بازدید 4694

خرید دیزل ژنراتور و نکات مهم آن

کد خبر: ۱۱۶۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰ 31 January 2023

آقای بابک اسلامی تبار عضو هیئت مدیره شرکت بینش ابتکار خاورمیانه اعلام کردند بازار دیزل ژنراتور همانند دیگر بازارها در چند ماه گذشته پر چالش بوده است.

خرید دیزل ژنراتور در زمان کمبود و نبود برق برای بسیاری از صاحبان کسب و کار در کارخانجات، ادارات، مراکز درمانی، برج ها از اهمیت بالایی برخوردار است و تهیه آن در بسیاری از موارد الزامی گشته است. شرایط خرید دیزل ژنراتور با توجه به نوسانات نرخ ارز و تهیه گازوئیل برای اکثر مصرف کنندگان پر چالش می باشد؛ علاوه بر تمام موارد اشاره شده موضوع تامین بودجه ژنراتورهای دیزلی دیگر مسئله مهم است.

خرید دیزل ژنراتور و نکات مهم آن

آقای بابک اسلامی تبار اظهار امیدواری نمودند و بیان کردند با حل مشکل برق و قرار گرفتن در فصل زمستان تا حدی برخی از مناطق کشور دیگر با مشکل نبود برق مواجه نیستند؛ اما از سمتی همچنان برخی از کارخانجات، کارگاه ها (شهرک های صنعتی) با مشکل قطعی برق روزانه یا ساعتی مواجه می باشند. خرید دیزل ژنراتور صنعتی به طور کل برای بسیاری از سازمان ها و مراکز قابل اهمیت است؛ تا در نبود ناگهانی برق از خسارات ناشی از آن جلوگیری شود و تا حد امکان در مصرف برق صرفه جویی و کنترل هزینه گردد. از همین رو تهیه دیزل ژنراتور در زمان مناسب با قیمت مطلوب می تواند شرایط ایمن تری را برای مصرف کننده به همراه داشته باشد.

ایشان درخصوص شرایط  کمبود برق در فصل تابستان سال 1400 و سال هایی که با چالش نبود برق روبرو بودیم اعلام کردند حجم بالای رجوع مصرف کنندگان منجربه کاهش ناگهانی موجودی کل بازار گردید و اکثر مصرف کنندگان در زمان تهیه دستگاه و خرید آن اظهار نگرانی می کردند؛ اما خوشبختانه ما توانستیم با دردست داشتن شرایط  موجودی کافی دستگاه ها و نیروهای راه انداز و تیم فنی مجرب  در کمترین زمان بهترین پاسخ را به مصرف کنندگان خود داشته باشیم.

خرید دیزل ژنراتور بهتراست زودتر و ترجیحا در فصل زمستان، قبل از مواجه شدن با نبود برق تعبیه و تهیه شود تا فرصت کافی برای تصمیم گیری و تحقیق لازم برای انتخاب بهترین قیمت دیزل ژنراتور توسط مشتری وجود داشته باشد.

عضو هیئت مدیره شرکت بینش ابتکار خاورمیانه معتقد است باید در تهیه دیزل ژنراتور نکات فنی و مالی را به همراه هم در نظر گرفت. در شرایط موجودی و بازار حال حاضر؛ دستگاه های دیزل ژنراتور ولوو، بادوین، تلک، کامینز، پرکینز قابل دسترس و تهیه می باشند. همچنین اکثر کاربران هنگام انتخاب دیزل ژنراتور سردرگم می شوند اما بیش از ده عامل مهم برای انتخاب وجود دارد از جمله اطمینان از ظرفیت مناسب برای کاربرد، نوع مصرف، نوع سیستم کنترلی، بازده سوخت، اندازه فیزیکی، محل نصب و... عوامل دیگری است که در خرید خود باید در نظر بگیرید. در ادامه این گفتگو نحوه انتخاب دیزل ژنراتور توضیح داده شده است.

خرید دیزل ژنراتور و نکات مهم آن

انتخاب صحیح ظرفیت دیزل ژنراتور

انتخاب درست توان دیزل ژنراتور با توجه به مقدار بار مصرفی و شرایط کارکرد دستگاه اهمیت فراوانی دارد؛ در این خصوص موارد متفاوتی همچون نوع و توان مصرف کننده‌ها، شرایط آب و هوایی محل کارکرد دستگاه و تعداد ساعت کارکرد دستگاه در طول روز مهم می باشد. یک دیزل ژنراتور را می‌توان با مدیریت و نگهداری درست، برای کارهای بسیار کوچک تا مصارف بسیار بزرگ ‌ترنیز به ‌کار گرفت.

نحوه اندازه گیری ظرفیت برق اضطراری

قبل ازهراقدامی باید تمام محصولات برقی را که استفاده می‌کنید در یک لیست یادداشت و از روی دفترچه‌ راهنما یا اعداد درج‌ شده در هر دستگاه، مقدار توان مصرفی آنها را لیست کنید. در نظر داشته باشید در انتها باید توان مصرفی محاسبه شده همه‌ دستگاه ها برحسب واحد کیلووات و یا واحد کاوا باشد. جهت محاسبه و تعیین ظرفیت دستگاه دیزل ژنراتور باید با توجه به نوع مصرف، ضرایب استاندارد محاسبه گردد. نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه کنید این است که توان مورد نیاز و مصرفی خود را ارزیابی و مقداری بالاتر از توانی که محاسبه کرده‌اید، در نظر بگیرید تا دیزل ژنراتور تحت فشار نباشد و بتواند به ‌راحتی برق مورد نیاز شما را تامین نماید.

نوع سوخت دیزل ژنراتور

برای خرید براساس نوع سوخت، نیاز به بررسی شرایط محل نصب، ارزان و در دسترس بودن سوخت مورد نظر دارید. مجموع دستگاه های موجود در بازار ایران را می توان به سه نوع دستگاه ژنراتور بنزینی، گازی و دیزل تقسیم بندی نمود. به‌طور کلی ژنراتورهای دیزلی از سوخت گازوئیل جهت تامین برق استفاده می‌کنند که نسبت به نوع بنزینی از قدرت و راندمان بیشتری برخوردار هستند. سوخت دیزل قابل تهیه است و قیمت آن از بنزین ارزان تر می باشد.همچنین دیزل ژنراتورها در مقایسه با ژنراتورهای بنزینی و گازی پس از چند سال مصرف همچنان قابل فروش هستند و بازار دست دوم این دستگاه بسیار پر رونق می باشد.

انتخاب موتور دیزلی بر حسب حالت های کارکرد

دیزل ژنراتورها از نظر نوع کارکرد به سه دسته دیزل ژنراتور دائم، اضطراری و مداوم تقسیم بندی می شوند. در حالت اضطراری دیزل ژنراتور برای مدت کوتاه، حداکثر ۲ ساعت روشن می ماند و میزان خروجی دستگاه عددی نزدیک به ۹۰ درصد توان خروجی دستگاه می باشد؛ اما در حالت کارکرد دائم میزان کل خروجی دستگاه حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد از ظرفیت توان تولید جریان الکتریکی می باشد. اصطلاح مصرف پیوسته به معنای استفاده از ۶۰ درصد توان نامی دستگاه دیزل ژنراتور است که میزان مصرف پیوسته برای یک روز کاری معادل با ۸ تا ۱۵ ساعت تعریف شده است. این ظرفیت برای کارکرد پیوسته و بلند مدت در شرایط دمایی و آب و هوایی سخت در نظر گرفته شده است.

ابعاد دستگاه دیزل ژنراتور

ابعاد دیزل ژنراتور بر اساس الزامات محل نصب دستگاه تعیین می شود. با پیشرفت های زیادی که در زمینه مهندسی برق انجام شده است، ژنراتور گازوئیلی پیشرفت زیادی داشته و در اندازه های متنوع و گوناگونی تولید می گردد. اندازه دیزل ژنراتورها، باهم یکسان نمی باشند زیرا هر کدام دارای کاربرد های مختلفی هستند. حداقل فضای مورد نیاز برای دیزل ژنراتور به گونه ای تعیین می گردد که دستگاه از انتهای شاسی در هر چهار سمت با دیوار و یا مانع حداقل یک متر فاصله داشته باشد.

خرید دیزل ژنراتور و نکات مهم آن

اقای بابک اسلامی تبارعضو هیئت مدیره شرکت بینش ابتکار خاورمیانه در ادامه به این نکته تاکید کردند الزاما" شرایط گارانتی دستگاه، تامین قطعات یدکی، خدمات پس از فروش، راه اندازی و نصب، حمل دستگاه به محل مورد نظر بسیار در خرید دیزل ژنراتور مورد توجه می باشد و هر مصرف کننده ای باید دقت کافی را در زمان خرید انجام دهد؛ همچنین با در نظر گرفتن میزان بودجه و شرایط مالی باید به انتخاب بهترین دیزل ژنراتور با بالاترین کیفیت موجود اقدام نمود.

استفاده از تابلو برق دیزل ژنراتور نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد ؛ برای عملکرد صحیح دستگاه  نیازمند تابلو برق مناسب خواهیم بود که به طور کلی  به سه دسته تقسیم می شوند.

  • تابلو برق های دستی 2- تابلو برق های اتوماتیک 3- تابلو برق های سنکرون

انتخاب تابلو برق می تواند یکی از با اهمیت ترین متعلقات یک دستگاه دیزل ژنراتور باشد. زیرا شرایط کنترلی دستگاه را برعهده دارد و همچنین انتخاب برد کنترلی مناسب با نوع  دیزل ژنراتور جهت نمایش پارامترهای مورد نیاز دستگاه قابل توجه می باشد.

تابلو برق های دستی بیشتر مناسب برای کارگاه ها می باشند که در زمان قطع برق یا نبود برق به طور کامل، با کمک مسئول، فرمان خاموش و روشن شدن دستگاه صادر می گردد. در تابلو برق های اتوماتیک این امکان را برای مصرف کننده فراهم می آورد که در زمان قطع شدن برق فرمان قطع را دریافت و سپس فرمان وصل دیزل ژنراتور را صادر نماید و همین عمل در زمان وصل شدن برق صورت می پذیرد. زمانیکه نیاز است دو دستگاه یا بیشتر را به صورت همزمان وارد مدار نماییم از تابلو برق های سنکرون استفاده می شود قابل توجه است امکان استفاده همزمان با برق شهر با این نوع تابلو برق ها به صورت سفارشی هم خواهد بود.

شرکت مهندسی« بینش ابتکار خاورمیانه » یکی از شرکت های معتبر فروش دیزل ژنراتور در کشور به شمار می‌آید که می‌تواند این محصول را در قدرت‌های 35 الی 1100 و از برندهای مختلف و معتبر دنیا در اختیارتان قرار دهد؛ بنابراین اگر مایل به خرید دیزل ژنراتور هستید، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان فروش دیزل ژنراتور در مجموعه از طریق شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

شرکت بینش ابتکار خاورمیانه | 09014100215 | 02188261760 | 02188288374  |www.bineshebtekar.com

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل