بازدید 5242

حکم تخریب ساختمان‌های غیرمجاز در حریم دکل‌های برق

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با انتقاد از عملکرد برخی سازمان‌ها در ارائه مجوز ساخت و ساز بدون رعایت حرائم شبکه های برق گفت: طبق قانون و به دلیل امکان بروز آسیب، هرگونه ساخت و ساز در حریم خطوط انتقال برق ممنوع است، اما سازمان‌های صادر کننده مجوز در برخی موارد توجه کمتری به این موضوع دارند.
کد خبر: ۱۱۶۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰ 17 February 2023

به گزارش «تابناک»، حبیب قراگوزلو در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه عموماً تاسیسات برق در محل مصرف و نزدیک به نقاط شهری ساخته می شود، اظهار کرد: در فعالیت ما همه استانداردها و اصول فنی و مهندسی رعایت شده و عمده خطوط انتقال برق و تاسیسات در سال‌های گذشته و زمانی که زمین‌ها خالی از سکنه بوده ساخته شده، اما پس از توسعه شهری، ساخت و ساز به سمت این تاسیسات آمده و با وجود اخطارهای لازم و احکام مراجع قضایی در این مورد، هنوز در برخی مناطق زمین‌ها تصرف شده و یا ساختمان‌هایی ظرف چند روز ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه ساختمان‌های غیرمجاز به‌جز در مواقع خاص که باید برای دریافت برق استعلام داشته باشند، برق دریافت نمی‌کنند، گفت : حکم تخریب ساختمان‌های غیرمجاز در حریم دکل‌های برق صادر شده، هرچند تخریب این ساختمان ها با موانعی مواجه است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با تاکید بر لزوم ارائه رونوشت به شرکت برق منطقه‌ای برای بررسی موقعیت ساختمان، پیش از صدور پروانه ساخت و ساز از سوی سازمان‌های ذیربط افزود: در زمان حاضر ساخت و سازها در منطقه وسیعی از  از شرق و جنوب تهران، زیر خطوط انتقال و دکل های برق ساخته شده، درحالی که این رویه خلاف همه ضوابط است و این هدف علاوه بر آسیب به تجهیزات برق خطر جانی بسیار بالایی برای سازندگان یا ساکنان دارد.

به گفته قراگوزلو در مناطقی مانند مرکز تهران که امکان جابه‌جایی خطوط وجود ندارد، شبکه در تونل اجرا شده اما مردم حتما باید قبل از خرید یا ساخت و ساز در حریم شبکه برق استعلامات لازم از مراجع ذی صلاح را بعمل آورده و پس از اطمینان از عدم وجود مشکل نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند.

وی اظهار کرد:  دستورالعمل های حفظ حرائم شبکه های برق هم در سایت توانیر و هم در وب سایت برق تهران به آدرس www.trec.co.ir دردسترس هموطنان قرار داشته و واحدهای ستادی برق نیز پاسخگوی ابهامات احتمالی هموطنان در زمینه ساخت و ساز در مجاور شبکه های برق هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان