بازدید 124553

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

امروز بانک مرکزی سقف عرضه ارز به متقاضیان دارای کارت ملی را از ۲۰۰۰ به ۵۰۰۰ یورو افزایش داد. همچنین سایت بازار متشکل ارزی با تغییراتی همچون حذف بخش دلار و یورو توافقی همراه شد؛ روندی که نشان از پایان سیاست دلار توافقی داشت.
کد خبر: ۱۱۶۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵ 24 January 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ دلار توافقی، عبارتی که از خرداد امسال در نظام ارزی رونمایی شد. نرخی که مطابق نامش قرار بود بر اساس توافق بین خریدار و فروشنده یا همان صراف و صادرکننده شکل بگیرد، اما در نهایت با تعیین کف و سقف قیمتی از سوی بازار متشکل ارزی، وارد فاز تقریبا دستوری شد؛ رویکردی که با انتقاد صرافان مواجه شد و آن‌ها اذعان داشتند که تعیین سقف قیمتی برای دلار توافقی، با تعریف اولیه سیاست از دلار توافقی توافق اساسی دارد.

اما هر آنچه بود، دلار توافقی با سازوکار نام نویسی در سایت بازار متشکل و تعیین صرافی و وقت تحویل و با استفاده از مدارکی همچون کارت ملی، کارت بانکی و سیم کارت شخص متقاضی، تا سقف ۲۰۰۰ یورو یا ۲۱۰۰ دلار به شخص متقاضی ارائه می‌شد؛ هرچند بر اساس قانون، هر شخص یک بار در سال فرصت استفاده از دلار توافقی را داشت.

در این میان رفته رفته با افزایش قیمت ارز در بازار غیررسمی، تفاوت دلار توافقی با دلار غیررسمی یا همان دلار آزاد، بیشتر و بیشتر شد تا جایی که رانت نزدیک به ۱۰ میلیون تومان نیز رقم خورد و باعث رونق گرفتن اجاره کارت ملی به دلالان شد و عملا هدف گذاری اولیه در خصوص تولد دلار توافقی از بین رفت و فضا برای جولان دلالان و سودجویان در مقابل صرافی‌ها شکل گرفت.

تابناک اقتصادی نیز اواسط آبان ماه در گزارشی با تیتر چرا «بازار توافقی ارز» به هدف نخورد؟ با ابعاد مختلف اشکالات به وجود آمده در خصوص بازار توافقی ارز پرداخت و تاکید داشت: در مجموع خروجی بازار توافقی روز‌های ابتدایی تابستان، عدم تعادل در سمت عرضه و تقاضای ارز بین صراف، صادرکننده و متقاضی بود، به گونه‌ای که در حجم قابل توجه ارز صادرکننده به صرافی‌ها عرضه می‌شد، ولی صرافی قطره چکانی (۲۰۰۰ دلار به ازای هر کارت ملی) امکان فروش ارز داشت.

پیش از این نیز در چهاردهم مهرماه، کامران سلطانی‌زاده،  دبیر کل کانون صرافان در این باره اظهار داشت: متاسفانه در اقدامی عجیب دوباره دستور‌هایی به بازار متشکل داده شد که سقف و کف برای نرخ توافقی ایجاد و همین کار موجب فاصله گرفتن قیمت بازار و غیرواقعی شدن کشف نرخ توسط تجار و صرافان شده است. وی افزود: در زمینه نرخ ارز، مشکل اصلی این است که نرخ ارز در صرافی‌ها را باید به نرخ واقعی بازار برسانیم، اگر هر اقدامی که انجام می‌دهیم با بازار رسمی و آزاد فاصله داشته باشد، متاسفانه آن گلوگاه را دلال‌ها پر خواهند کرد.

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی

سرانجام با تغییر رئیس کل بانک مرکزی و رفتن صالح آبادی، بسیاری امیدوار به تغییر رویکرد‌های اشتباه ارزی در دوران مدیریت وی شدند، چون تداوم سیاست ارز توافقی، منجر به توزیع رانت و از بین رفتن منابع ارزی کشور شده بود. در نهایت با آمدن فرزین به ساختمان شیشه‌ای میرداماد، زمزمه‌ها حکایت از تدابیر ارزی متفاوت از سوی رئیس جدید داشت. به گونه‌ای که در همان روز‌های نخست، بر ثبات نرخ نیما و تعیین میانگین ۲۸۵۰۰ تومان به ازای هر دلار نیمایی تاکید و در ادامه وعده شکل گیری بازار مبادله طلا و ارز مطرح شد.

در نهایت امروز بانک مرکزی بر اساس برنامه ریزی‌های از پیش اعلام شده، سقف عرضه ارز به متقاضیان دارای کارت ملی را از ۲۰۰۰ به ۵۰۰۰ یورو افزایش داد. همچنین از همان آغاز معاملات صبح، سایت بازار متشکل ارزی با تغییراتی همچون حذف بخش دلار و یورو توافقی همراه شد. اتفاقی که نشان از پایان سیاست ارز توافقی در شبکه ارزی کشور داشت.

حال ساعتی قبل رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در پاسخ به سوال یکی از کاربران مبنی بر اینکه چرا سیستم دلار توافقی قطع شده است اظهار داشت: "بانک مرکزی با حذف دلار توافقی به دنبال برچیدن رانت به‌وجود آمده بوده است. فرزین تاکید کرد: از این به بعد از تمامی صرافی‌ها بدون انجام ثبت‌نام، ارز خود را دریافت کنید؛ به نرخ تابلو، بدون صف. "

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی/ دلار توافقی تمام شد/ رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

وی همچنین صبح امروز از از آغاز عملیات احیای ثبات در بازار ارز خبر داد و نوشت: از امروز، بانک مرکزی و صرافی‌ها اقدامات مشترکی در احیای ثبات اقتصادی در کشور انجام می‌دهند. بانک مرکزی زین پس به بازار آزاد ورود پیدا خواهد کرد و نرخ‌ساز خواهد بود.

بیشتر بخوانید 

بانک مرکزی امروز در اطلاعیه اعلام کرد: از امروز (۱۴۰۱/۱۱/۰۴) کلیه صرافی‌ها مجازند نسبت به فروش ارز به صورت اسکناس با نرخ منتشر شده تحت عنوان "آخرین نرخ صرافی ها" در سایت مدیریت بازار متشکل معاملات ارز ایران به آدرس www.ice.ir اقدام نمایند.

 

۳ میلیارد دلار در قالب سهمیه ۲۰۰۰دلاری فروخته شد

با گذشت هفت ماه از اجرای سیاست ارزی دلار توافقی، امروز رئیس کل بانک مرکزی به صراحت پایان این سیاست ارزی را اعلام کرد. این در حالی است که چند وقت پیش نیز گزارش ارزی کمیسیون اقتصادی مجلس به این مساله پرداخته بود و بیان داشت: با توجه به حجم معاملات بازار متشکل، تقریبی می‌توان گفت در ۹ ماهه سال جاری، نزدیک به ۳ میلیارد دلار (مشخصاً) صرف ارز سایر (سهمیه ۲۰۰۰ دلاری به‌ازای کارت ملی) شده است. از سوی دیگر، ارز مسافری قابل‌توجهی در سه ماه اول سال که ارز سایر وجود نداشت، تخصیص داده شده است، با فرض فروش ارز سایر به‌میزان ۳ میلیارد دلار از ابتدای سال تا آذر ماه حدود بیش از ۱۵۰ هزار تن با ارائه کارت ملی اقدام به خرید ارز تحت سرفصل سایر کرده‌اند، در این بین مشاهدات میدانی تأیید می‌کرد که نقش اجاره کارت ملی و سوءاستفاده از کد ملی افراد در ایجاد تقاضای کاذب با هدف سفته‌بازی نقش جدی داشته است.

نویسنده: محمدرضا مقامی فرد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۰۰
انتشار یافته: ۶۹
دلار را تا ۴۶ بردن بالا بعدا دلار بازار متشکل ۳۵ تومانی را کردن ۴۲ تومان و ازادش کردن، شیطان باید پیش آقایان درس بخواند ، واقعا استاد هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
بازهم خدا را شکر؟؟؟!!!که من نشدم رئیس جمهور که دلار بشه پنج هزارتومان!
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
بدوووووووو
بدوووووووو
کویت شده
نفری ۵۰۰۰ دلار میدهند

!!!روز روزش صرافان دلار نداشتند که حالا نفری ۵۰۰۰ دلار بدهند
احمدی نژادی های کابینه مثل رییس جدید بانک مرکزی دارند احمدی نژادی عمل میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
همه این بازی ها برای تامین ارز مسافریشان برای عید نوروز
است با 2000 دلار کفاف هزینه سفرشان را نمی داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
ناراحت نباش کانال های تلگرامی می برند 46 و بعد صرافی ها هم بدو بدو نرخ را 46 می کنند این اتفاق به آخر هفته بعد نمی رسد
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
خلاصه کلام
دلار دولتی گران شده
ارز کف بازار آزاد هم بالا خواهد رفت
ممنون از شاهکار جدید رییس بانک
با این روش دلار عملا وارد بازار بورس میشود و مثل خودرو گرانتر میشود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
دلار ۳۹۵۰۰ تومانی دوشنبه را آقایون تبدیل به ۴۲۵۰۰ تومان کردن برای صرافان

خسته نباشید دلاور
دولت باید برای کسانی که سهیه 2000 دلاری گرفتند پرونده مالیاتی تشکیل داده و از آنها مالیات بگیرد و تا یک سال یارانه اشان را قطع کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
چرا یکسال برای همیشه قطع کند. در ضمن کتکشان هم بزند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
همه اش به خاطر اینکه یارانه را قطع نکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
اعدامشان کنید مفسدان اقتصادی رو آقاآآآآآآآآآآآآآآآآآآ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
تو یکی حرف نزنی بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
مگه یارانه هم میگیری؟ یارانه ها چندسالیه که برای ما قطع شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
روی سامانه مالیات بررسی کردم ، مطلب صحت ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
کجای کاری مردم همه دلال شدن خیلی ها الکی به بهونه مسافرت میرفتن دلار ارزون می گرفتن و الان شاکین ملت رانت خور
اقتصاد با دستور پیش نمی رود. اقتصاد یک علم است. اگر بر اصول مشخص بنا نشود فرو می ریزد.
پاسخ ها
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
ناصر جان ، اقتصاد علم نیست چرا که تابع رفتارهای اجتماعی است،اگر اقتصاد یک علم دو دو تا چهارتا بود که مشکلی نداشتیم
اقتصاد یک فن است مثل رانندگی ، هر کس ماهرتر باشد بهتر به مقاصد می‌رسد و فعلا ماهری دیده نمیشود
ماهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
چه قدر جالبه
من نه دلا گرفتم نه حوصله این کارارو دارم
ولی در عجبم ازشما‌.مگه غیر از این بود از روی ناچاری و فشار مالی خیلی از هموطن ها این کارو کردن
حالا مثلا پیشنهاد میدی.از ماست که برماست
دست از این خالی بندی ها بردارید
در تحریمهای جدید آمریکا دارند به چین در مورد عدم خرید نفت ایران به توافق می‌رسند ان وقت شما یاد ارز پاشی افتادی؟؟؟؟
به په نرخی؟؟؟
شما مفهوم ارز داد را نفهمیده ای

یک پیشنهاد: دلار را دولت ببرد در بوووووووووووورس وااااااااااااااااای کشف قیمت کند مثل ربع سکه ها که حاصل آن ربع ده میلیونی بود ان وقت دلار ۲۰۰ هزار تومان کشف قیمت خواهد شد
دلار ۴۲۰۰ هم که شکل گرفت از این دست ادعاها مسئولان ان زمان انجام دادند که ارز به هر مقداری بخواهید از فردا توزیع خواهد شد و رالی خرید ارز توسط مردم و فروش دولت شروع و ۱۵ میلیارد دلار و یکسری میگویند ۳۰ میلیارد دلار ارز نبودی به فنا رفت
اصلا بازار آزاد به اقای فرزین چه مربوطه؟؟؟؟؟؟؟
خواهید دید بازار ازاد چگونه ارز دستوری را میخرد و به این اشتباه دولت میخندد
باید به همه مسئولان و میهن دوستان هشدار داد که مرلقبت و هوشیاری را بشدت رعایت کنند. حالا که بنظر میرسه بعد از مواضع اروپا دولت ایران با مصلحت سنجی تصمیم گرفته مانند دولت چین کاملا در جنگ روسیه در اکراین بیطرف بشود و هیچ تسلیحات جدیدی به روسیه که نیاز مبرم پوتین هست ارسال نکند باید منتظر عکس العمل های احتمالی روسیه و پوتین بود که می توانر طیفی از مواضع دیپلماتیک و فشار سیاسی تا خرای نکرده فعال شدن دوباره داعش که سگ هار پوتین هست را در بر بگیرد. پونینی ها در اکراین و اقتصاد و دکترین زمستان سخت شکست مطلق خوردند و تحمل عدم همکاری ایران و کاهش تنش بین ایران و اروپا را نخواهند داشت. خیلی هوشیار باید بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
اول اون پرچم نجس کانادا رو بردار
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
جواب ۱۰۵۸:
مودب باشید و درست صحبت کنید
نجس بودن در احکام تعریف خودش را دارد و به کشوری اطلاق نمیشود
فرزندان مسئولان چرا میروند در این کشور نجس از نظر شما؟؟
دلار بازار ازاد به عنوان نرخ واقعی برسمیت شناخته شد! از این به بعد مانند همه دنیا مسئولان بانک مرکزی باید قیمت بازار( همان گانالهای ضاله! تلگرامی ) را برسمییت بشناسند که تا بهار به کانال ۵۰ تومن خواهد رسید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
سوال
بازار آزاد قیمتش مثل بورس کالا از قیمت دولتی عقب ماند چه کنیم؟؟؟؟

امکان ندارد بازار آزاد ارزان تر از ارز دولتی شود
تا وقتی ارید و فروش و یا ورود و خروج دلار محدودیت در مقدار داره ، دلار بالا میره
تا وقتی نرخ برابری دلار و ریال روی تابلوهای بانکهای جهانی و فرودگاههای بین المللی در دنیا نیاد ، دلار بالا میره .
تا وقتی هنوز برای داشتن دلار و یورو بصورت فیزیکی و به مقدار سقف مثلا ۱۰ هزار یورو مجازان تعیین کردین ، دلار بالا تر میره .
ملتی که مزخوان خونه و رندگیشونو بفروشن و مهاجرت کنن ، باید از کی ارز بخرن ؟؟
شما اونقدر ارز داریم بهشون بدین ؟؟
یا شاید چون شماها ارز ندارین ، باید بره یه کشور دیگه از صفر شروع کنه ؟؟
الان قانون گذاشتین که اگه کسی ۲۵۰ هزار دلار به ایران بیاره بهش اقامت میدین ، خب اون طرف چطوری میتونه اون دلار رو بیاره ولی یه ایرانی نتونه به راحتی ببره ؟؟؟
عزیزجان ساماندهی نرخ ارزپیش کش
جدول ضربتونودرست کنیدماراضی میشیم
150000×2100 دلار====315000000دلارسیصدوپانزده میلیون دلار نه۳میلیارددلار
دلار فقط برای واردات مواد اولیه به نرخ نیمایی و برای مسافرت و عیش و نوش در خارج از کشور به بالاترین نرخ باید فروخته شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
ملت از یه طرف می نالن که نداریم و بدبختیم ازون ور به این نظر منفی میدن
کار هوشمندانه و ضدرانتی است و قطعا دلار کاهشی میشود شدیدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
برعکس قیمت دلار افتاد در زمین کانال های تلگرامی آنها شب جمعه قیمت دلار را برای هفته بعد اعلام می کنند
درود برشما کار بسیار خوبی انجام دادین این دلال بازی تا کی ادامه داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
دلال بازی تازه شروع شده است
در کدام کشور دنیا در هنگام جنگ و تحریم در خزانه کشور به روی خیابان می گشایند!!!؟
تصور کنید با این روش نصف جمعیت ایران را در فشار روانی فعلی به سمت خرید ارز سوق بدهیم. آیا ۴۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰(چهارصد میلیارد دلار) داریم که به بازار تزریق کنیم. عقل حسابگر و معاش اجازه می دهد که در شرایط فعلی پولی که برای تامین دارو و غذا نیاز داریم به خیابان پمپاژ کنیم و به سرعت به خارج منتقل شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
تو دلسوز نیستی، نمیدونی کلا چه خبره یا نمیخوای بدونی!!
از سال 92 تا حالا همه روسای بانک مرکزی و روسای جمهور و همه مسئولان گفتن نرخ ارز و مشخصا دلار اینقدر نیست و این قیمتها قیمت سازی است ولی همین قیمتهای ساختگی ما رو هر روز فقیر و فقیتر کرده.
بیش از 90 درصد ارز کشور دست دولته و کسی جز دولت نمیتونه قیمت رو جابجا کنه. دلیل افزایش نرخ ارز و کلا تورم کشور کسری بودجه دولت است که 70 درصد کسری بودجه هم به دلیل اختلاس است! حالا اینکه شما تز جنگ و خزانه و این حرفهای بی معنی رو میدید کلا یا توی باغ نیستی یا نمیخوای بفهمی
بهتره تیتر بزنی

شروع افزایش قیمت دلار به 50 هزارتومان
ارزش ریال را تضمین کنید. اصلا می دانید تضمین ارزش ریال یعنی چه!؟
دمش گرم
بسلامتی دلار نه ۲۳۰۰۰ تومان مصوب مجلس شد
نه ۲۸۵۰۰ ادعایی رئیس بانک مرکزی شد
نه ۳۰۰۰۰ تومان معاون اول رئیس جمهور
از این پس دلار با نرخ ۴۲۴۰۰ در صرافی میتوانید خرید کنید تا ماه دیگه که دوباره افزایش قیمتها را شاهد باشیم
بنظرتان داستان تکراری نیست؟
مبارکه . . . دلار توافقی هم کم کم به نرخ بازار آزاد نزدیک میشه . . . الان نرخ یوان در سامانه نیما 42001 ریال هست ولی وقتی به صرافی مراجعه میکنی نرخ یوان رو 5670 تومن اعلام میکنن یعنی نرخ نیمایی از کشک هم کشک تر شده و فقط روی کاغذ نرخ دلار نیمایی 28500 تومن هست و در موقع خرید قیمت تفاوت داره
تابی جان نفری ۱.۵ میلیون نفر خریدن نه ۱۵۰ هزار
ترا بخدا یکم علمی برنامه ریزی کنید

ملت رو کلافه کردید
سوادش رو ندارید برید کنار
این بود شعار حفظ ارزش پول ملی
از ونزوئلا بدتر شدیم
ظلم تاکی؟
چرا یه سری صرافی و دلال باید برای پول ملی ارزش گذاری کنن؟
دلار ۴۲۰۰ تومنی جهانگیری را ابتدا کردند ۲۸۵۰۰ تومن و بعد سریع و انقلابی تا این لحظه دلار را کردند ۴۳ هزار تومن. فقط تمام مسئله اینا اینه کی وزیر و رئیس بانک مرکزی باشه و سریع و انقلابی.....
افسوس.
تا ده سال دیگر به دلار یک میلیون تومانی سلام خواهیم کرد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
چهارسال پیش می گفتن دلار تا اخر سال صد تومن میشه امثال شما بودن
ناشناس
| Finland |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
داداش هنوز اخر سال نشده. یهو دیدی رسید به صد تومن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
گفتند تد آخر سال ۲۰ تومن میشه که بیشترم شد
یه آزمایش دیگه خدا بخیر کنه .سفت بشینید!!!!
فروش ارز برای مسافرت و سرمایه گذاری در خارج کشور باید ۵۰ هزار تومان باشد. عوامل تقاضای ارز را بررسیرکنید.
این نرخ روی تابلو همیشگی هست؟ میشه روش برنامه ریزی برای شروع یک سرمایه گذاری چند ساله نمود؟ یا بازم واسیم
مردم و سرمایه به ارزششون شده گوشت قربونی در فرایند آزمون و خطا شما که از یه ضرب ساده عاجزین و اشتباه خبر میزنین اخه عرضه اینکارا را دارین قطعا اینکارا بدلیل جلوگیری از دلار ۷۰هزارتومنی شب عیده که مسلما از پیش شکست خورده است دلیل محکم و واضحش یوان چینه که دلار را هم به همون روش میخان عرضه کنن خدا شب عید را بخیر کنه
سلام روز بخیر
بهترین کار را بانک مرکزی کرده درست نبود در هر ساعت شاهد
نوسان باشیم خوب آنها که هرس و طمع کردن باید صرر بدهند
که دنبال دلار نروند و حالا تک نرخی مانند تمام دنیا بازار را آرام می‌کند و سر مایه عزیزان فقط تولید و صادرات و لا اقل سپرده گداری بانک
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
در شرایط تحریم امکان ندارد بتوانند تک نرخی کنند
فقط خزانه خالی میشود و دارو نایاب
من یک سوال از رئیس بانک مرکزی دارم: بانک مرکزی علیرغم مازاد ۹۰ درصدی، ربع سکه را زیر ۷.۲ میلیون تمن در حراجی دولت نفروخت! این یعنی چی!؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
ربع سکه ۱۴ میلیونی در بورس کالا پروفسور فرزین فروختند

دولت دارد کسری بودجه اش را از مردم در می اورد
بجای این همه دکتر و اقتصا دان چند نفر زیر دیپلم از کف بازار بیارید بگدارید کارتان را سر و سامان دهند اقتصاد تئورسین بیسواد نمی خواهد کاربلد و کارکشته بازاری می خواهد که آقایان فقط مدرک دارند اما سواد کار ندارند وقتی خلبان ناشی باشد تکان های شدید هم به هواپیما آسیب می رساند هم به مسافر این اوج گرفتن با تکان های شدید روبرو است که پیکره کشور و مردم را مچاله کرده آقایان بجای این بگیر و ببندهای کف خیابان یک سری به اتاق های فرمان این کشور بزنید ببینید کی داره این قطار را می بره قطعا هیچ کس از این سرعت بی حساب و کتاب قطار جان سالم بدر نمی بره
یک کشوری که با مردمش جنگ داره وبادنیا جنگ داره وضع کشورش ارزش پولش واقتصاد وصنعت اون کشور منفی صفر میشه ومردمش برای تهیه ای معاش و زندگی هر کاری میکنن دزدی. دلالی. دروغ. مهاجرت و.......تا اون کشور با دستهای خودشون به این روز نیفته یک کشور موفق اول مردم اقتصادی میخواد بعدن حکومت اقتصادی
پس چی شد شما که همین چند روز پیش گفتی قیمت کف بازار رو قبول نداری
چرخش قهرمانانه به سمت سیاست‌های دولت جهت فروش دلار آزاد به خلق الله و تامین کسری بودجه
برادر یکم دیگه دست دست میکردی دلار به ۵۰ تومن برسه بعد مثل بتمن وارد میشدی بیشتر حال میداد نه؟؟؟؟
مردم ایران همه دلال شده اند وقتی تصمیم درست هم گرفته می شود نگران می شوند. انگار خیلی ها از دلار رانتی سود می کردند.
خودتان می دانید که‌چکار می کنید بابا ملت کلافه اند گوشت دریک ما ۱۰۰ هزار تومان‌گران شد ترا به خدا مملکت را رها‌کنید صدنا مثل فر زین‌هم بیاید هیچ‌کاری نمی تواند انجام دهد
هموني که توي تابلو هست پس مورد تائيد شماست. پس چرا مي گوئيد قيمتها حباب است، قيمت مجازي هستش و .........
خدااا من دگه رد دادم
دلار را با بازی دادن ملت رسوندید به ۴۵ هزارتومن و همه چیز را ۱۰ برابر کردید و حالا که به هدفتون رسبد میگید اینطوری بخرید
واقعا دستمریزاد
تمام برگه های بازی دولت باارزشه ولی بازی بدوبدترش اینکه مردم دربازی شرکت نمیکنن !تمام اعضای دولت ومجلس یک شکل ویک لباس هستن درتلویزیون هرکانالی عوض کنین میبینین !ویک مدل حرف میزنن تندتعصبی وبدون احتیاط!هیچکس نیست تابازی کنه بااین مدل مملکت یکدست خوبه ولی یک شکل نه میشه ناامنی نارضایتی وخفقان دلشوره خیلی ازآدمهاهم که حالشون بده وضعشون خوب میرن مهاجرت !دلخورهابایک شکل وتفکرهامیمونن دلسوزهای کارامدهم خونه نشینن
این جور که عرضه دلار پیش برود خزانه خالی میشود چرا بررسی نکنید واونهایی که پول دارند می‌خرند ونگهداری میدارند
خداروشکر آقای رییسی از لحظه ای که اومده
هم آزادی های سیاسی و اجتماعی گسنرش یافته
آزادی بیان زیاد شده
مجلسی متشکل از همه طیف ها داریم.
شکر خدا دلار هم که نشده پنج هزار تومن
و قول دادند زود تند انقلابی تا پایان سال بشه پانصدهزار ریال.
دولت انقلابی
دلار شب عید میشه 70هزارتومان چون ارز کم کم خارج میشه از کشور این هم مثل دروغ های قبلی
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی