بازدید 3240

تأمین منافع ملی و امنیت کشور خط قرمز ما است

فرمانده رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ با اعلام پایان رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱، گفت: دشمنان باید بدانند تأمین منافع ملی و امنیت کشور و امنیت دریا و زمین و آسمان، خط قرمز ما است.
کد خبر: ۱۱۶۶۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸ 01 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از قرارگاه رسانه‌ای رزمایش، امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده فرمانده رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ در تشریح روند این رزمایش با بیان اینکه ارزیابی‌ها نشان از موفقیت زیاد در طراحی و تولید سامانه‌های بومی پدافند هوایی کشور بود، خاطرنشان کرد: افتخار ما این است که همه سامانه‌هایی که در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفتند، اعم از سامانه‌های راداری، موشکی و جنگ الکترونیک همگی بومی و تولید شده به دست دانشمندان و متخصصان کشورمان است.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) کشور گفت: شاهد همکاری و همراهی بسیار خوب یگان‌های عمل‌کننده اعم از ارتش و سپاه و شبکه یکپارچه پدافند هوایی بودیم و در ارزیابی‌هایی که انجام گرفت، همه یگان‌ها نمره بسیار بالایی اخذ کردند.
امیر سرتیپ رحیم‌زاده عنوان کرد: عملکرد مراکز فرماندهی و کنترل در اختیار قرارگاه مشترک پدافند هوایی کشور بسیار خوب بود و ما به صورت تاکتیکی در کنار سامانه‌های راداری و موشکی، مراکزی را به عنوان مراکز فرماندهی و کنترل در منطقه عمومی رزمایش مستقر کردیم که این مراکز به صورت مشترک با کارکنان ارتش و سپاه اداره می‌شود و این مراکز در این رزمایش عملکرد بالای خودشان را توانستند نشان دهند.

وی ادامه داد: تمرینات بسیار پیچیده‌ای در این رزمایش انجام شد به طوری که در نوع خود برای اولین بار صورت می‌گرفت مانند تمرین رزم پدافند هوایی در شب و در محیط جنگ الکترونیک مطلق و یا تهاجم به مراکز هسته‌ای و حساس از سمت و جهت‌های مختلف که همه این تهدیدها و پرنده‌های مهاجم یک به یک مورد اصابت موشک‌های پدافند هوایی قرار گرفتند.

فرمانده رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ تصریح کرد: ارتباط پایدار و چند لایه در این رزمایش باعث شد تا اقدامات سایبری نیروهای متخاصم مؤثر نباشد و در تمام طول رزمایش از ارتباطات امن، پایدار و چند لایه برخوردار باشیم.
امیر سرتیپ رحیم‌زاده با اشاره به پیام این رزمایش، تصریح کرد: پیام این رزمایش روشن است؛ برای ملت‌مان پیامی دلگرم‌کننده دارد و با این اقتدار و هماهنگی که در عملکرد نیروهای این رزمایش دیدیم می‌توانیم ادعا و اثبات کنیم که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از یک آسمان بسیار امن برخوردار است.

وی ادامه داد: این رزمایش پیامی خاص  برای دشمنان دارد و آن هم اینکه باید بدانند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با توکل به خدا و با اتکا به دستان توانمند دانشمندان جوانش و با برخورداری از رزمندگانی که تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) از ارتش و سپاه دوشادوش یکدیگر در حال اجرای مأموریت هستند، این آمادگی را دارند تا دفاعی همه‌جانبه از آسمان کشور داشته باشند.

امیر سرتیپ رحیم‌زاده عنوان کرد: اگر کسی خدای نکرده خیال خامی به سرش زده باشد و قصد تعرض به آسمان جمهوری اسلامی ایران داشته باشد، قطعاً با واکنش قاطع و پاسخ دندان‌شکن نیروهای مسلح مواجه خواهد شد.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) کشور، عملکرد نیروی هوایی ارتش در این رزمایش را قابل تحسین برشمرد و گفت: نیروی هوایی با در اختیار گرفتن هواپیماهای باسرنشین و بدون سرنشین در کنار  یگان‌هایی از نیروی پدافند هوایی ارتش و نیروی هوا فضای سپاه توانستند نقش نیروی نارنجی یا مهاجم را به خوبی ایفا کنند.

امیر سرتیپ رحیم‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان باید بدانند تأمین منافع ملی و امنیت کشور و امنیت دریا و زمین و آسمان، خط قرمز ما است.

امیر سرتیپ رحیم‌زاده در پایان از تلاش جهادی فرماندهان و رزمندگان عرصه پدافند هوایی کشور اعم از ارتش و سپاه که در اجرای موفق این رزمایش با تمام توان، اقتدار و تفوق پدافند هوایی بر آسمان کشور را به نمایش گذاشتند، قدردانی کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۰
خط قرمز باید مبارزه با فساد و گرانی و رانت و برخورد با مدیران ناکارامد باشه . خط قرمز باید معیشت مردم و مسکن و شغل برای جوانان باشه . خط قرمز باید برخورد با مدیرانی که هیچ راندمانی برای کشور ندارند و فقط از بیت المال حقوق میگرند باشه .
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
هیچ فسادی نیست همش کار دشمنه الکی فضا سازی میکنه
منافع ملی این است که مردم امنیت مالی ، مسکن ، شغل ، تشکیل خانواده، خودرو حتی بصورت حداقلی داشته باشند. فرمانده مدتهاست کشور از خط قرمز عبور کرده و شما غافلید.
بابا این مملکت چقدر خط قرمز داره، ولی همش واقعا فقط خطه ، همه از روش عبور میکنند.
منابع ملت الویت آخر شما هم نیست و از عملکردها و سفره مردم مشخصه
امنیت دیگه چیه ؟ ساعت 7 شب بری بیرون کوله داشته باشی موبایل ازت زدند وسط شهر پلیس هم فقط میبینه و و نمیخوام
خودش خط قرمز فقر مردم را رد کرده و هنوز نشسته فرمان میده
منافع ملی که مال مردم نیست مال تعدادی خاصه. امنیت هم که باز مال تعدادی خاص می باشد ن مردم.
منافع ملی یعنی چه ؟ مردم منافع ملی را تعیین می کنند
وقتی این همه شهر و مدرسه درگیر مسمومیت دانش آموزها شده،،لطفا کمتر از منافع ملی و امنیت حرف بزنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر