بازدید 3795
۲

ارتباطات ایران و چین همراه با انتقال تکنولوژی

رئیس قوه مجریه گفت: در سفر به چین تفاهم شد که ارتباطات میان ایران و چین همراه با انتقال تکنولوژی صورت گیرد.
کد خبر: ۱۱۶۴۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 16 February 2023

به گزارش «تابناکس به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز ۲۷ بهمن در بازگشت از سفر به چین در فرودگاه مهرآباد درباره دستاوردهای این سفر اظهار کرد: در این سفر دیدارهای متعددی در سطوح مختلف داشتیم که بحث‌های مورد نظر مطرح شد. به خاطر ارتباط راهبردی که با چین داریم وضعیت مذاکرات ما هم در این سفر شکل راهبردی داشت تا بتوانیم مباحث مورد علاقه دو طرف به ویژه در اقتصاد و تجارت را دنبال کنیم.

ارتباطات ایران و چین همراه با انتقال تکنولوژی خواهد بود

وی ادامه داد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اعتمادسازی در حوزه همسایگان و سیاست همگرایی اقتصادی در آسیاست و این سفر از این جهت اهمیت داشت که بتواند توافق مصداقی در حوزه‌های اقتصادی و تجاری را اجرایی کند؛ لذا ۲۰ تفاهم‌نامه بین دو کشور در حضور روسای جمهور به امضاء رسید.

رئیسی اضافه کرد: در جلسه بعد از انعقاد تفاهم‌نامه‌ها اراده جدی دو طرف برای همکاری و توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های تجاری، اقتصادی، انرژی، علم و فن‌آوری مطرح شد که در همه مباحث توانستیم تصمیمات خوبی بگیریم. خوشبختانه وزرایی هم که مسئولیت داشتند مثل وزیر نفت در حوزه انرژی، وزیر صمت در حوزه صنعت، معدن و تجارت و وزیر راه و شهرسازی در حوزه راه و مسکن بحث‌های خوبی مطرح کردند. قرار است همه این ارتباطاتی که برقرار شد همراه با انتقال تکنولوژی باشد تا دانش برای توسعه را هم همراه داشته باشیم.

عضویت ایران در بریکس مطرح شد

وی در ادامه یادآور شد: همکاری در سازمان‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از دیگر مباحث این سفر بود. چین نقش مهمی در پیمان شانگهای که ایران عضو آن شده دارد و از طرفی بحثی درباره عضویت ایران در بریکس مطرح شد که تمایل چین را برای این عضویت دیدیم و وزیر امور خارجه این کار را دنبال می‌کند چون این امکان می‌تواند برای کشور موثر باشد.

رئیس دولت سیزدهم در ادامه بیان کرد: ما در حوزه امنیت در منطقه و جهان نقش موثری داریم و باید در اقتصاد و تجارت هم چنین نقش موثری را ایفا کنیم و چین به عنوان اقتصاد نوظهور جهان مطرح است و ارتباط خوب با این کشور می‌تواند برای ما بسیار موثر باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲
حس می کنم چینی ها عاشق چشم و ابروی من شدند!
بزک نمیر بهار میاد......کمپوزه با خیییییییییییییییییییار میاد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر