بازدید 2978

افزایش شمار جانباختگان ویروس کرونا در جهان

بر اساس تازه‌ترین آمار، تعداد قربانیان کرونا در جهان به بیش از ۶ میلیون و ۸۲۵ هزار نفر رسید.
کد خبر: ۱۱۵۹۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳ 14 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از سایت ورلد میترز، تا کنون ۶۷۰ میلیون و ۸۲۵ هزار و ۱۲۳ نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد ۶ میلیون و ۷۲۷ هزار و ۲۲۵ نفر جان باخته اند.

آمریکا با ابتلای ۱۰۳ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۱۸۷ نفر و فوت یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۲۰ نفر بر اثر کرونا در صدر قرار دارد. در شبانه روز گذشته در آمریکا ۱۹۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. از نظر تلفات شبانه روز گذشته، ژاپن با ۴۸۰ قربانی در جایگاه نخست قرار دارد. پس از آمریکا، هند، با ۴۴ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۸۸۴ مبتلا و مرگ ۵۳۰ هزار و ۷۲۲ نفر بر اثر این بیماری در جایگاه دوم آمار مبتلایان قرار دارد. فرانسه آمار ۳۹ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۱۷۶ مبتلا و ۱۶۳ هزار و ۳۴۷ فوتی بر اثر کرونا را تا کنون ثبت کرده است. ۱۰۱ نفر هم در شبانه روز گذشته به آمار قربانیان کرونا در این کشور افزوده شد.

در آلمان ۳۷ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۱۳۵ مبتلا و ۱۶۳ هزار و ۷۷۵ مرگ ناشی از کرونا ثبت شده است. ۱۵۰ نفر هم در شبانه روز گذشته به آمار قربانیان کرونا در این کشور افزوده شد. در برزیل، ۳۶ میلیون و ۶۲۳ هزار و ۲۱۷ نفر تا کنون به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد ۶۹۵ هزار و ۳۳۴ نفر جان باخته اند. در بیست و چهار ساعت گذشته در برزیل ۷۹ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

در ژاپن تا کنون ۳۱ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۲۸۱ نفر به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۶۱ هزار و ۷۶۱ نفر جان باخته اند. ۴۸۰ نفر نیز در شبانه روز گذشته در جمع قربانیان این بیماری در این کشور قرار گرفتند.

کره جنوبی تا کنون آمار ۲۹ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۷۶۹ مبتلا به کرونا و ۳۲ هزار و ۸۶۷ فوتی بر اثر این بیماری را ثبت کرده است در شبانه روز گذشته هم ۴۶ نفر دیگر به آمار قربانیان این بیماری در این کشور افزوده شد.

آمار کرونا در ایتالیا از ابتلای ۲۵ میلیون و ۳۶۳ هزار و ۷۴۲ نفر و مرگ ۱۸۵ هزار و ۹۹۳ نفر بر اثر این بیماری حکایت دارد. در انگلیس تا کنون ۲۴ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۱۳۱ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۰۱ هزار و ۲۸ نفر بر اثر آن جان باخته اند.

در روسیه تا کنون ۲۱ میلیون ۸۴۶ هزار و ۷۲۲ نفر به کرونا مبتلا شده اند و ۳۹۴ هزار و ۳۰۹ نفر جان باخته اند. ۴۷ نفر هم در بیست و چهار ساعت گذشته در آمار قربانیان کرونا در این کشور قرار گرفتند.

آمار کرونا در ایران از ابتلای ۷ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۴۴۶ نفر و فوت ۱۴۴ هزار و ۷۲۳ نفر حکایت دارد. ۱ نفر هم در شبانه روز گذشته جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند.

در اسپانیا تا کنون ۱۳ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۲۵۱ نفر به کرونا مبتلا شده اند و ۱۱۷ هزار و ۷۵۹ نفر جان باخته اند. ۷۶ نفر هم در شبانه روز گذشته به آمار قربانیان کرونا در این کشور افزوده شد.

آمار تلفات کرونا در شبانه روز گذشته در استرالیا ۵۹ نفر، تایوان ۵۳ نفر، مکزیک ۴۵ نفر، شیلی، ۲۹ نفر، فیلیپین ۲۷ نفر، دانمارک ۱۱ نفر، پاراگونه ۳۰ نفر، کرواسی ۱۰ نفر و هنگ کنگ ۷۱ نفر بود. در مجموع ۱۵۸۷ نفر در شبانه روز گذشته در جهان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

بر اساس به روزرسانی آمار واکسیناسیون کرونا در کشور‌های جهان که هشتم ژانویه به روزرسانی شده است، تاکنون ۵.۵۱ میلیارد نفر تقریبا معادل ۷۱.۸ درصد جمعیت جهان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند. در آمریکا تا کنون ۸۰ درصد مردم در برابر کرونا واکسینه شده اند که از این تعداد ۶۸ درصد دو دوز واکسن و ۳۴ درصد دوز تقویتی واکسن را دریافت کرده اند. در هند، ۷۵ درصد مردم واکسن دریافت کرده اند که ۷۰ درصد کاملا واکسینه شده اند و ۱۶ درصد دوز تقویتی را دریافت کرده اند.

در برزیل، ۸۹ درصد مردم واکسن زده اند و از این تعداد ۸۳ درصد به طور کامل واکسینه شده اند و ۵۹ درصد دوز تقویتی واکسن را دریافت کرده اند. در فرانسه این آمار به ترتیب، ۸۱ درصد آمار واکسیناسیون، ۷۹ درصد دریافت دو دوز واکسن و ۷۰ درصد دریافت دوز تقویتی کرونا اعلام شده است. در آلمان ۷۸ درصد تا کنون واکسن زده اند و ۷۶ درصد دو دوز واکسن و ۷۷ درصد دوز تقویتی واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

انگلیس تا کنون ۸۱ درصد مردم خود را در برابر کرونا واکسینه کرده است که ۷۶ درصد این تعداد دو دوز واکسن و ۶۰ درصد تعداد دوز تقویتی کرونا را دریافت کرده اند. در ایتالیا این آمار به ترتیب ۸۴ درصد واکسن، ۸۰ درصد دو دوز واکسن و ۷۶ درصد دوز تقویتی واکسن است. در روسیه تا کنون ۶۱ درصد واکسن زده اند و از این تعداد ۵۵ درصد دو دوز واکسن و ۱۴ درصد دوز تقویتی واکسن را دریافت کرده اند.

در ایران هم تا کنون ۷۹ درصد از مردم در برابر کرونا واکسینه شده اند و از این تعداد ۷۱ درصد دو دوز واکسن و ۳۸ درصد دوز تقویتی واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل