بازدید 2441

آغاز رقابت داوطلبان آزمون دکتری

آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰۲ صبح امروز آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۶۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲ 02 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، آزمون دکتری نیمه متمرکز در صبح امروز و آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته، بعداز ظهر امروز و صبح و بعد ازظهر فردا جمعه برگزار می‌شود.

در آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری سال ۱۴۰۲ در مجموع  ۶۴۱ هزار و ۴۹۲ داوطلب ثبت نام کرده اند.

آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ در ۱۱۰ شهر، ۱۵۷ حوزه اصلی و ۵۵۷ حوزه فرعی برگزار می‌شود. در این آزمون تعداد ۱۶۹ هزار و ۹۶۴ نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۷۵ هزار و ۸۲۵ نفر زن و ۹۴ هزار و ۳۳۹ نفر مرد هستند.

همچنین آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ در سه نیم روز، عصر امروز، صبح و عصر فردا در ۶ گروه آزمایشی و ۱۳۴ کدرشته برگزار می‌شود. در این آزمون، تعداد ۴۷۱ هزار و ۵۲۸ نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۵۵ هزار نفر زن و ۲۱۶ هزار و ۵۲۸ نفر مرد هستند.

با توجه به اینکه آزمون دکتری به صورت نیمه متمرکز و دارای دو مرحله آزمون و مصاحبه است و باید زمان بندی آن به دانشگاه‌ها اعلام شود، بنابراین نتایج اولیه آزمون دکتری نیمه متمرکز دهه اول اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد و داوطلبان مجاز، در نیمه دوم خرداد دعوت به مصاحبه و سوابق پژوهشی آن‌ها بررسی خواهد شد.

نتایج نهایی در اوایل شهریور اعلام می‌شود.

نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد نیز دهه دوم خرداد ۱۴۰۲ اعلام می‌شود و داوطلبان مجاز، می‌توانند در اواسط خرداد انتخاب رشته کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی