بازدید 14151
۴

حضوری یا غیرحضوری شدن مدارس؟

وزیر کشور گفت: تصمیم به غیر حضوری شدن مدارس در شرایط اضطرار آلودگی هوا با هدف حفظ سلامتی دانش آموزان اتخاذ می شود.
کد خبر: ۱۱۶۰۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶ 24 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، وزیر کشور هم در حاشیه نشست استانداران، گفته: تصمیم به غیرحضوری شدن مدارس در شرایط اضطرار آلودگی هوا با هدف حفظ سلامتی دانش‌آموزان اتخاذ می‌شود.

پیشتر معاون آموزش متوسطه در برنامه تهران بیست شبکه پنج سیما، درباره افت تحصیلی نگران‌کننده دانش‌آموزان هشدار داده و از استانداران خواسته بود، به موضوع تعلیم و تربیت توجه بیشتری نمایند.

کاظمی با اشاره به تعطیلی مدارس به دلایل گوناگون، گفت: متأسفانه مدارس به دلایل مختلفی از جمله آلودگی هوا و سرما، به عنوان اولین راه حل تعطیل می‌شود که این تعطیلی‌ها مورد تائید وزارت آموزش و پرورش نیست.

این تناقض در سیاستگذاری در حالی است که شاخص کیفیت هوای تهران عصر دوشنبه سوم بهمن، بر روی عدد ۱۵۸ و بازه ناسالم برای همه افراد و در وضع قرمز قرار داشت.

طبق آیین نامه اجرایی قانون هوای پاک، کارگروه‌های استانی اضطرار آلودگی هوا به ریاست استانداران تشکیل می‌شود.

این کارگروه‌ها برای کاهش مواجهه شهروندان با ذرات آلاینده در روز‌های با وضع قرمز آلودگی، تصمیماتی را اتخاذ می‌کنند که غیرحضوری شدن مراکز آموزشی، یکی از این تصمیمات است.

مدیریت بحران استان تهران هم اعلام کرد: با توجه به سکون هوا تا چهارشنبه ۵ بهمن، درصورت مدیریت نشدن منابع آلاینده ثابت و متحرک، احتمال افزایش شاخص آلودگی هوا تا حد بسیار ناسالم به ویژه در مناطق پرتردد و صنعتی وجود دارد.

در این شرایط جوی، کاهش تردد خودرو‌ها، کنترل فعالیت واحد‌های صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، خودداری از تردد غیرضروری و ورزش در فضای باز، توصیه شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۲
انتشار یافته: ۴
مجبوریم برای رساندن بچه ها با ماشین بیرون برویم از طرفی خود بچه هم دچار آلرژی به الودگی هوا می شود و مسائل بعدی ....
دقت کردین در طول این سال ها تنها چیزی که برای مسئولین مهم نبود جون انسان ها بود
حضوری کردن مدارس و تشکیل ندادن جلسه و تصمیم نگرفتن برای این امر مهم که به سلامتی جامعه بخصوص بچه های ما ارتباط شدید دارد فقط تلاش برای عادی انگاری و تضعیع حق فرد فرد افراد جامعه است. نقض صریح قانون است. لطفا رسانه های با وجدان ساکت نباشند.
آموزش و پرورش صلاحیت اظهار نظر در مورد سلامتی افراد جامعه بخصوص دانش آموزان را ندارد. قانون باید عمل شود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر