بازدید 2374

درخواست گروه‌های فلسطینی برای اعتصاب در قدس

گروه‌های مختلف فلسطینی با صدور فراخوان‌های جداگانه ، خواستار مشارکت گسترده در نافرمانی مدنی در سراسر قدس شریف شدند.
کد خبر: ۱۱۶۴۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲ 18 February 2023

به گزارش  «تابناک» به نقل از ایرنا، گروه های فلسطینی جمعه شب از ساکنان قدس اشغالی خواستند که در نافرمانی مدنی که قرار است فردا یکشنبه در پاسخ به جنایات دشمن صهیونیست برگزار شود، مشارکت گسترده داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری "سما" فلسطین، گروه‌های ملی، اسلامی و جوانان در قدس در بیانیه‌ای اعلام کردند: خواستار اعتصاب عمومی روز یکشنبه آینده و نافرمانی مدنی در مناطق قدس و حومه آن هستیم.

این گروه‌ها در ادامه تأکید کردند: همچنین از ساکنان قدس می خواهیم که با حمله ای مقابله کنند که اردوگاه شعفاط در معرض آن قرار گرفت، حمله‌ای که از زمان اشغال قدس توسط صهیونیست‌ها نمونه آن را شاهد نبودیم.

پیش از این نیز ساکنان اردوگاه الشعفاط در بیانیه‌ای مطبوعاتی در واکنش به تخریب منازل مسکونی و تدابیر سختگیرانه دشمن علیه ساکنان قدس اشغالی، خواستار نافرمانی مدنی در روز پنجشنبه شده بودند.

در این فراخوان از فلسطینیان خواسته شده بود با مشارکت در این نافرمانی مدنی، همه راه‌های منتهی به اردوگاه شعفاط را مسدود کنند.

ایتامار بن‌گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از «یعقوب شبتای» رئیس پلیس خواست تا روند تخریب خانه‌های فلسطینیان در قدس شرقی را سرعت ببخشد.

شبتای در پاسخ به این درخواست بن‌گویر گفته که این مسأله مستلزم استقرار صدها نیروی پلیس دیگر در قدس شرقی است، موضوعی که اختلاف میان وزیر امنیت داخلی و رئیس پلیس را به اوج رسانده و وی را در آستانه برکناری قرار داده است.

به گزارش وبسایت عرب ۴۸، او همچنین خواستار تعویق چند روزه تخریب خانه‌های فلسطینیان شده است.

شبکه عبری زبان «کان» در این رابطه گزارش داد که افسران ارشد پلیس نیز با شبتای هم‌نظر هستند، اما بن‌گویر بر اجرای فوری احکام تخریب خانه‌های فلسطینیان اصرار دارد.

اشغالگران صهیونیست دیروز دوشنبه منزل مسکونی یک خانواده فلسطینی را در منطقه جبل المکبر در قدس اشغالی تخریب و با خاک یکسان کردند.

این تصمیم بن گویر در راستای دور جدید اقدامات و تجاوزگری صهیونیست ها با روی کار آمدن کابینه راست افراطی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی صورت می گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست