویترز نوشت، کمک چین به روسیه، آخرین خط قرمز این اتحادیه درباره پکن خواهد بود و اتحادیه اروپا این اقدام را با تحریم پاسخ خواهد داد.

 جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در کاخ سفید روز پنجشنبه گفت واشنگتن معتقد است، چین هنوز برای ارسال کمک نظامی به روسیه تصمیم نگرفته است. 

جان کربی در نشستی که روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران برگزار شد، در پاسخ به این که آیا ممکن است چین از طریق بلاروس به روسیه کمک نظامی ارسال کند، گفت: «هنوز شاهد آن نیستیم که چین تصمیمی برای ارائه کمک‌های مرگبار به روسیه گرفته باشد.»

کربی اضافه کرد: ما معتقد نیستیم که آنها این مساله را از دستور کارشان کنار گذاشته‌اند و از طرف دیگر هم معتقد نیستیم که تصمیم نهایی را در این خصوص گرفته باشند. فکر نمی‌کنم عاقلانه باشد که به پیشواز مسائل برویم. ما نگرانی‌هایمان در این خصوص را به چین انتقال داده‌ایم و خودشان هم باید همین احساس را داشته باشند.

این اظهارات در حالی مطرح شد که آمریکا از اصلی‌ترین کشورهای ارسال‌کننده بسته کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین بوده است. روسیه بارها به آمریکا و متحدانش درباره ارسال چنین کمک‌هایی هشدار داده است.

انگلیس: ارتش اوکراین به شدت تحت فشار است

رکن اطلاعاتی ارتش انگلیس شنبه (چهام مارس) اعلام کرد، نیروهای اوکراینی با فشار شدید و فزاینده از طرف ارتش روسیه برای دفاع از باخموت مواجه هستند. 

به نوشته رویترز، وزارت دفاع انگلیس در بولتن اطلاعاتی روزانه در توییتر درباره درگیری‌های شدید جاری در و اطراف این شهر شرقی اوکراین اعلام کرد، در حالی که ارتش روسیه و گروه نظامی خصوصی واگنر پیشروی بیشتری به سمت حومه شمالی باخموت داشته، اوکراین با واحدهای زبده در حال تقویت منطقه است. 

ارتش انگلیس اعلام کرد، دو پل کلیدی در باخموت در ۳۶ ساعت گذشته تخریب شده‌اند و افزود، مسیرهای تدارکاتی تحت کنترل اوکراین به خارج از شهر به طور فزاینده‌ای محدود شده است. 

طبق این گزارش، توپخانه روسیه جمعه آخرین مسیرهای خروجی را با هدف تکمیل محاصره این شهر در هم کوبید. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۶۲
نابود باد متجاوز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
لعنت بر پوتین ملعون ... هم مردم روسیه رو بدبخت کرد و هم سربازان خودش و مردم بیگناه اوکراین رو سلاخی کرد...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
پس نابود باد امريكاي متجاوز
بگو تا ياد بگيري
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
متجاوز تر از آمريكا در جهان سراغ داريد؟
بعد از تجربه برجام و توافق رئیس ژاپنی ان با اوباما لینبار اسراییل درسرفته و توانسته رئیس اژانس را با خود کند. حالا بایدن هم نمیتواند مانند اوباما اژانس را مجاب کند و هر توافقی سه طرف دارد. وه باید تتیید کنند. ایران امریکا و اژانس( اسرایبل) . به همین دلیل هیچ توافقی به سرانجام نمیرسه مگر اینکه دوباره رئیس اژانس عوض و همکار بایدن بشه که اونهم بعیده. روسیه و چین هم درگیر ماندن امریکا و اروپا با ایران برایشان عالی است. همین هست که روسیه و اسراییل روابط وئژه دارند و با وجود حمله روسیه به اکراین اسراییل از اکراین حمایت نمیکنه.
پوتین عجب عشق دنیایی هست. حتی یکبار به خط نقدم یا نزدیکی خط مقدم نیامده. البته شاید خودش میدونه که اگر از مواضع اشغالی در خاک اکراین دیدن کند در اینده نتایج حقوقی برای او خواهد داشت. همانطور که برای هیتلر در بازدید از پاریس اشغال شده داشت
روسیه نابوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
البته بهتره هرچی فحش دارید نثار پوتین کنید... چون مردم روسیه هم گرفتار این کفتار کثیف شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
شب دراز است و قلندر بيدار
روسیه در حال نبرد با ۳۰ کشور ناتو هست به علاوه انواع خرابکاری و جاسوسی داخل خاکش... به اکراین کمکهای میلیارد دلاری در قالب اسلحه و سرباز می شود با این حال روسیه خوب در این نبرد شدیدا نابرابر مقاومت کرده است‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
خخخخخ... آب رو بریز اونجا که اوس محمود گفت...سه روزه میخواست اوکراین رو بگیره... امروز میگی داره خوب مقاومت میکنه... پوتین خاک بر سرت، به چه فلاکتی دچار شدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
سی کشور ناتو اگر ده درصد نیروی هواییشون رو در اختیار اوکراین قرار داده بودن الان پوتین به زلنسکی میگفت دایی جان !
پس روسیه فقط با یه چشمه از سلاح های غربی در حال جنگ هست و نشون داده چقدر میتونه ضعیفتر از حد انتظار عمل کنه
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
سی تاکشورناتو یک سوم چین نیروی نظامی وادوات ندارن اگه کاربه اونجاهابکشه میبینی که فقط نیروی قدس ،فاطمیون بسه شونه اونوقته که ژلنسکی باید بره سرجایه خودش سیرک.
این جنگ هشت سال پیش شروع شد ولی اتش زیرخاکستری بود که تازه زبانه هاش از اون زیرا هویدا شده. خیلی سال غربیها اموزش دادن ازوف رو. جالبه ادای های هیتلر و مراسمات نیونازی در خود المان ۳ سال حبس داره در اکراین تبلیغ هم میشه و بسیاری از سیاسیون در مجلس اکراین عضو گروه تروریستی ازوف یا همان راست افراطی هستند.
روسیه در باتلاقی فرو رفته است که خروج از آن امکان پذیر نیست. حمایت ازمتجاوز کار بسیار اشتباهی بوده است که تاوان آن را ملت بیچاره ایران خواهند پرداخت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
چشمي كه تا جلوي پاي خود را بيشتر نمي بيند متجاوز را هم نمي تواند تشخيص دهد!
این چیزی که میگن با پیشروی های روسیه همخوانی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
خخخخخ.... پیشروی؟؟؟ اگر از پارسال ، روزی یک متر هم پیشروی کرده بود الان باید کل اوکراین رو فتح میکرد...ساندیس بزن ، فکرت رو مشغول این موضوعات نکن
ناشناس
| Germany |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
پروپاگاندای رسانه است سعی داره بگه روسها شکست خوردن
اوکراین داره انتقام مردم ایران را از روسیه میگیره ...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
اوکراین همون که هر روز به تحریم های ایران رایومثبت میداد الانم داره تاوان پس میده
اروپا: چین به روسیه کمک نظامی کند تحریم می‌شود
اگر هم نکند بعدا تحریم و مورد تجاوز قرار میگیره، تایوان هم مورد خوبی هست، مگر چینی ها مغز خر خورد باشن که به روسیه کمک نکنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
وقتی روسیه بدون اطلاه چین به یه کشور مستقل حمله کرده و تحریم و تضعیف شده اتفاقا چین باید مغز خر خورده باشه که کمک کنه به روسیه !
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
بدون اطلاع چین؟شک نکن ایران روسیه چین بلاروس کره شمالی سالهاست که برای نظم نوین برنامه چیدن .
مرگ بر روسیه تجاوز گر
تلفات سنگین ارتش روسیه، در کنار فعالیت های دیپلماتیک اوکراین برای پیوند بیشتر با سازمانهای سیاسی و نظامی جهان، حکایت از اضمحلال حکومت سرزمین بلشویک ها در آینده نه چندان دور دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
زلنسکی تاریخ مصرف داره
یک سال از آغاز جنگ اوکراین - روسیه گذشت و خبرگذاری ها از تحریم گسترده روسیه، فرار چندین برابری سرمایه از این کشور نوشتند علاوه بر این موارد میلیاردها دلار ادوات جنگی روسی در اوکراین دود شد و امروز گفته می شود که نیروهای زبده ارتش روسیه در این یک سال تلفات گسترده ای داده اند، تلفاتی فزاینده که اثری فلج کننده بر توان میدانی نیروهای نظامی روس وارد کرده و امروز شریک راهبردی مسکو یعنی پکن از سوی اروپا در صورت ارسال ادوات جنگی به مسکو، تهدید به تحریم می شود و دادستانی آمریکا وارد اوکراین می شود به این امید که مقامات روس را به ارتکاب جنایات جنگی در کی - یف متهم کند، تمام این موارد بیانگر این است که شاید حرف پوتین که گفته بود روسیه و اوکراین قربانی توطئه ای شدند که توسط غرب چیده شد، سخنی گذافه نباشد چون یکی از مهمترین علل تجاوز نظامی روسیه به اوکراین، مداخلات نظامی ناتو در اوکراین و غربگرایی بیش از حد مقامات اوکراین بود که هنوز هم شاهد این مداخلات هستیم ولی پوتین خود تصمیم گرفت که به اوکراین حمله کند، تصمیمی که اگر چنین روزهایی را پیش بینی می کرد شاید دست به چنین اقدامی نمی زد و محتاط تر عمل می کرد و با دست خودش در تله غرب گرفتار نمی شد و این جاست که می توان از تاریخ درس گرفت که در برابر غربی که این گونه فریبکارانه عمل می کند باید با هزار و یک تدبیر عمل کرد.
دم وزیر دفاع روسیه گرم
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
دم زلنسکی همون که بهش میگفتید دلقک گرم که بیش از یک ساله در مقابل ارتش دوم دنیا با اون همه مثلا ژنرال ایستاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
زلنسکی و ویلاهاش فقط
تا آنجا که من میدانم بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا ارتش کمی دارند میانگین هشتاد هزار سرباز و سی هزار سرباز ذخیره این به کنار هنوز مشکل کریمه و جنگ داخلی را حل نکردند که راحت عضو ناتو بشند مگر بخاطر دوستان یورو میدان که یکی از دلایل انقلاب به اصطلاح مردمی آن ها بود عضویت در اتحادیه اروپا نبود پس چرا اوکراین تا این موقع چرا عضو اتحادیه اروپا نشدند بیخیال تلفات سنگینی که روس داده نشان از این دارد که دیکتاتور ها باید خردمند باشند نه متوهم بگذریم خدا به داد مردم اوکراین برسد لطفاً چاپ کنید
چرا طرفدارای اکراین درداخل ایران نمیرند جنگ وبه اکراین کمک نمیکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
والا. فقط بلدن رجز بخونن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
شما تشریف ببرید توی ارتش پوتینتون تا ما هم انگیزه کافی برای پیوستن به ارتش اوکراین پیدا کنیم !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
خوب شما تشریف ببر و از حضرت پوتین دفاع کن. آخه ایشان عزیزدردانه هستند.
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
ازچیه پوتین دفاع کنیم ؟راحت توکاخ کرملین لم داده ،شما بریدازدلقکتون دفاع کنید که ازاین واون قول میگیره که نکشنش.
الهی که نیروهای روس زمین گیر بشن
آمین
وزارت دفاع انگلیس یک سال آست که می گوید کار پوتین تمام است و او خیلی مریض است و بزودی کارش تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
کلا دروغ زیاد می گن ینی ۹۹ درصد حرفاشون همینه افراد ساده لوحم باور می کنن
عملا اکراینی ها زدن تو کار خرابکاری.
مرگ بر تجاوز گر چه داخلی چه خارجی
پوتین جنایتکار برای چی می جنگی؟؟؟ مال دنیا ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
خیر برای نظم نوین جهانی. هنوز بچه هستید برای درک این مسایل
اوضاع اگر به ضرر روسیه بشه و صلحی هم ایجاد نشه شک ندارم مسکو از سلاح هسته ای استفاده خواهد کرد. امیدوارم اینطور نشه. بهتر است کشورهای قدرتمند جهان بشینند و مثل بچه های آدم مشکل را حل کنند تا اوضاع بیخ پیدا نکرده. سلاح هسته ای = انقراض بشر! البته به شخصه امیدوارم شر روسیه از سر ما کم بشه و یک روسیه ضعیف داشته باشیم.
حمله روسیه به اوکراین ریشه در یک تفکر ملی گرایی افراطی داره و علت اون یک ترس و توهم‌ است که ریشه در کودکی پوتین داره ( با توجه به اینکه پوتین در کودکی ، فروپاشی شوروی رو دیده همیشه در این ترس و توهم بوده که مبادا روسیه هم توسط غرب نابود بشه ، در حالی که شوروی به خاطر اقدامات غلط و ظالمانه خود حاکمان شوروی فروپاشید نه اقدامات دیگران. ) به هر حال غربیها در این جنگ در سمت درست ایستادن و ما نباید دنباله رو تفکرات افراطی و بیهوده پوتین و مشاوران تندروش باشیم . جناب تابناک به خاطر رضای خدا منتشر کن . شاید کسانی که از رو غرب ستیزی ، برای پوتین ذوق میکنن بفهمن دنبال کی و چی دارن میرن و از خواب بیدار بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
اتفاقا پندار پوتین درباره نیت غرب کاملاا صحیح بوده و هست. قصد غرب نابودی کامل کشور روسیه بوده و هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
اين توهم نيست بلكه واقعيتي است كه يك چشم بينا لازم دارد، كافيست نگاهي به وضعيت روسيه از زمان يلتسين به اينطرف بياندازيد، قرار بود كه لهستان عضو ناتو نشود كه شد، قرار بود اوكراين بي طرف باقي بماند كه نماند، قرار بود ناتو به سمت شرق پيشروي نكند كه تونلهاي زيرزميني اوكراين جولانگاه ناتو شد، اگر اوضاع به همين منوال جلو مي رفت چند سال ديگر اثري از روسيه فعلي باقي نمي ماند.
باسلام روسیه در برابر زیادی خواهی امریکا و اروپا میجنگدهر کشوری دوست ندارد مرز دشمن به ان نزدیک شود ماهم در مقابل اسراییل در خارج از مرز تلاش نکنیم اگر در لبنان وسوریه اسراییل پیروز شود بعد نوبت ایران هست پس هزینه میکنیم تا به ما نزدیک نشود امریکا با انقلاب های مخملی در اطراف روسیه سعی کرد از نفوذ روسیه جلوکیری کند اخرین خاکریز اوکراین بود که روسیه جلوش واستاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
دقیقا
سلام‌ و احترام خدمت عوامل تابناک . سیستم کنونی حاکم بر روسیه و در راس اون پوتین از ابتدا بر پایه رقابت و حالا دشمنی با غرب پایه گذاری شده . وقتی به دشمنان آمریکا نگاه میکنید خیلی مسائل دیگه هم روشن میشه ، حقیقت اینه که همینکه آمریکا تضعیف بشه یا افول کنه دنیا هرکی به هرکی میشه . هر کشوری که زورش بیشتر باشه کشور ضعیفتر رو لت‌ و پار میکنه همین‌الان خیلی از تروریستها و جنگ طلبها برای افول آمریکا به کمین نشستن تا آزادانه به جان بشر بیفتن . این آمریکا بود که رهبر خطرناکترین‌گروه تروریستی دنیا یعنی ابوبکر بغدادی و جانشینش رو کشت و عملا داعش رو از کار انداخت . کشتن صدام و بن لادن و .. اصلا چرا ابومنصب زرقاوی(بنیان گذار داعش در عراق ) از غرب و به خصوص آمریکا متنفر بود؟؟ خدا به ما عقل و فکر داده پس ازش استفاده کنیم . حقیقت اینه که آمریکا در دنیا دقیقا مثل پلیس عمل میکنه . کسانی که از رو افراط میگن چون آمریکا طرف اوکراین گرفته پس باید از حمله روسیه حمایت کرد ، ؟لطفا جز از خدا از کسی نترسید و منتشر کنید.
خدایا تو مالک حقیقی آسمانها و زمین‌ و مشرق ها و مغرب ها هستی ، تمام بندگانت را به راه سعادت هدایت فرما آمین یا ارحم الراحمین . یا حق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
تو بنده خدایی یا بنده امریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
كاش بنده خدا بودي!
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
دقیقا مثل پلیسای امریکایی، امریکا کلا پلیس نباشه به نفع جهانه
خنده دارترین ومسخره ترین جنگ تاریخ
امریکا به خاطر یه بالن بی ارزش چه کولی بازی دراورده بود ولی موشک ناتو در مرز روسیه باشع اوکیه. حقشونه بزنن لت و پارشون کنن روسها چون حق با اونهاست
به تاریخ پیامی که دادم نگاه کنید و از پیامم اسکرین بگیرید، احتمالا از این تاریخ به بعد اوکراینی ها فقط ۱ ماه و ۱ روز وقت دارن که جون خودشونو نجات بدن...
یادتون باشه.! اسکرین بگیرید
چرا طرفدارای روسيه نمي روند به كمك پوتين
تابناک وقتی که یورو نیوز هم تسلط و تصرف کامل باهموت رو گفته تو میای از تلفات روسیه حرف می زنی یک کلمه از شکست ناتو و آمریکا حرف نمی زنی هنوز یک عده اصرار دارند بگن روسیه جنگ رو آغاز کرده ؟!
درود بر مرد میدان زلنسکی قهرمان مرگ برپوتین جنایتکار
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل