بازدید 4468

ادبیات نامتعارف ترامپ با پمپئو در پی انتقاداتش از چین

یک رسانه آمریکایی با انتشار بخشی از کتاب خاطرات مایک پمپئو وزیر خارجه دولت قبلی آمریکا، به ادبیات و برخورد نامتعارف دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت این کشور با وی در کسوت وزیر خارجه و نیز انتقاداتش از چین در دوره همه گیری ویروس کرونا پرداخته است.
کد خبر: ۱۱۶۰۳۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴ 20 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، نیویورک پست در این گزارش به نقل از مایک پمپئو وزیر خارجه دولت ترامپ در کتاب خاطراتش نوشته است: انتقاداتی که در یک نشست خبری ۲۵ مارس ۲۰۲۰ وزارت خارجه آمریکا علیه پنهان کاری شی جین پینگ رئیس جمهور چین درباره شیوع ویروس کرونا مطرح کرده بود خشم پکن را برانگیخته بود و 26 مارس در تماس تلفنی با ترامپ خواسته بود که او (پمپئو) را ساکت کند.

این رسانه آمریکایی که به بخش هایی از کتاب پمپئو که قرار است هفته آینده منتشر شود، دست یافته، گزارش داده است که شی جین پینگ به ترامپ گفته بود پمپئو با این سخنانش مرحله نخست معامله تجاری میان دو رهبر را که در ژانویه شکل گرفته بود، با خطر مواجه می کند.

بر اساس این گزارش، ترامپ پس از پایان تماس تلفنی‌اش با رئیس‌جمهور چین خطاب به مایک پمپئو وزیر خارجه اش گفته است: مایک من، این آدم عوضی از تو بدش می‌آید.

نیویورک پست ادامه داده است: چند روز بعد، ترامپ به پمپئو گفته است با انتقاداتش از رئیس جمهور چین "همه چیز را به خطر می‌اندازد" زیرا ایالات متحده آمریکا به تجهیزات حفاظتی چین برای مقابله با کرونا نیاز دارد.

در این گزارش بر اساس ادعای پمپئو در کتابش آمده است: ترامپ به او گفته "به خاطر خدا بس کن! " و "کمی خفه خون بگیر."

وزیر خارجه دولت سابق آمریکا در کتاب خود با بیان اینکه به خواست ترامپ احترام گذاشته، نوشته است: به تجهیزات پزشکی نیاز داشتیم و بخاطر آن مدیون حزب کمونیست چین بودیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار