بازدید 9671

شکست راهبرد انزوای بین المللی ایران در ژنو / دیدارهای متعدد وزیر خارجه کشورمان با همتایان خود

با وقوع ناآرامی‌های چند ماه گذشته در ایران، کشور‌ها و دولت‌های غربی گرفتار در محاسبات و تحلیل‌های غلط، موضع گیری‌های افراطی و غیرسازنده‌ای علیه کشورمان مطرح کرده و به نمایش گذاشتند. با این حال، به نظر می‌رسد، آن‌ها اکنون به خطای راهبردی خود پیرامون تحولات داخلی ایران پی برده اند و به آرامی در حال تعدیل و اصلاح مواضع پیشین خود هستند.
کد خبر: ۱۱۶۵۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸ 28 February 2023

شکست راهبرد انزوای بین المللی ایران در ژنو/ دیدارهای متعدد وزیر خارجه کشورمان با همتایان خود

بین الملل تابناک: با وقوع ناآرامی‌های چند ماه گذشته در ایران، کشور‌ها و دولت‌های غربی گرفتار در محاسبات و تحلیل‌های غلط، موضع گیری‌های افراطی و غیرسازنده‌ای علیه کشورمان مطرح کرده و به نمایش گذاشتند. با این حال، به نظر می‌رسد، آن‌ها اکنون به خطای راهبردی خود پیرامون تحولات داخلی ایران پی برده اند و به آرامی در حال تعدیل و اصلاح مواضع پیشین خود هستند.

در همین راستا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ـ که بامداد روز دوشنبه، هشتم اسفند ماه در رأس هیأتی و به منظور شرکت در بخش عالی‌رتبه پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل وارد ژنو شد ـ بعدازظهر امروز در دفتر اروپایی سازمان ملل در ژنو و در پنجاه و دومین نشست این شورا حضور یافت و همچنین دیدار‌های دو جانبه‌ای را با همتایان خود در ژنو داشته است.

 وی در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، با صراحت عنوان کرد که جمهوری اسلامی ایران در اجرای تعهدات حقوق بشری قاطعانه به کار خود ادامه داده و از حقوق ملت بزرگ ایران قویا دفاع می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی در نشست مذکور به ناآرامی‌های اخیر در ایران نیز اشاره کرد و با بیان اینکه نقش گروه‌های تروریستی ضد ایرانی در اغتشاشات اخیر ایران کاملا مشهود بود، گفت: برخی کشور‌های اروپایی در چهارچوب معیار‌های دوگانه و در «تروریسم شویی» (terrorism laundering) شرکت کردند. آن‌ها تسهیلات مالی و لجستیکی قابل توجهی را در اختیار برخی از عناصر تروریست قرار دادند.

وی همچنین به وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی نیز اشاره کرد و گفت که مفهوم حقوق بشر در هیچ کجای دنیا بیشتر از فلسطین اشغالی به چالش کشیده نشده است و افزود: نقض سیستماتیک حقوق بشر و جنایت علیه بشریت توسط رژیم صهیونیستی باید متوقف شود و تا زمانی که فلسطین تحت اشغال است و جنایات اسرائیل ادامه دارد، به سختی می‌توان اعتباری برای سازوکار‌های حقوق بشری سازمان ملل در نظر گرفت.  

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت، جمهوری اسلامی ایران همواره در خط مقدم مبارزه با تروریسم بوده است. منطقه ما مجاهدت‌های شهید سردار سلیمانی علیه داعش را فراموش نخواهد کرد.  جمهوری اسلامی ایران تا سپردن مقامات عامل و مباشر در به شهادت رسانیدن شهید سلیمانی به دست عدالت از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

به گزارش فارس، حضور و سخنرانی امیرعبداللهیان در این نشست مهم، در حالی صورت گرفت که ضد انقلاب و اپوزیسیون خارج نشین مدت‌هاست در تدراک و پخت و پز برای ممانعت از این حضور و تشویق مقامات شرکت کننده در این نشست به ترک جلسه بوده‌اند. البته این تلاش‌های صورت گرفته در این مدت و همراهی رسانه‌های معاند، امروز به در بسته خورد و کسی در دام این طراحی‌ها نیفتاد و مقام‌ها و هیأت‌های شرکت کننده اقدام به ترک جلسه پیش از سخنرانی وزیر و همزمان با انجام سخنرانی نکردند و در نشست ماندند و به اظهارات وزیر امور خارجه ایران گوش دادند.  

سخنرانی رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای حقوق بشر بدون هیچ گونه حاشیه‌ای برگزار شد که تصاویر منتشر شده از این نشست نیز خود گویای این مطلب است.  

طراحی‌های اپوزیسیون خارج نشین و معاندان امروز ناکام ماند و تیرشان به سنگ خورد.

امیر عبداللهیان و کمیسرعالی حقوق بشر گفت‌وگو کردند

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در پایان یک روز پرکار دیپلماتیک، شامگاه دوشنبه هشتم اسفند با "ولکر ترک" کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در مقر اروپایی این سازمان در ژنو دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که در حاشیه پنجاه و دومین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل در مقر اروپایی در ژنو برگزار شد، موضوعات مورد اهتمام در حوزه مسائل حقوق بشر مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص مساله حقوق بشر را تبیین کرد و به برخی نکات و ملاحظات کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در این زمینه پاسخ داد.

در همین راستا، برخی ابعاد نقض حقوق بشر ملت ایران توسط آمریکا از طریق اعمال تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی را مورد اشاره قرار گرفت و دو طرف نسبت به استمرار گفت‌وگو، تبادل نظر و همکاری در زمینه حقوق بشر تاکید کردند.

عصبانیت آمریکا از حضور امیرعبداللهیان در نشست شورای حقوق بشر در ژنو

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر دوشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن در پاسخ به سوالی درباره این اظهارات وزیر خارجه ایران مدعی شد: سابقه حقوق بشر ایران اسفناک و رقت‌بار است و به نظر ما حضور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در شورای حقوق بشر، یادآور ریاکاری ناراحت کننده رژیم ایران است. 

این مقام وزارت خارجه دولت بایدن در ادامه ادعاهایش و متهم کردن تهران به ریاکاری افزود: تهران همزمان با ادعای محترم شمردن حقوق بشر، تظاهرات آرام معترضان را بصورت خشونت آمیز سرکوب می‌کند و درخواست مجامع بین المللی برای توقف سرکوب را نادیده می‌گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سپس گفت: به این دلایل ما نخواستیم سفیرمان هنگام سخنرانی ایران در جایگاه خود باشد.

ند پرایس افزود که فقط یک نفر به نمایندگی از آمریکا هنگام سخنرانی وزیر خارجه ایران و "یادداشت برداری" در سالن حضور داشت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این که آیا حقوق بشر تفسیرپذیر بوده یا اصولی استاندارد است، مدعی شد: بهانه کشور‌هایی که بدترین سابقه حقوق بشر را دارند این است که حقوق بشر برداشت فردی می‌طلبد و مبتنی بر شرایط است.

ند پرایس توضیح داد: در اعلامیه جهانی حقوق بشر، نخستین کلمه "جهانی" است؛ یعنی حقوقی که شامل تمامی مردم سراسر جهان می‌شود؛ چه آن فرد در ایالات متحده باشد چه ایران یا هر کشور دیگر.

وی سپس با بیان اینکه  منشور سازمان ملل بر اساس برخی از همان اصول حقوق بشر تدوین شده است، ادعا کرد ایران عضوی از سازمان ملل است؛ اما می‌خواهد استدلال کند که منشور آن و حقوق جهانی شامل حال مردم ایران نمی‌شود.

آژانس رویکرد سیاسی خود را کنار بگذارد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) نهم اسفند ماه و به وقت محلی در بخش عالی‌رتبه نشست سالانه (۲۰۲۳) کنفرانس خلع سلاح شرکت کرد.

وی در این نشست به تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره موضوعات خلع سلاحی و دیگر موضوعات پرداخت.
در ابتدا ریاست شما بر کنفرانس خلع سلاح را تبریک می‌گویم و مفتخرم که به نمایندگی از طرف جمهوری اسلامی ایران در بخش عالی‌رتبه این کنفرانس سخنرانی می‌کنم.

خانم رئیس

امروز اتخاذ اقداماتی برای خلع سلاح جهانی، ضرورتی اساسی به شمار می‌رود. بدون اتخاذ اقدمات مشخص در جهت حذف سلاح‌های کشتار جمعی، بویژه سلاح‌های هسته ای، تقویت صلح و امنیت جهانی و منطقه‌ای واقع بینانه نخواهد بود.

هشت دهه پس از به کارگیری سلاح‌های هسته‌ای به رغم همه تلاش‌های بین المللی، هدف خلع سلاح هسته‌ای کامل کماکان دست نیافتنی است؛ بنابراین، جای تاسف است که درخواست جامعه جهانی برای خلع سلاح هسته‌ای و پایبندی کشور‌های هسته‌ای به تعهدات خلع سلاحی شان هنوز محقق نشده است. کشور‌های هسته‌ای علی‌رغم تعهد صریح حقوقی خود، در عمل به گسترش سلاح‌های هسته‌ای خویش ادامه داده‌اند. متاسفانه کشور‌های هسته‌ای به جای پایبندی به تعهدات خلع سلاحی خود و کاهش و حذف سلاح‌های هسته ای، با اتخاذ سیاست‌های تسلیحاتی در چارچوب دکترین‌ها و مفاهیم امنیتی و نظامی، به ساخت و تولید نسل‌های جدیدی از سلاح های ‌هسته‌ای و مدرنیزه کردن زرادخانه هسته‌ای خود اقدام می‌کنند که موجب تضعیف ان‌پی‌تی و تهدید صلح و امنیت بین المللی شده‌اند.

خانم رئیس

مساله این است که برخی کشور‌های هسته‌ای NPT را تنها برای کشور‌های غیرهسته‌ای الزام‌آور می‌دانند و خود را مصون از اجرای آن می‌بینند. با این حال شدت خطرات و تهدیدات ناشی از سلاح‌های هسته‌ای ایجاب می‌کند که خلع سلاح هسته‌ای به عنوان یکی از ستون‌های اصلی ان پی تی، باید اولویت اصلی جامعه بین المللی و فوری‌ترین کار پیش روی کنفرانس خلع سلاح باشد.

خانم رئیس

ایران به عنوان قربانی سلاح‌های کشتار جمعی به همراه ملل صلح طلب قویا بر این باور است که تنها تضمین قطعی در برابر استفاده یا تهدید به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای نابودی کامل و برگشت ناپذیر آنهاست و تا تحقق آن هدف کشور‌های غیرهسته‌ای حق دارند تا در برابر استفاده یا تهدید به استفاده از سلاح‌های هسته ای، تضمین‌های امنیتی دریافت کنند.

خانم رئیس

در همین راستا، به منظور رسیدن به جهان عاری از سلاح‌های هسته‌ای، همچنین یک معاهده منع مواد شکاف‌پذیر قابل کاربرد در سلاح‌های هسته‌ای و دیگر ادوات انفجاری هسته‌ای می‌تواند مفید و ارزشمند باشد، در صورتی که این معاهده، ذخایر تولید شده قبلی از پوشش دهد، بدون تبعیض درباره کشور‌های هسته‌ای با سازوکار راستی آزمایی اعمال گردد و مانع از فعالیت‌های صلح‌آمیز کشور‌های غیرهسته‌ای نشود.

خانم رئیس

ایجاد منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای، یک قدم اساسی برای خلع سلاح هسته‌ای و حفظ صلح و امنیت است. ابتکار خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای که برای اولین بار از سوی ایران پیشنهاد گردید، سال هاست که رژیم صهیونیستی مانع از تحقق آن شده است. رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا به انباشت انواع سلاح‌های کشتار جمعی ادامه می‌دهد؛ بدون آنکه عضو هیچ سند بین المللی حقوقی الزام آور خلع سلاحی باشد و بدون اینکه مشمول هیچ سازوکار پاسخگویی، راستی آزمایی و پادمانی باشد.

این رژیم قانون گریز، از زمان تاسیس، تمامی جنایات اصلی بین المللی از جمله تجاوز علیه کلیه همسایگانش، جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و اشغال سرزمین چندین کشور همسایه را مرتکب شده است. این رژیم تروریستی چندین دانشمند هسته‌ای بی گناه را ترور کرده و گاه و بی گاه تهدید می‌کند به تاسیسات هسته‌ای صلح آمیز کشورم که ذیل نظارت پادمانی آژانس است، حمله کند. چنانچه این رژیم مرتکب چنین تجاوز احمقانه‌ای گردد، بهای سنگین و غیرقابل تحملی را خواهد پرداخت.

خانم رئیس

جمهوری اسلامی ایران خواستار آغاز مذاکرات در کنفرانس خلع سلاح پیرامون معاهده‌ای الزام آور برای جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی در فضای ماورای جو است. فضای ماورای جو بایستی قلمرو صلح و همکاری برای توسعه و رفاه بشریت باشد.

استارلینک با کمک دولت آمریکا فعالیت‌های غیرقانونی خود را در قلمرو جمهوری اسلامی ایران شروع کرده است. ایران این حق را برای خود محفوظ می‌دارد تا نسبت به هرگونه تهدیدی که در خصوص حاکمیت و تمامیت ارضی خود احساس نماید، اقدام کند.

خانم رئیس

برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملا صلح‌آمیز است و صلح آمیز خواهد ماند. جمهوری اسلامی ایران مصمم است، همانطور که تاکنون نیز نشان داده است، کامل به تعهدات خود تحت موافقتنامه پادمان جامع خود پایبند باشد. ایران نسبت به احتمال هرگونه تحرک منفی در چارچوب نشست ماه مارس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هشدار می‌دهد و این حق را برای خود محفوظ می‌داند تا پاسخ متقابل نسبت به آن انجام دهد. ما در روز‌های اخیر شاهد دو مرحله سفر هیات فنی آژانس به ایران بوده ایم و از مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز برای سفر در روز‌های آینده دعوت کرده ایم. چنانچه آژانس رویکرد سیاسی خود را کنار بگذارد، به راه حل فنی بسیار نزدیک هستیم.

وضعیت فعلی برجام نتیجه سوء محاسبه و اشتباه سیاست آمریکاست. تجارب گذشته به ما آموخت که دور جدید مذاکرات را با دقت و حساسیت بیشتری پیش بریم. مسائل محدود باقی مانده را می‌توان به آسانی بررسی کرد. با اراده و حسن نیت طرف‌ها، بدون هر گونه پیش شرط و در چهارچوب گفت‌وگو‌هایی که انجام شده است، قابل حل بوده و گام نهایی از سوی اعضا، می‌تواند برداشته شود. آمریکا باید اراده و قدرت تصمیم گیری برای جمع بندی مذاکرات طولانی انجام شده داشته باشد. ما برای تداوم کار تا رسیدن به جمع بندی توافق آماده هستیم.

خانم رئیس

مایلم از این فرصت برای تاکید دوباره بر مواضع خود درباره بحران اوکراین استفاده کنم. بعنوان قربانی جنگ، تهدید و تحریم‌های یکجانبه، موضع اصولی ما احترام به منشور ملل متحد، حقوق بین الملل، از جمله عدم استفاده از زور یا تهدید به استفاده از زور، تمامیت ارضی و برابری حاکمیت هاست. ایران جنگ و تحریم‌های یکجانبه را محکوم می‌کند و ترجیح قطعی ما گفت‌وگو و دیپلماسی برای حل و فصل اختلافات میان دولت هاست. ایران به ویژه ذهنیت سیطره طلبانه جنگ سرد و یکجانبه گرایی را محکوم می‌کند.

ایران تاسف عمیق خود از تداوم جنگ ابراز می‌دارد و بر موضع بی طرفی خود تاکید می‌کند. اکنون زمان دیپلماسی واقعی برای پایان دادن به درگیری و تمامی اقدامات یکجانبه بجای جنگ طلبی و بر آتش جنگ دمیدن و متهم کردن دیگران به دلایل واهی است.

نمایندگان محترم

در پایان مایلم تاکید کنم سازمان ملل، سازوکار‌های خلع سلاحی، چندجانبه گرایی و دیپلماسی باید در هسته اصلی تلاش‌های مشترک مان باشند.

به منظور جلوگیری از وخامت بیشتر وضعیت حاکم بر ساختار خلع سلاحی بین المللی، جامعه بین المللی شدیدا نیازمند یک گفت‌وگوی سازنده است. کنفرانس خلع سلاح، به دلیل ماهیت منحصر به فرد خود به عنوان تنها نهاد مذاکراتی خلع سلاحی چندجانبه، می‌تواند بطور موثر به صلح و امنیت بین المللی، کمک کند.

خانم رئیس متشکرم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۷
...................
این خبر شما دقیقا متناقض است با خبر دیگر شما در ستون بغل که بیانیه برخی کشورها بر علیه جمهوری اسلامی است
خودتون هم این تحلیل رو قبول دارید ولقعا
انچه عیان است چه حاجت به بیان است
واقعا ملت ایران از شما تشکر میکند
اقتدار ملی وسخنرانیتان زیبا بود اما کسی گوش نداد
شکست راهبردی؟؟؟؟ پس چرا ایران را بابت نقص حقوق بشر محکوم کردنند؟؟؟؟؟
یعنی چون خیلی دیدار کرده ، خیلی موفق بوده ؟؟؟!!
اتفاقا عمه من هم از صبح تا شب به دیدار همه فامیل میره ، پس خیلی موفقه !!!خخ
وزیر امور خارجه ای که زبان انگلیسی نمیداند!مگه میشه؟؟؟مگه داریم؟؟؟
ننوشتی با نمایندگان کدام کشورها صحبت کرده
واقعاً که!!!!!!!! چرا شما این همه مردم را نا آگاه فرض می کنید؟!!!!!! بابا جان عالم و آدم می دانند که در حال حاضر ایران در انزوای کامل سیاسی قرار دارد و دیدار چند نفر با امیر عبدالهیان هیچ دلیلی بر در انزوا نبودن ایران نیست.
سلام ولی فیلم‌وتصاویر جلسه خروج حضار را نشان می داد .
گزارش دولت عجولانه بود
بیانیه ۵۰ کشور در خصوص نقض حقپق بشر تو‌سط جمهوری اسلامی خط بطلانی روی این گزارش بود
این بیانیه امروز صادر شد
حقوق بشر؟
کشورهای مستعمره امریکای جنایت کار هستن..ایران اسلامی بزرگ و سربلند در دیپلماسی
نمی‌دونم بخندم یا گریه کنم. برای همین فرار از کشور بهترین گزینه شما خود دانید بشینید تصمیم بگیرید گریه کنید یا بخندید
به رغم اذعان غربی‌ها از جمله نشریه تخصصی فارن‌افرز به موفقیت سفر دکتر رئيسی به چین و توافقات حاصل شده‌، برخی غربزده‌ها و اصلاح‌طلبان همچنان بر طبل عدم موفقیت دولت می‌کوبند و شب و روز فقط خواب آمریکا را می‌بینند و این قدرت شیطانی رو به افول را تمام دنیا می‌دانند و اظهار می‌دارند تا ایران نتواند سایر تحریم‌ها را از سر کشور بردارد این سفرها نتیجه‌ای ندارد! اگر این تعامل دولت با یک کشور قدرتمند چون چین نتیجه‌ای ندارد لطفا نتایج اقتصادی قهقهه غافلانه دولت اصلاح‌طلبان با آمریکا طی 8 سال و برجام برجام کردنشان را برای مردم بیان کنند!
باشه ما باور كرديم ! انشاا ... عبداللهيان هم زبون انگليسي رو ياد بگيره ، خيلي ضايع سخنراني كرد .
ماه‌هاست که دنیا دارد درباره پهپادهای ایران و توانایی‌های آن صحبت می‌کند. حال نوبت به خهپادهای ایران یعنی خودروهای قابل کنترل از راه دور رسیده است که می‌توانند در یک نبرد زمینی در مقابل زرهی‌های پیشرفته دشمن متجاوز به میدان بیایند و همه متخصصان حوزه نظامی دنیا را غافلگیر کنند.
رسانه‌های معاند و برخی خودی‌های غافل با گروگان‌گیری اخبار حاشیه‌ای مثل ماجرای معلم قائمشهری، مردم و مسئولین و حتی شخصیت‌های دینی محلی را از خبرهای مهم و کار‌های مهم باز می‌دارند. خبر خانم معلم قائمشهری را همه مطلع شدند ولی بسیاری از مردم از دستاوردهای بزرگ سفر رئیس‌جمهور محترم به چین خبردار نشدند. چون به حاشیه رفت و برخی از اصحاب رسانه نیز بی‌توجه به اهمّ و مهم، بیشتر به حاشیه‌ می‌پردازند تا به متن! این عیب بزرگ باید در رسانه‌ها اصلاح شود.
مردم ایران خوب می‌فهمند که حتی اگر نقدی هم دارند و یا اگر ایرادی هم وجود دارد باید در درون کشور و با گفت‌وگو مشکل را حل کرد و هرگز راضی به دخالت اجنبی در امور کشورشان نیستند. واقعا وای بر دریوزگانی که در راهروهای اجلاس خارجی‌ها گدایی توجه استعمارگران غربی را می‌کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
راه خروج از بن بست توجه به اراده و خواست مردم ایران که مالکان این سرزمین هستن همین و بس
متیجه مهمه که تاکنون این دیدارها جز هزینه هیچ نتیجه ای نداشته برای مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
از سفر ریسی به چبن و نتیجش و محکومیت حوتی ها فهمیدیم چقدذر دیپلماسی بلد هستید
ما اینجا دیدیم که بعد از ترک سالن توسط کشورهای پیشرفته فقط یه چند تایی ماندند. آیا شما کامل در تلویزیون نشان دادید. حتما دیده اید وگرنه بفرمایید تا نام آن کشورهایی که در سالن ماندند، برایتان نام ببرم.
آیااینکه در یک مجتمع حقوق بشری بر ضد ایران قطعنامه صادر شود و کشور را محکوم کنند نامش موفقیت است ، ؟
دیدار با عبداللهی دلیل موافقت و پذیرش نیست،مثلا بلژیک گفته دلیل ملاقاتم در خواست ازادی تبعه بلژیک بوده
امیرعبدالهی همه چیز را گفت الا مطلب اصلی در مورد حقوق بشر را

در حال حاضر نظام مبادلات پولی جهان برای ایران تحریم شده است و آشکارا حقوق بشر در ایران توسط آمریکا نقض شده است

ایران با این سیستم مبادله جهانی که تحت قیمومیت آمریکا است در واقع با هیچ کشوری امکان مبادله مالی ندارد و آیا این چه حقوق بشری است که نمی تواند از ایران در مقابل این ظلم بزرگ دفاع کند

سازمان حقوق بشر باید برای اینکار راه حل جامع ارائه کند
این موضوع بمراتب مهمتر از یک روسری بر سر خانم ها است که کنار رفته است و سازمان حقوق بشر دیگر نمی تواند آنرا بهانه قرار دهد

به جای مطرح کردن موضوعات همجنس بازی و ... سازمان حقوق بشر بهتر است بگویند که آیا مردم ایران چه تقصیری دارند که نظام مبادلات مالی جهانی باید برای آنها تحریم باشد و اگر قرار باشد که نتواند چنین مشکلی را حل کند همان بهتر که عضو این گونه سازمان ها نبود

خانم رئیس تکلیف چیست؟
فیلم ترک جلسه توسط حضار را همه دیدند
پس چرا نظرات را نمی زاری
شکست راهبرد انزوا....!!!!!! خبر ندارید از جهان ؟!
نگفتی این دیدارهای متعدد با چه کسانی صورت گرفته؟
بعدآ معلوم میشه
کو گوش شنوا. همه دارن فقط اسب خودشون رو میتازونن. دنیای پر از تضاد و دورویی.
همین آلمان و فرانسه که ادعای تمدن رو دارن چرا در زمان جنگ به صدام سلاح شیمیایی دادن؟؟ کسی هست جواب بده؟
همین کشورهایی که ما فکر مکنیم زیر زرق و برق تمدن دارن تمام جهان رو به فساد کشیدن.
خوبی های زیادی هم دارند. منکر نیستیم.
ولی چرا پاسخگوی جنایات خودشون نیستن و باز هم به تحریم کشوری که حتی یک بار به دیگر کشورها حمله نکرده میپردازن.
کسی چرا نمیگه که آهای آمریکا!!! چرا این جنایت رو کردی؟!!! بعد در ایران یک اتفاق میفته همه جا پرمیشه که باید ایران را تحریم کنیم.
تابی جان عجب عکس فوتشاپی تابلویی درست کردید دمتون گرم
آیا کسی و کشوری آمریکا را به دلیل عملیات ویژه نظامی در عراق محکوم و تحریم کرد؟!!!!
یک عده خودخواه بی منطق دارن در راس جهان حکومت میکنند و ذهن مردم دنیا رو با رسانه ها و مهمل گویی ها خراب میکنند.
خوب نتیجه چه شد!؟ مثل برجام که برای عدم توافق به مذاکره رفیتید!مثل مذاکرات آقای جلیلی که خدا ازش ...
جناب وزیر...جوجه رو آخر پاییز میشمارن!بپا کم نیاری..
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست