بازدید 2291

واکنش طائب به وضعیت بازار ارز

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکا جنگ ارزی راه انداخته است و در اربیل، هرات، امارات، سبزه میدان و سایت های فردایی با قیمت بازی کرده و عملیات می‌کند، گفت دولت و بانک مرکزی باید به موقع دخالت و برخورد می‌کرد که مقداری تاخیر وجود داشت.
کد خبر: ۱۱۶۵۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵ 27 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب ظهر امروز در مراسم پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه علم و صنعت با اشاره به وضعیت انقلاب اسلامی در برابر استکبار جهانی،اظهار کرد: امریکا بعد از جنگ سرد و فروپاشی شوروی، برآورد کرد اگر تا ۲۰۲۵ بر چالش های داخلی و بین المللی از جمله انقلاب اسلامی فائق آید، کدخدای دهکده جهانی راتداوم بخشد و اگر نتواند دچار فروپاشی می شود. این برآورد در سال ۲۰۰۰ انجام شده بود.

وی ادامه داد: سند امنیتی امروز و جدید آمریکا که توسط دولت بایدن تهیه شده، این است که در سال های اولیه تعیین کننده برای آمریکا هستیم و پنچره فرصت برای مقابله با تهدیدات محدود است. وضعیت آب و هوا، تورم، ناامنی غذایی، بیماری واگیردار و تروریسم از جمله چالش های آمریکا در این سند نامیده شده است. این سند آورده که پنجره فرصت ها برای آمریکا در سال۲۰۳۰ بسته می شود. در زمینه چالش های بین المللی اعلام شد که روسیه توان رقابت با آمریکا را ندارد، اما چین همچنان رقیب نظامی، اقتصادی و فناوری آمریکاست. از سویی در این سند نامیده شده است  قدرت‌هایی  مدل حکمرانی جدید معرفی را کرده‌اند که مهمترین آن ایران است و این چالش دیگری برای آمریکاست.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه با اشاره به اینکه در خود رژیم صهیونیستی این برآورد وجود دارد که روند قدرت اسراییل نزولی است، افزود: خود جناح های سیاسی اسراییل این نگرانی را دارند که تا پنج سال دیگر این رژیم دچار فروپاشی شود. دوگانگی در اسراییل بالاست که نتیجه آن را در انتخابات "کنست" می بینیم. الان مردم آنها به خیابان ها آمده اند.

طائب خاطر نشان کرد: اسراییل در سند امنیت ملی خود، ایران را تهدید اول و آمریکا ایران را تهدید سوم خود می داند، ولی قرار بود آمریکا اول  با ایران بعد روسیه و سپس چین مقابله کند. قرار نبود روسیه به اوکراین حمله کند، بلکه اوکراین قرار بود به روسیه حمله کند و سرزمین ها را پس بگیرد، ولی روسیه زودتر حمله کرد.

وی همچنین گفت: اسراییل در اصفهان عملیاتی انجام داد و سپس اینگونه جلوه داد که با همکاری آمریکا این اقدام را انجام داده اند، اما آمریکا بلافاصله هم پیغام پنهانی داد و هم رسماً اعلام کردند ما هیچ نقشی نداشتیم. دشمن دنبال جنگ ترکیبی است و ابهام ایجاد کرده ، گسستی در جامعه رخ دهد و گسست ذهنی به تقابل مردم با هم و سپس مقابل با حاکمیت بینجامد. یکی بگوید چرا با بی‌حجابی برخورد نمی کنی و دیگری بگوید چرا برخورد می کنی؟ یکی بگوید چرا مماشات می کنی و دیگری بگوید چرا برخورد می کنی؟ دشمن دنبال تغییر سبک زندگی، ایجاد نافرمانی، شبکه سازی برای خشونت آفرینی و تبدیل هیجانات به خشونت علیه حاکمیت و طرفداران حاکمیت است تا در نهایت ایران پای میز مذاکره امتیاز دهد.

وی تاکید کرد: راهبرد ما باید ارتقای سرمایه اجتماعی با مطالبه تغییر باشد. اگر واقعیت خوب نیست، باید تغییر در واقعیت ایجاد کنیم. اگر تصویر از واقیعت خراب است، آن تصویر را اصلاح کنیم. تصویر واقعی ما این است که مقتدر و امن هستیم، ولی نقاط ضعفی هم داریم که باید آن را رفع کنیم. باید برای تغییر واقعیت‌ها مطالبه گری کنیم و تلاش کنیم تصویر واقعیت به درستی نشان داده شود. باید برای تغییر ناامیدی به امید و ناکارآمدی به کارآمدی تلاش کنیم.

طائب در پاسخ به این پرسش که چرا وضعیت اقتصادی کشور این روزها به هر ریخته است ؟ گفت: جنگ ترکیبی یک روزه دو روزه نیست، بلکه طولانی است. آمریکا دنبال این بود که با موضوع اقتصادی و فرهنگی به سراغ دانشگاه ها برود و سپس اعتراضات به سایر اقشار رفته و به کف خیابان بیاید، ولی این فصل تمام شد. الان دنبال این است که مسایل را از اغتشاشات به مسایل امنیتی بیاورند مثل عملیات اصفهان. گام دیگر آنها ایجاد بی ثباتی اقتصادی است.

وی با بیان اینکه دولت جدید۱۳۰ میلیارد دلار با سایر کشورها تفاهم امضا کرده است، گفت: دولت قبل همه مسایل  به برجام موکول شده بود اما دولت سیزدهم دنبال سیاست همسایگی است. دولت  همچنین دنبال فروش  ۱/۵ میلیون بشکه نفت و فرآورده نفتی در روز بود تا پول آن را به داخل بیاورد.مولد سازی و جذب سرمایه گذار از دیگر برنامه های دولت بود. دیدید چگونه در افکار عمومی مولدسازی را زدند که این تصمیم اجرایی نشود. این اموال برای دولت هزینه زا بود و دولت می خواست آن را بفروشد و مولدسازی کند.برای آن هم ناظر سه قوه قبل از فروش وجود داشت.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: آمریکا نمی خواهد زیرساخت پیشرفت در کشور شکل گیرد. آمریکا جنگ ارزی راه انداخته است. او در اربیل، هرات، امارات، سبزه میدان و سایت های فردایی با قیمت بازی کرده و عملیات می کند. در داخل خرید را راه می اندازد تا ناامنی ادراکی به راه بیندازد. دولت و بانک مرکزی باید به موقع دخالت و برخورد می کرد که مقداری تاخیر وجود داشت.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: آمریکا نمی خواهد زیرساخت پیشرفت در کشور شکل گیرد. آمریکا جنگ ارزی راه انداخته است. او در اربیل، هرات، امارات، سبزه میدان و سایت های فردایی با قیمت بازی کرده و عملیات می کند. در داخل خرید را راه می اندازد تا ناامنی ادراکی به راه بیندازد. دولت و بانک مرکزی باید به موقع دخالت و برخورد می کرد که مقداری تاخیر وجود داشت.

نباید دولت ذخایر خود را تخلیه کند تا قیمت را نگه دارد. ارز باید صرف سرمایه گذاری شود. این ورق جنگ ارزی عوض شدنی و قابل مدیریت است.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه همچنین در خصوص لزوم جدا کردن صف اعتراض از اغتشاش گفت: تا زمانی که دشمن دارید، او از همه ابزارهای خود استفاده می‌کند. حتما یکی از راه های قوی شدن، جدا کردن صف اعتراض از اغتشاش است، اما این حلال همه مشکلات نیست چون دشمن شبکه سازی کرده و از همه ابزارهای خود استفاده می‌کند. مگر تا پیش از این تجمعات در اعتراض به حقوق و دستمزد برگزار نمی شد؟ خیلی وقت‌ها دستگاه‌های اطلاعاتی مطالبه معترضان را از دستگاه ها پیگیری می‌کردند. اما جریان نفوذ اعتراض را به اغتشاش تبدیل می کند و نیروی امنیتی هم برخورد می کند. باید صف اعتراض از اغتشاش جدا شود؛ اما دشمن همواره از همه ابزارهای خود بهره می برد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل