بازدید 3918

رئیسی: اهانت به قرآن، اهانت به خلقت و بشریت است

رئیس جمهور در اجلاس نماز گفت: اهانت به قرآن، اهانت به انسان، خلقت و بشریت است.
کد خبر: ۱۱۶۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 26 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سید ابراهیم رییسی امروز پنجشنبه در بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز اظهار داشت: کارکردهای نماز در جامعه جایگاه ارزشمندی دارد، نماز جلوه های فکر بنده و عمل صالح را برای انسان سالک رقم می زند. حقیقتاً نماز هم در اندیشه انسان سالک و هم در اخلاق فاضله و کریمه او و هم در عمل بسیار اثربخش است و در انسان سازی شاید هیچ عطایای الهی همانند نماز نباشد.

رییس جمهور بیان داشت: نماز در ساختن فرد و جامعه تاثیرگذار است و همه انبیا الهی هم نسبت به صلاة توصیه شدند و امر به صلاه کردند و در آیات نورانی قرآن هم بر نماز تاکید شده است.

رییس جمهور احکام و آداب را از جلوه‌های مهم نماز عنوان کرد و گفت: احکام، اجزا و آنچه مربوط به آداب و شرایط نماز می‌شود، بسیار مهم است، اما وقتی انسان با اسرار نماز در ارتباط قرار می‌گیرد، روحیه او متعالی می‌شود و وقتی نماز یک فردی بالا برود، آن نمازخوان نیز با نماز خود بالا می‌رود.

رییسی با بیان اینکه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امر و توصیه همه انبیای عظام الهی به نماز و جامعه نمازخوان مورد توجه خوبی قرار گرفته است، اظهار داشت: باید از همه زحماتی که در این مدت برای توجه و اقامه نماز کشیده شده است، قدردانی کرد، اما با وجود کارهای بسیاری که انجام شده است، با آنچه باید فاصله بسیاری داریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار