بازدید 12535
۱

دبیر کل ناتو به چین هشدار داد

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در سخنانی با اشاره به پرواز بالون اطلاعاتی چین بر فراز آمریکا مدعی افزایش فعالیت‌های جاسوسی چین در اروپا شد و درباره این فعالیت‌ها به پکن هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۶۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 09 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، استولتنبرگ چهارشنبه شب مدعی شد که چین در حال افزایش فعالیت‌های جاسوسی خود در اروپا است و تاکید کرد که به علت موضوع بالون مشکوک، تنش‌ها بین واشنگتن و پکن بیشتر شده است.

دبیرکل ناتو با طرح این ادعا که کشف این بالون بر فراز قاره آمریکا الگوی رفتاری چین را تأئید می‌کند، گفت: چین در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری زیادی روی قابلیت‌های نظامی جدید از جمله انواع مختلف پلتفرم‌های نظارتی و اطلاعاتی انجام داده است.

وی در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به خبرنگاران افزود: ما همچنین شاهد افزایش فعالیت‌های اطلاعاتی چین در اروپا آن هم با پلتفرم‌های مختلف هستیم. آنها از ماهواره‌ها استفاده می‌کنند، از فضای سایبری بهره می‌برند و همانطور که بر فراز ایالات متحده دیدیم، از بالون نیز استفاده می‌کنند.

استولتنبرگ اضافه کرد: پس ما فقط باید هوشیار باشیم و باید از خطر دائمی اطلاعات چین آگاه باشیم و سپس قدم برداریم و بدانیم برای محافظت از خود چه کنیم، همچنین باید به روشی محتاطانه، مسئولانه و هوشیارانه واکنش نشان دهیم.

همچنین وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: تیم‌های آمریکایی به کار برای جمع آوری تکه‌های بالون ادامه می‌دهند و به جمع آوری اطلاعات از باقیمانده‌ها و همچنین آنچه در جریان عبور بالون مشاهده شده است، ادامه خواهند داد.

بلینکن افزود: مهم نیست چه کسی و در چه سطحی مسئول این اقدام بوده اما واقعیت این است که چین در این اقدام غیرمسئولانه، حاکمیت ارضی و حقوق بین الملل ما را نقض کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: اطلاعات تکمیلی در مورد این بالون در روزهای آینده در اختیار مردم گذاشته خواهد شد.

آمریکا بالون مذکور را روز شنبه در سواحل کارولینای جنوبی در آب‌های سرزمینی ایالات متحده پس از عبور از بخش بزرگی از کشور سرنگون کرد.

پکن مالکیت این هواپیما را پذیرفته است، اما گفته است که از آن برای تحقیقات هواشناسی استفاده شده و تصمیم واشنگتن برای سرنگونی آن را غیرقابل قبول و غیرمسئولانه خوانده است.

کشف بالون باعث شد تا بلینکن سفر برنامه ریزی شده آخر هفته خود به چین را لغو کند و آن را تا زمانی که شرایط نامشخصی برآورده شود به تعویق بیاندازد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱
باید به آمریکایی ها گفت؛ یک بادکن تحقیقات هواشناسی بر فراز مرزهایتان این قدر ترس و وحشت دارد؟ یا می خواهید سیاسی کاری کنید و با چنین سخنانی اروپا را با خود بر علیه چین متحد کنید تا آب گل آلودی ایجاد کنید و از آن ماهی صید کنید؟
باید به آمریکایی ها گفت؛ نفوذ و گسترش ناتویتان به سمت مرزهای روسیه و شرق اروپا، باعث تحریک پوتین و تجاوز نظامی مسکو به اوکراین شد و بصورت غیر مستقیم در آوارگی مردم اوکراین شریک شدید و باعث از بین رفتن میلیاردها دلار تجهیزات نظامی در روسیه، فرار میلیاردها دلار سرمایه از این کشور و تحریم گسترده نفت و گاز و ... این کشور از طرف غرب شدید و خودتان (آمریکایی ها) تجهیزات نظامی فرسوده در انبارهایتان را با قیمت کذاف به کشورهای غربی فروختید و گاز مایع به اروپا صادر کردید و از آب گل آلودی که ایجاد کردید ماهی گرفتید.
باید به آمریکایی ها گفت؛ ملت های منطقه بیدار شده اند، بس کنید این دیپلماسی نیرنگ و فریب را، با این سیاست های غلطی که فقط به فکر منافع اقتصادی خود هستید، حقوق بشر را جایگزین حقوق منافع کردید ولی روزی خواهد رسید که این سیاست های غلط دامن خودتان را هم خواهد گرفت.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس