بازدید 2547

آلودگی هوای مشهد وارد سومین روز پیاپی شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در پی افزایش حجم آلاینده‌ها، کیفیت هوای کلانشهر مشهد امروز، دوم اسفندماه، برای سومین روز متوالی در شرایط ناسالم و وضعیت هشدار قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۶۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵ 21 February 2023

به گزارش «تابناک»، مهدی اله‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته، با ثبت عدد ۱۰۳ نشانگر هوای ناسالم است و شاخص کنونی هوای این کلانشهر (در یک تا ۲ ساعت گذشته) با عدد ۱۱۰ نیز ناسالم بودن هوا را نشان می‌‍دهد.

وی با بیان این که کیفیت هوا در مناطق شهید کریمی، امامیه، سجاد،لشکر و ماشین ابزار در شرایط سالم است ادامه داد: شاخص کیفیت هوا در ۱۸ ایستگاه‌ دیگر دارای سنجش هوای مشهد در شرایط سالم برای همه شهروندان قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این روزها پدیده وارونگی هوا موجب تخلیه نشدن آلاینده‌ها و ماندگاری آن در سطح تنفسی می شود و در روزهای آلوده، بیماران قلبی - تنفسی، زنان باردار و کودکان برای حفظ سلامت خود باید از تردد در سطح شهر پرهیز کنند.

اله‌پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیرضرور، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

به گزارش ایرنا، قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی نشانگر وضعیت سالم است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای. کیو. آی نیز نشانگر وضعیت اضطراری و بالاتر از عدد ۳۰۰ هم نمایانگر وضعیت بحرانی آلودگی هواست.

افزون بر یک میلیون دستگاه خودرو روزانه در کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد رفت و آمد می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار