بازدید 31175
با سیصد و چهل و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین

درخواست اوکراین برای صدها هزار پهپاد برای ادامه جنگ با روسیه/ مسکو: حمله به کریمه، یعنی حمله به روسیه

سیصد و چهل و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷ 05 February 2023

درخواست اوکراین برای صدها هزار پهپاد برای ادامه جنگ با روسیه

بین الملل تابناک: سیصد و چهل و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

نیروهای اوکراینی به دلیل کمبود مهمات مقرهای خود را ترک می کنند
۱۴۰۱/۱۱/۱۷ - ۰۰:۳۵

نشریه پولیتیکو گزارش داد که سربازان اوکراینی مجبورند مواضع خود را در برخی موارد به دلیل کمبود مهمات یا کوتاهی فرماندهان در سازماندهی رها کنند تا از "مرگ بی فایده" دوری کنند.

پولیتیکو به نقل از یک افسر ارتش اوکراین نوشت: گاهی اوقات رها کردن موقعیت تنها راه نجات پرسنل از مرگ بی معنی می باشد. اگر آنها (فرماندهان) نتوانند مهمات تحویل دهند یا (سربازان را سازماندهی کنند)، وقتی چندین روز بدون خواب یا استراحت در سنگر بنشینید، ارزش جنگیدن شما به صفر می رسد.

این افسر ارتش اوکراین که نامش فاش نشده است ؛ خاطرنشان کرد که بسیاری از مشکلات انضباطی در میان سربازان ناشی از فرماندهی ناکارآمد و فشار بر نیروهای اوکراینی است که در حال نبرد با ارتش بزرگ روسیه هستند.

گزارش نشریه پولیتیکو در حالی منتشر می شود که از ماه‌ها پیش، مرکز درگیری‌ها در اوکراین به شهر باخموت واقع در شمال شهر دونتسک کشیده شده است.

در بحبوحه عملیات نظامی روسیه که یک سال پیش علیه اوکراین آغاز شد، باخموت یک مرکز حمل و نقل مهم برای تامین تجهیزات نیروهای اوکراینی مستقر در دونباس به حساب می آید.

یکی از فرماندهان اوکراینی که در باخموت مستقر است، گفت: وضعیت بسیار متشنج و دشوار است و حمله فعلی روسیه بزرگ‌ترین حمله‌ای است که او و نیروهای تحت امرش تا به حال تجربه کرده‌اند.

به گفته این فرمانده، نیروهای اوکراین در داخل شهر باخموت برای «دفاع سنگین» در مقابل حمله نیروهای روسیه از سمت شمال و شرق این شهر آماده می‌شوند.

لغو تابعیت چند سیاستمدار حامی روسیه در اوکراین
۱۴۰۱/۱۱/۱۶ - ۲۳:۳۶

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین تابعیت اوکراینی چند سیاستمدار با نفوذ سابق را با هدف آنچه «پاکسازی» کشورش از نفوذ حامیان روسیه خواند، لغو کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، زلنسکی در یک سخنرانی که شبانه از طریق ویدیوکنفرانس ایراد کرد مدعی شد: «امروز من اسناد مرتبط را با هدف اتخاذ گام دیگری برای محافظت از کشور ما در برابر کسانی که در سمت متجاوز هستند و پاکسازی کشور از آنها امضا کردم.»

زلنسکی اسامی این سیاستمداران را اعلام نکرد اما گفت، آنها دارای تابعیت دوگانه روسیه بوده‌اند.

بر اساس گزارش رسانه‌های دولتی اوکراین، فهرست این سیاستمداران شامل چند سیاستمدار ارشد دولت «ویکتور یانوکوویچ» که از سال 2010 تا زمان سرنگونی دولتش در سال 2014، رئیس جمهور این کشور بود، می‌شود.

پایگاه خبری «آر.بی.سی-اوکراین» نوشته است، این فهرست شامل وزیر سابق آموزش و علوم، معاون نخست وزیر سابق و وزیر کشور سابق اوکراین است.

دولت زلنسکی از زمان شروع عملیات ویژه ارتش روسیه در فوریه سال گذشته میلادی در اوکراین دست به لغو تابعیت چهره‌های برجسته اوکراینی‌ حامی روسیه زده است.

زلنسکی همچنین اظهار کرد، وضعیت در خط مقدم‌ درگیری در شرق اوکراین با اعزام هر چه بیشتر سربازان روسی به جنگ در حال دشوارتر شدن است.

زلنسکی خاطر نشان کرد: «من اغلب گفته‌ام وضعیت در خط مقدم دشوار بوده و در حال دشوارتر شدن است و حالا نیز دوباره آن را می گویم...نیروی مهاجم در حال متمرکز کردن هر چه بیشتر سربازانش بر شکستن مواضع دفاعی ما است. وضعیت در شهرهای باخموت، وولدار، لیمان و حوزه‌های دیگر بسیار سخت است.»

روسیه: اوکراین به دنبال اجرای عملیات تخریبی با پرچم دروغین است
۱۴۰۱/۱۱/۱۶ - ۲۲:۱۲

وزارت دفاع روسیه اوکراین را متهم کرد که برای منفجر کردن ساختمان‌ها در شهر کراماتورسک در شرق اوکراین آماده می‌شود و سپس مسکو را به انجام جنایات جنگی و هدف قرار دادن غیرنظامیان در یک عملیات پرچم دروغین متهم می‌کند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، اوکراین قصد دارد سه ساختمان پزشکی داروخانه ها و یک بیمارستان را منفجر کند و روسیه را به حمله عمدی به مواضع غیرنظامی متهم کند.

وزارت دفاع روسیه در ادامه افزود: اوکراین از حملات ادعایی برای فشار آوردن به دولت‌های غربی برای افزایش تسلیحات به این کشور استفاده خواهند کرد.

شروط اوکراین برای اسرائیل
۱۴۰۱/۱۱/۱۶ - ۲۱:۳۳

وبسایت عبری «واللا» خبر داد که اوکراین پیش از سفر الی کوهن وزیر امور خارجه رژیم موقت صهیونیستی به این کشور، مطالباتی از صهیونیستها مطرح کرده است.

واللا گزارش داد، مسئولان اوکراین خطاب به صهیونیستها گفته‌اند که پیش از هر چیز، تل‌آویو باید علیه جنگ روسیه و به سود تمامیت ارضی اوکراین، بیانیه رسمی و علنی صادر کند.

دو مسئولان بلندپایه اوکراینی و اسرائیلی به این وبسایت گفتند که صهیونیستها همچنین باید با وام به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار موافقت کنند.

این مسئول اوکراینی همچنین گفته است که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با دیدار با وزیرخارجه صهیونیستی موافقت نکرده است و برگزاری هر گونه نشستی، منوط به آمادگی تل‌آویو برای انجام این اقدامات است.

در همین ارتباط، «نفتالی بنت» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی اخیرا به جنگ اوکراین و سفر وی به روسیه و دیدار با رئیس جمهور روسیه اشاره کرد و گفت که فرصت خوبی برای آتش بس وجود داشت اما کشورهای غربی مانع از آن شدند.

وی در ادامه سخنانش گفت که در دیدار ماه مارس گذشته خود با رئیس جمهور روسیه، وی را متقاعد کرد که «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین را نکُشد.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در ادامه گفت که در مسیر خود به فرودگاه مسکو، با زلنسکی تماس گرفته و وی را در جریان این موضوع قرار داده است و دو ساعت بعد زلنسکی یک عکس سلفی از خود منتشر کرد و زیر آن نوشته بود: «من نترسیده‌ام».

اسرائیل تجهیز اوکراین به «گنبد آهنین» را بررسی می‌کند
۱۴۰۱/۱۱/۱۶ - ۲۰:۵۹

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت که امکان تجهیز اوکراین به سامانه های پدافند هوایی موسوم به «گنبد آهنین» را بررسی خواهد کرد.

 بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه فرانسوی «LCI» اعلام کرد که در حال بررسی امکان تجهیز اوکراین به سامانه گنبد آهنین است، اما در عین حال پیامدهای سیاسی و نظامی احتمالی این اقدام را نیز بررسی می‌کند؛ چراکه وی می‌خواهد استحکام روابط رژیم اسرائیل و روسیه را حفظ کند.

نتانیاهو در این مصاحبه گفت که کمی پس از تشکیل کابینه خود، میزان اهمیت ارائه گنبد آهنین به اوکراین را بررسی کرده است و رژیم صهیونیستی در حال اصلاح سیاست‌های خود است و پس از آن، پیامدهای سیاسی این موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد.

رسانه "آکسیوس" آمریکا چهارشنبه شب اعلام کرد که کابینه بنیامین نتانیاهو در سیاست رژیم اسرائیل در قبال اوکراین بازنگری می‌کند و امکان این وجود دارد که تل آویو دولت کی‌یف را به سیستم‌های دفاعی تجهیز کند.

الی کوهن وزیر امور خارجه جدید رژیم صهیونیستی نیز ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) به اوکراین تضمین داد که عرضه کمک‌های انسانی را ادامه می‌دهد. با این حال، به طور کلی تل آویو همچنان مواضع محتاطانه‌ای دارد و عرضه سلاح به اوکراین را رد می‌کند.

به تازگی رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که واشنگتن از رژیم صهیونیستی خواسته تا برخی از جنگ افزارهای مستقر در سرزمین‌های اشغالی از جمله سامانه موشکی «هاوک» به اوکراین منتقل شوند.

مواضع رژیم صهیونیستی در قبال جنگ بین روسیه و اوکراین و حمایتش از کی‌یف در برهه‌ای، تنش‌ها در روابط تل‌آویو- مسکو را به اوج خود رسانده بود تا جایی که کاخ کرملین در نیمه تیر ماه دستور تعلیق فعالیت آژانس یهود در مسکو را صادر کرد.

به دنبال آن، یائیر لاپید نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی خواستار تهیه بسته اقدامات متقابل علیه روسیه شد که تنش بی سابقه‌ای را بین دو طرف شکل داد.



فرانسه: پیوستن اوکراین به ناتو در حال حاضر مطرح نیست
۱۴۰۱/۱۱/۱۶ - ۲۰:۵۸

«آنا کلیر لگندر» سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه شنبه گفت که پیوستن اوکراین به پیمان آتلانتیک شمالی در حال حاضر مورد بحث قرار ندارد.

وی که با شبکه RTVI روسیه صحبت می‌کرد درباره عضویت اوکراین به اتحادیه اروپا نیز گفت که تصمیم اتحادیه اروپا برای دادن وضعیت نامزدی پیوستن به اتحادیه اروپا به اوکراین، بسیار مهم بوده و پیام «حمایت سیاسی جدی» به کی‌یف ارسال کرد.

البته این مقام فرانسوی از ارائه زمان دقیقی برای پیوستن کی‌یف به اتحادیه اروپا خودداری کرد و تنها گفت که بروکسل نقشه راهی را برای پیوستن کشورها به اتحادیه اروپا ایجاد کرده که زمان بر خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه افزود که اتحادیه اروپا به سوی همکاری مستحکم با دوستان اوکراینی به پیش خواهد رفت.

اوکراین: با تسلیحات آمریکایی به خاک روسیه حمله نمی‌کنیم
۱۴۰۱/۱۱/۱۶ - ۲۰:۱۶

الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین یکشنبه (پنجم فوریه) گفت که کی‌یف از تسلیحات با برد بیشتر وعده داده شده توسط آمریکا برای حمله به خاک روسیه استفاده نخواهد کرد و تنها واحدهای روسیه در مناطق اوکراینی را هدف قرار خواهد داد.

به گزارش رویترز، ایالات متحده جمعه تایید کرد که راکت جدید که برد حمله اوکراین را دو برابر می‌کند در بسته کمک نظامی ۲.۱۷۵ میلیارد دلاری واشنگتن به کی‌یف گنجانده شده است.

رزنیکوف در کنفرانسی خبری به خبرنگاران گفت: همیشه به طور رسمی به شرکای خود می‌گوییم که از سلاح‌های ارائه شده توسط شرکای خارجی خود برای شلیک به خاک روسیه استفاده نخواهیم کرد. تنها به واحدهای روس در سرزمین‌های موقتاً اشغال شده اوکراین شلیک می‌کنیم.

پیش‌تر و در پی ابراز نگرانی مکرر کشورهای حامی کی‌یف درباره احتمال استفاده‌ شدن تسلیحات غربی برای حمله به خاک روسیه، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان بامداد یکشنبه گفت که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین موافقت کرده که از تسلیحات ارسالی غرب به کی‌یف،‌ برای حمله به خاک و قلمرو روسیه استفاده نکند.

شولتز در مصاحبه با نسخه روز یکشنبه روزنامه «بیلد» درباره اینکه آیا اوکراین پذیرفته که با تسلیحات غربی به خاک روسیه حمله نکند، توضیح داد: «در این مورد اتفاق نظر وجود دارد».

با این حال پنتاگون جمعه اعلام کرد این به دولت کی‌یف بستگی دارد که درباره نحوه استفاده از راکت‌های جدید که برای پرتابگرهای هیمارس ارائه شده توسط واشنگتن، ارسال می‌شود، تصمیم بگیرد. به گزارش راشا تودی، مهمات با برد ۱۵۰ کیلومتر بخشی از این بسته کمک‌های نظامی است.

متحدان غربی اوکراین که از ابتدای سال ۲۰۲۳ تلاش کرده‌اند موج ارسال تسلیحات برای کی‌یف را با ارسال تسلیحات سنگین جدید و بی‌سابقه‌ تشدید کنند، در هفته‌های اخیر با مانور روی اینکه روسیه قصد تجمیع و تدارک قوایش برای اجرای دور جدیدی از حملات سنگین در اوکراین را دارد، آلمان را برای موافقت با ارسال تانک‌های پیشرفته لئوپارد به اوکراین تحت فشار گذاشتند.

نهایتاً تصمیم دولت آمریکا برای ارسال تانک به کی‌یف، به اختلاف نظر ایجاد شده بین کشورهای غربی و آلمان که موافقتش با ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین را مشروط به اقدام مشابه نخست آمریکا در ارسال تانک‌هایش به اوکراین کرده بود، پایان داد.

این در حالی است که مقام‌های نظامی آمریکایی به صورت علنی با ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین مخالفت و استدلال کرده بودند که این تانک‌ها به دلیل آن که نیاز به آموزش و پشتیبانی لجستیکی فراوان برای استفاده در جنگ اوکراین دارند، در حال حاضر مناسب استفاده در این جنگ نیستند.

وزیر دفاع اوکراین در آستانه برکناری به اتهام فساد
۱۴۰۱/۱۱/۱۶ - ۲۰:۱۲

روزنامه کی‌یف ایندیپندنت از احتمال عزل الکسی رِزنیکوف (Oleksii Reznikov) وزیر دفاع اوکراین خبر داد و نوشت: رئیس اداره اطلاعات ارتش اوکراین، احتمالا جانشین وی خواهد شد.

 تارنمای کی‌یف ایندیپندنت نوشت: پایگاه اینترنتی پراودای اوکراین (Ukrainska Pravda) روز یکشنبه به نقل از منابع نظامی و دولتی این کشور نوشت: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین هفته آینده الکسی رزنیکوف را از پست خود در وزارت دفاع عزل خواهد شد.

بر اساس گزارش منابع مذکور، ، کایریلو بودانُف (Kyrylo Budanov)رئیس سازمان اطلاعات ارتش اوکراین جانشین احتمالی وزیر دفاع خواهد بود.

رزنیکوف در مصاحبه با پراودای اوکراین که قرار است بزودی منتشر شود، هر گونه اطلاع از عزل قریب الوقوعش را تکذیب کرد.

یک منبع دولتی نیز در مصاحبه با کی یف ایندیپندنت گفت احتمالا بزودی فرد دیگری جایگزین رزنیکوف خواهد شد.

در گزارش تارنمای اوکراینی پراودا آمده است: وزیر دفاع احتمال در پست جدیدی به عنوان وزیر دادگستری منصوب خواهد شد زیرا دفتر ریاست جمهوری اوکراین تردیدی ندارد که او باید در دولت حضور داشته باشد. بر اساس این گزارش، دنیس مالیوسکا (Denys Maliuska) وزیر دادگستری کنونی اوکراین به عنوان سفیر این کشور در هیات دیپلماتیک اوکراین در اروپا منصوب خواهد شد.

این گزارش به این که چه کسی در صورت انتصاب بودانف به عنوان وزیر دفاع به عنوان رئیس سازمان اطلاعات ارتش منصوب خواهد شد، اشاره نکرده است.

کی‌یف ایندیپندنت نوشت: وزیر دفاع کنونی اوکراین نقش مهمی در جلب حمایت نظامی غرب از کشورش داشته است.

در اواخر ماه ژانویه، وزارت دفاع اوکراین با یک رسوایی فساد مالی مواجه شد که در نتیجه تعدادی از مقام های ارشد این وزارتخانه اخراج شدند.

روزنامه اوکراینی ZN.UA در ۲۱ ژانویه گزارش داد که وزارت دفاع مقادیر زیادی محصولات غذایی را با قیمت های بالا برای ارتش تهیه کرده است. اداره ملی مبارزه با فساد اوکراین از آن زمان تحقیقاتی را در مورد این طرح ادعایی آغاز کرده است.

رزنیکوف درباره این رسوایی فساد گفت که ممیزی خرید مواد غذایی برای ارتش از ۲۹ ژوئن آغاز شده بود و نتایج اولیه آن در ماه دسامبر نشان می داد که سامانه خرید وزارت دفاع دچار نقص هایی است.

وزیر دفاع در واکنش به گزارش این روزنامه اوکراینی هرگونه تخلف در این زمینه را رد کرد و گفت که هرکس اسناد تدارکاتی را افشا کند مرتکب جرم شده است.

درخواست اوکراین برای صدها هزار پهپاد برای ادامه جنگ با روسیه

«اولکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین روز گذشته (شنبه) در نشستی با بیش از یکصد تولیدکننده و سازنده اوکراینی پهپاد در «کی‌یف» تصریح کرد که ارتش این کشور به بیش از صدها هزار پهپاد برای نبرد با روسیه نیاز دارد.

بنا بر گزارش وبگاه «صدای جدید اوکراین»، نشست روز گذشته همچنین با حضور «میخائیلو فدوروف» وزیر معاون نخست‌وزیر و «پاولو ریابیکین» وزیر صنایع راهبردی و نمایندگی از ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین برگزار شد.

رزنیکوف در این نشست در خصوص نیاز ارتش اوکراین به پهپاد گفت: «ما درباره تطبیق گلوله‌های توپخانه‌ای و اعمال خسارت به دشمن و نیز تحویل تجهیزات نظامی و انتقال زخمی‌ها و چنین چیزهایی حرف می‌زنیم.»

وی ادامه داد، ارتش اوکراین همچنین پیش از این از پهپادهای دوربرد علیه روسیه استفاده کرده است و در حال حاضر نیاز وزارت دفاع اوکراین به «صدها هزار پهپاد از انواع مختلف تخمین زده می‌شود. تلاش برای تحقق چنین نیازهایی ادامه دارد، به خصوص آن‌که در هشت ماه اول جنگ تمام عیار روسیه به اوکراین تعداد پهپادهایی که مورد استفاده قرار گرفتند، بیش از پهپادهایی بوده  که در پنج سال گذشته عملیاتی شده بود.»

مقام‌های کی‌یف در ماه های اخیر، درخواست‌ها از کشورهای غربی برای عرضه تسلیحات جهت نبرد با روسیه را تشدید کرده‌اند و کشورهای غربی که به گفته مقام‌های روسیه تمایلی به پایان دادن به جنگ اوکراین ندارند، در تکاپو هستند تا عرضه تسلیحات به کی‌یف را بیشتر کنند. با این‌ حال، مسکو به غرب هشدار داده است که تجهیزات نظامی غرب به اوکراین به خصوص تانک‌های غرب، هدف اصلی گلوله‌های ارتش روسیه قرار خواهند گرفت.

مسکو: حمله به کریمه یعنی حمله به روسیه

شامگاه شنبه، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت ملی روسیه، بار دیگر درباره هرگونه اقدام اوکراین برای حمله به شبه‌جزیره کریمه هشدار داد.

مدودف در صفحه توئیتر خود نوشت: «قوانین بین‌المللی به اراده مردم احترام می‌گذارد. کریمه، روسیه است. حمله به کریمه یعنی حمله به روسیه و تشدید درگیری‌ها.»

وی همچنین به مسئولان اوکراینی توصیه کرد، درک کنند که حمله به کریمه با «انتقام ناگزیر» روسیه و با هر سلاحی پاسخ داده می‌شود.

رئیس جمهور سابق روسیه در این‌ باره نوشت: «دار و دسته معتادان اوکراین باید بفهمند که چنین حملاتی با انتقام غیرقابل اجتناب و با استفاده از هر نوع تسلیحاتی مواجه خواهد شد.»

روز چهارشنبه «میخائیل پودولیاک» مشاور ریاست‌جمهوری اوکراین گفته بود، کی‌یف قصد دارد با حمله‌ای متعارف و در زمانی کوتاه، شبه‌جزیره کریمه را تصرف کند. همزمان، «ایگور کلیمنکو» وزیر امور داخلی اوکراین نیز اعلام کرد که تیپ‌ها و گردان‌های تهاجمی متشکل از ارتش، پلیس و گارد مرزی این کشور برای اجرای عملیات تصرف کریمه و دونباس در حال تشکیل است.

پیش از این نیز روزنامه «نیویورک تایمز» گزارش داده بود که واشنگتن در حال پذیرفتن این موضوع است که اوکراین برای حمله به کریمه، به تسلیحات و تجهیزات نظامی بیشتری نیاز دارد.

زرادخانه تسلیحات سنگین انگلیس خالی شده است

ارتش انگلیس اعلام کرد که تمامی تسلیحات سنگینش را به اوکراین فرستاده و انبارهای انگلیس حالا خالی است.

به گزارش پایگاه خبری سان، فرماندهان نظامی انگلیس به دنبال یافتن جایگزینی برای سی سامانه توپخانه‌ای «ای‌اس۹۰» هستند که وعده‌اش را به اوکراین داده‌اند.

توپ‌های «کی۹ تاندر» کره جنوبی و «آرچر» سوئدی از گزینه‌های جایگزینی ای‌اس۹۰ هستند، اما این منوط به تخصیص بودجه توسط وزارت خزانه‌داری انگلیس است.

فرماندهان ارشد نظامی می‌گویند که بهتر است از ای‌اس۹۰ در مواجهه با ارتش روسیه استفاده شود. یک منبع آگاه گفت: این تسلیحات با هدف جنگ با نیروهای روسیه ساخته شده‌اند. اکنون هیچ کشوری به اندازه اوکراین به آن‌ها نیاز ندارد.

این سامانه‌ توپخانه‌ای خودکششی می‌تواند اهدافی را در فاصله ۱۵ مایلی (۲۵ کیلومتری) با گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری هدف قرار دهد؛ اما تصمیم انگلیس برای ارسال این تسلیحات به اوکراین، دو هنگ توپخانه‌ای سلطنتی انگلیس را بی‌سلاح گذاشته است. منبعی دیگری گفت: اگر سلاح نداشته باشیم، نمی‌توانیم بجنگیم و آموزش دهیم.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس متعهد شد که جایگزینی این تسلیحات را هرچه سریعتر با هزینه ۸۰۰ میلیون پوند انجام دهد. اما این سلاح‌های جدید در خوش‌بینانه‌ترین حالت تا ۲۰۲۹ آماده نمی‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۴۶
چین رئیس سازمان هواشناسی خود را به عنوان معذرت خواهی از امریکا برکنار کرد. این دو چیز را نشان میدهد. اول توافق شی و بایدن بعد از مذاکرات چهار یاعته در اندونزی بسیار جدی و عمیق هست که شی حاضر به معذرت خواهی شده تا ان را حفژ کند و دوم نشان میدهد که رهبری چین برای حفظ منافع ملی ملت چین چه اندازه جدی و انعطاف پذیر هست و از قبول مسئولیت اشتباهات خود و تغییر مسیر برخلاف پوتین استنکاف نمیکند. این را هم در معذرت خواهی از امریکا و هم در شنیدن صدای ملت چین و پایان سیاست شکست خورده قرنطینه نشان داد. همین هست که چین رشد اقتصادی و رفاه دو به تزالید دارد. مدیدبتی شجاع که حاضر به قبول مسئولیت و منطق هست. تبریک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
منبع؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
چین به انرژی احتیاج داره وگرنه کارخونه هاش می خوابه ولی روسیه نداره ضمنا این امریکا هست که به خاطر لشگرکشی پشت مرزهای روسیه باید معذرت خواهی کنه نه پوتین
جالبه اگر منطق روسیه برای جنگ درست بود نباید خاک ضمیمه میکرد. ضمیمه کردن یعنی می‌خوام کشورگشایی کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
پیروزی در میدان جنگ و فاتح بودن شکوه و افتخار. دارید. آن هم جنگ با شیطانی مثل آمریکا که بسیار واجب و ضروری است
یک دیوانه یک سنگی در چاه می اندازد و صد عاقل نمی توانند آنرا بردارند.
در خیلی از موارد بجای راکت، توپخانه، نارنجک، موشک، هواپیمای جنگنده، هلی کوپتر و بسیاری از سلاحهای دیگه میشه از انواع پهپاد استفاده کرد. در واقع وقتی شما میخواید یک هدف روی زمین رو بزنید یکی از بهترین ابزارها پهپاده. مهمترین عیب پهپاد اینه که در برابر جنگ الکترونیک آسیب پذیره که این رو میشه با پهپادهای هوشمند تا حدی حل کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
پهپاد جنگی هم اقتصادی است هم می‌توان به تعداد بسیار زیاد ساخت هم قابلیت حمل انواع بمب و موشک را دارد
چه جنگ مسخره ای میتونی خاک دشمن را بزنی خب بزن دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
احسنت تا الان حتی یک گلوله هم به طرف خاک روسیه شلیک نشده اما عظیم ترین کشور اروپا نابود و ویران شده
مرگ بر پوتین و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
لعنت به بایدن و پالانی و رجوی ملعون
روسیه شوروی بازنشسته و پیر........ که این هم باید تقسیم بشه ........و تقسیم میشه.....طبیعت اینگونه..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
آمریکا هم مثل امپراطوری بریتانیا و شوروی و آلمان نازی و..... فرو خواهد پاشید
و تبدیل به یک کشور حاشیه بی قدرت خواهد شد
همچنین چپاول و استعمارش نابود خواهد شد
این مددوف هم که کاری بجز تهدید دیگران با سلاح اتمی ندارد. باید به او گفت که ای بدبخت، کار روسیه به جایی کشیده شده است که از حمله اوکراین برای بازپس گیری اوکراین به وحشت افتاده است.
براستی کشوری که اینقدر ضعیف و آسیب پذیر است چرا به اوکراین تجاوز نظامی میکند که حالا اینطور در باتلاق جنگ گرفتار شود، دقیقا مثل صدام یزید کافر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
جالبه همین روسیه که بهش گفتی ضعیف اولین قدرت اتمی جهان هستش بیشترین سلاح و جنگ افزار های هسته ای رو هم داره. و تا امروز حتی یک گلوله هم به طرف خاک روسیه شلیک نشده اما 5 استان اوکراين به طور کامل تصرف شده. و عظیم ترین کشور اروپا
اوکراين ویران و مخروبه شد
این‌ مدودف‌ عروسک کوکی پوتین چرا تا نقی به ذوقی میخوره‌ به بکارگیری‌ سلاح هسته ای تهدید میکنه‌ واقعا‌ چه موجود یه این مردک‌ که با همکاری‌ پوتین کله پوک‌ روسیه را به پرتگاه‌ سقوط کشیده اند‌ و برای متطقه‌ مشکلات‌ ایجاد کرده اند‌ !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
جناب مدودف می‌داند که همچو آمریکا از چه چیزی می‌ترسد
هرچند 4 بمب اتم هم برای نابودی امریکا کافی است
نیویورک
شیکاگو
واشنگتن
لس آنجلس
حزب الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
قلب اقتصادی آمریکا کالیفرنیاست اگه فقط کالیفرنیاروبزنه .آمریکا ازهم میپاشه
درود بر شاه پوتین کبیر منجی دنیا از دست آمریکا. به تنهایی ارتش آمریکا و غرب رو به زانو درآورد و شکستشون داد
همان طور که مسکو حمله به کریمه را حمله به خاک روسیه می داند، غرب تجاوز نظامی روسیه به خاک اوکراین را به مثابه حمله به اروپای واحد می داند و با سیل تسلیحات نظامی به اوکراین و تحریم گسترده روسیه سعی در عقب نشینی مسکو به مرزهای خودش دارد.
ثمره یک ساله این جنگ هم تنها کشته شدن نظامیان و غیر نظامیان، از بین رفتن میلیاردها دلار تسلیحات نظامی و فرار چندین هزار میلیارد سرمایه از هر دو کشور بود و با ادامه جنگ تنها خسارات اقتصادی وتلفات انسانی بیشتر و بیشتر می شود و با طولانی شدن جنگ احتمال این که این جنگ به سایر کشورها هم کشیده شود بیشتر می شود پس بهتر است که هر دو کشور به جای ادامه جنگ به یک راه حل دیپلماتیک برای خاتمه جنگ برسند و سایر کشورها هم می توانند کمک کننده باشند مثلا از اروپا یک کشور بی طرف و از آسیا هم یک کشور (ایران یا چین) نقش میانجی گری داشته باشند و پوتین و زلنسکی را وادار به عقب نشینی از روحیه جنگ طلبانه و دعوت به گفتگو برای پیدا کردن یک راه حل دیپلماتیک مناسب کنند.
این جنگ باید متوقف شود اگر امریکا و انگلیس و لهستان اجازه دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
جیب امریکایی ها خیلی گشاد است
گنبد آهنی. در خود اسرائیل چه غلطی کرده لااقل گنبد چدنی به اکراین بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
آبکش پوشالی است
یک ساله همه زرادخانه‌هاتون خالی شده درود بر رهبری که از قدیم میگفت اینها فقط هارت و پورت دارند و هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند
زلنسکی رئیس جمهور اوکراین واقعا
کشورهای غربی وامریکا را سر کار گذاشته واقعا هنر پیشه تمام وکمالی میباشد توصیه میشود به شغل واقعی خودت همان هنر پیشگی ادامه بده حتما موفق خواهی شد؟؟....
دوستان آروم باشید
به درک که بجنگد جنگ تحمیلی به کشور ایران همه آمده بودند بهترین یاران ما شهید شدند
ابن همه بودجه برای تقویت اوکراین، صد ها هزار پهپاد! موشک های دور برد امریکا، زیر دریایی انگلیسی، جنگنده ها، سیصد تانک لئوپارد و نفر بر المانی، همش برای پس گرفتن مناطق اشغالی!
مدیونید فکر کنید قراره به خاک روسیه حمله بشه.
اگر اوکراین به جای جنگ با روسیه باهاش متحد میشد الان هم روسیه قوی تر بود هم اوکراین و اروپایی ها هم دنبال سوراخ موش
از الان برای شکست خوردنه دوسیه روزشماری شروع میشه انشاالله تت‌ عید روسیه نابود میشه مردم دنیا در امنیت زندگی میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
خخخخ
اگر پول اکراین نقد هست فروش پهپاد را می شود بررسی کرد ترکیه ببینید چه کلاهی از این نمد بدوزد
اگر بخواهید ترکیب مزدور خائن را باذکر مثال توضیح دهید قطعا مثالی بهتر از زلنسکی پیدا نخواهید کرد.یک کشور اباد و بزرگ را نابود کرد تا منافع آمریکا تامین شود هر روز هم دنبال تجهیزاتی است که جنگ در خاک اوکراین و نه روسیه توسعه بیابد و بیشتر اوکراین را ویران کند آخرش شاید کمی روسیه تضعیف شود که به کام آمریکا باشد به بهای نابودی اوکراین
کاش همه ابرقدرتها مثل روسیه اینقدر مرد بودن که رو در رو می جنگیدن نه اینکه یه جوجه رو شیر کنند بندازن جلو خودشون اون پشت قایم شن و تو اسمون دنبال بالن چینی بگردن.
بازنده اصلی جنگ اوکراین، روسیه است و هرکسی که با طناب پوسیده روسیه وارد جنگ شود!
روسیه خودش حمله کرده حالا میکه اگر به کریمه حمله شه ...............
کشورهای بین المللی قبول نکرده اند که کریمه جزوی از خاک روسیه است و بنابراین صحبت از قواعد بین المللی از سوی روسیه در مورد کریمه مضحکمه قوانین نظام بین الملل است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
اتفاقا تمام کشورهای عضو ناتو پای قرارداد الحاق کریمه رو امضا کردند کمی مطالعه بد نیست
صد ها هزار؟ اصلا این تعداد پهپاد تو کل دنیا هست؟
لعنت بر پوتین بزرگترین جانی فعلی جهان انشالله بزودی این پوتین جنایتکار به زباله دان تاریخ می رود
بهترین راه نجات سربازان اوکراین تسلیم شدن به ارتش روسیه است چون سرباز اوکراین از کشورش دفاع نمی کند بلکه از سیاست های امریکا حمایت میکند اوکراین خیلی وقت پیش به تصرف امریکا درآمده بود که روسیه مجبور به حمله شد الان هم سرباز اوکراینی در واقع برای امریکا می جنگد جناب زلنسکی فکر میکند هنوز رئیس جمهور اوکراین است در حالی که او مهره سوخته امریکاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
دقیقا
اینا به پشتیبانی تمام قدرتهای جهانی یک سال دوام نیاوردند دارند به علت کمبود مهمات مواضع خود را ترک می کنند . راستی دنیا که ما را تحریم کرده بود چگونه با کدام تسلیحات و مهمات 8 سال در برابر دنیا ایستادیم !!!! ؟؟؟؟؟
زرادخانه تسلیحات سنگین انگلیس خالی شده است

انوقت یک سری میگند دلقک مقاومت کرد ! جدیدا هم اسراییل اعلام کرد 3000 سرباز ناتو در اوکراین کشته شدند . این دلقک هم شده مثل صدام همه بهش پول و سلاح میدادند اخرش هم شکست خورد و به درک واصل شد .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس