بازدید 5988
۱

جدیدترین قیمت مرغ و ماهی در بازار و میادین

با وجود افزایش تقاضا در آستانه شب عید، رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی از تامین بازار این محصول خبر داد و گفت: باتوجه به جوجه‌ریزی مناسب و ذخایر مرغ منجمد پشتیبانی امور دام، مشکلی در توزیع مرغ شب عید نداریم
کد خبر: ۱۱۶۵۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶ 25 February 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از همشهری، قیمت مرغ بعد از ۵ ماه ثبات نسبی، برای نخستین‌بار از نرخ مصوب جدید، فراتر رفت، با این حال در تامین بازار این محصول مشکلی وجود ندارد و به‌گفته مسئولان صنفی میزان تولید مرغ در کشور کاملا پاسخگوی تقاضای موجود است.

 در مهرماه نرخ مصوب ۶۳هزار تومانی برای فروش هر کیلو مرغ تعیین شد، اما به‌تازگی قیمت هر کیلو مرغ تازه گرم در فروشگاه‌های محصولات پروتئینی تهران به حداقل ۶۷هزار تومان رسیده و بعضی فروشگاه‌ها این محصول را تا کیلویی ۷۷هزار تومان هم به فروش می‌رسانند.

در میادین میوه‌وتره‌بار نیز قیمت مرغ گرم بسته‌بندی از میانه هفته گذشته به ۶۳هزار تومان رسید درحالی‌که تا یک‌ماه پیش این محصول با ۱۴هزار تومان اختلاف با قیمت مصوب کیلویی ۵۹ هزار تومان به فروش می‌رسید. قیمت مرغ تفکیک شده نیز به همین نسبت در روز‌های اخیر افزایشی بوده و هر کیلو ران و سینه با استخوان در فروشگاه‌ها ۱۰۳هزار تومان قیمت خورده است.

در میادین نیز این محصولات چندان ارزان‌تر از سطح شهر نیست. هر کیلو سینه مرغ با استخوان در میادین ۱۰۲.۸۰۰تومان و هر کیلو ران ۹۰هزار تومان قیمت خورده است درحالی‌که این محصولات تا ۳۰بهمن‌ماه به‌ترتیب ۹۷ و ۸۴ هزار تومان بود.

در یک‌ماه گذشته به‌دنبال افزایش قیمت گوشت قرمز، مرغ به‌عنوان نخستین محصول جایگزین با تقاضای بیشتری مواجه شد و بخشی از رشد قیمت در نتیجه این رشد تقاضا رخ داده است، اما در کنار این موضوع، هزینه تولید برای مرغداران نیز از ابتدای امسال با توجه به گرانی نهاده‌های دامی با افزایش زیادی مواجه بوده و در مقاطعی از سال زیان تولیدکنندگان را به‌دنبال داشته است.

کمبودی در تامین مرغ شب عید نداریم
با وجود افزایش تقاضا در آستانه شب عید، رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی از تامین بازار این محصول خبر داد و گفت: باتوجه به جوجه‌ریزی مناسب و ذخایر مرغ منجمد پشتیبانی امور دام، مشکلی در توزیع مرغ شب عید نداریم.

محمد یوسفی قیمت هرکیلو مرغ زنده در مرغداری را ۴۲‌تا۴۵‌هزارتومان و قیمت هر کیلو مرغ گرم در خرده‌فروشی را ۶۳‌تا۶۸‌هزارتومان عنوان کرد و افزود: با توجه به افزایش قیمت سایر محصولات پروتئینی و ازدیاد تقاضا، قیمت مرغ به بالاتر از نرخ مصوب در مغازه‌ها رسیده، اما با وجود جوجه‌ریزی مناسب و ذخایر مرغ منجمد در سردخانه‌ها مشکلی در توزیع نداریم.

به‌گفته رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی روزانه ۶‌هزارتن مرغ گرم در سطح کشور توزیع می‌شود.

ماهی، دیگر محصول پروتئینی است که با نزدیک شدن به شب عید تقاضا برای آن بالا می‌رود. رشد قیمت ماهی در سال‌های اخیر سرانه مصرف آن را کاهش داده، اما به‌طور معمول تقاضا برای آن درماه پایانی سال افزایشی است.

مشاهدات بازار حاکی از آن است که نوسان قیمت ماهی در طول امسال زیاد نبوده و گفته می‌شود بازار این محصول نیز درآستانه عید کمبودی نخواهد داشت.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر پرورش و صادرات آبزیان روز گذشته در این زمینه گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید، بازار ماهی شب عید نوسانی ندارد.

ارسلان قاسمی برآورد تولید آبزیان را یک میلیون تن دانست و افزود: بازار شب عید و ماه رمضان با توجه به حجم مناسب تولید هیچ‌گونه مشکلی به لحاظ تامین و عرضه نخواهد داشت.

وی درباره قیمت بالای ماهی در بازار نیز گفت: اختلاف منطقی ماهی از مزرعه تا بازار ۲۵ درصد گرچه در برخی گونه‌های آبزیان اختلاف قیمت ۲۰۰ تا ۲۵۰ درصد است، اما درخصوص قزل آلا به‌عنوان پرتقاضاترین ماهی، اختلاف قیمت به ۲۵ درصد نزدیک است.

ماهی قزل‌آلا هم‌اکنون در میادین میوه و تره‌بار کیلویی ۱۲۳هزار تومان، ماهی سفید ۱۸۵هزار تومان و شوریده کیلویی ۱۹۰هزار تومان است. در سطح شهر قیمت‌ها دست‌کم ۵۰درصد بالاتر از میادین است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱
مردم بدبخت از همه طرف باید فشار گرانی را تحمل کنند و حتما دم هم نباید بزنند وگرنه باید به ... بروند. دلار 56000 سکه 33م پیاز 30 تومن برنج 120هزار تومان موز70 هزار پراید 300 م ت و ان وقت افزایش حقوق کارمندان با افتخار 20 درصد آن هم سالی فقط یک بار افزایش حقوق داریم ان هم با منت و در اواسط تابستان ولی سالی به کرات و چندین دفعه گرانی را تحمل باید بکنیم سوالی از دولت مردان دارم.آیا شما وجدان بیدار دارید؟ آیا حس بینایی داری؟ آیا خانوده دارید؟ بچه دارید که از شما خواسته ای داشته باشد و نتوانید انجامش دهید؟ واقعا جای تاسف داره که نتیجه ان همه حرف و شعار بعد از این همه سال این باشد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان