بازدید 1912

گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه مصر و رژیم صهیونیستی

منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، وزیر خارجه مصر در تماس تلفنی با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره فلسطین صحبت کرده است.
کد خبر: ۱۱۶۰۳۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵ 20 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روزنامه الأهرام مصر، «سامح شکری» تلفنی با «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی صحبت کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه مصر در این گفت وگوی تلفنی بر اهمیت تلاش جدی برای احیای هرچه سریعتر روند صلح میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها تاکید کرد، زیرا این بهترین و تنها راه برای دستیابی به چشم انداز راه حل دو کشوری و تشکیل کشور فلسطین و دستیابی به ثبات و صلح برای همه مردم منطقه است.

شاکری با تأکید بر اینکه اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی در فلسطین شرایط را پیچیده می‌کند، گفت: نیاز به حفظ وضعیت قانونی و تاریخی موجود در قدس است، زیرا این امر تأثیر مستقیمی بر کاهش تنش دارد.

شکری در این زمینه تاکید کرد که مصر به تلاش‌های خود برای تثبیت آرامش بین طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گفت وگوی تلفنی کوهن با شکری را گرم توصیف کرده که به روابط دوجانبه و همکاری‌ها به ویژه در زمینه اقتصادی پرداختند.

پیش تر سران مصر و اردن و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از یک نشست سه جانبه در قاهره بر ادامه تلاش‌ها به منظور تحقق صلح و تامین حقوق ملت فلسطین و تشکیل مستقل فلسطین تاکید کردند.

شرکت کنندگان در پایان این نشست سه جانبه با صدور بیانیه‌ای نسبت به خطرات نبود افق سیاسی و پیامدهای آن بر امنیت و ثبات منطقه هشدار دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار