بازدید 15704
۱

اگر زلزله آمد در چارچوب در پناه نگیرید!

مدیرکل آموزش‌های همگانی جمعیت هلال احمر گفت: «پناه‌گیری در چارچوب درهای ساختمان توصیه‌ای منسوخ شده است. با توجه به ساخت و سازهای جدید اکنون این اقدام نه تنها حافظ جان مردم نیست، بلکه خطرساز است.
کد خبر: ۱۱۵۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹ 11 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، نواب شمس‌پور گفت: در گذشته در سازه‌های بنایی، مقاوم‌سازی نشده و خانه‌های خشتی، چارچوب درها از اندک بخش‌های ساختمان بود که پس از زلزله سالم باقی می‌ماند اما اکنون برعکس است. در ساختمان‌های جدید درها و چارچوب‌ها سبک هستند و در اثر زلزله شکسته یا تابیده می‌شوند.

مدیرکل آموزش‌های همگانی جمعیت هلال احمر توصیه کرد: در زندگی شهری امروز توصیه می‌شود اگر هنگام وقوع زلزله در ساختمان هستید؛ سعی کنید در زیر یک میز یا هر مبلمان مستحم دیگر پناه بگیرید و اگر این امکان نبود در گوشه‌ای بایستید.

وی ادامه داد: در ساختمان‌های بلند از پنجره‌ها و دیوارهای بیرونی و همچنین آسانسور دوری کنید و اگر در محیط باز هستید از درختان، دیوارها و خطوط برق فاصله بگیرید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
شما چی فکر می کنید من که خودم تو زلزله 6 و نیم ریشتری آذربایجان بودم تا آدم به خودش بیاد که چه اتفاقی افتاده زلزله کارش را انجام داده ولی بعد از زلزله که آدم میدونه که چه اتفاقی افتاده برای پس لرزه ها توصیه های این چنینی خوبه تازه تو ایران از 7 ریشتر بیشتر زلزله نیومده فک کنم این ساختمانهای بتون آرماتور هم جواب میده زیاد نگران نباشید فقط همیشه هنگام خواب زیر ساعت و دکور اینا که افتادنی هستن نخوابید بهتره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی