بازدید 15387

واکنش آمریکا به هتک حرمت مسجد الاقصی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به هتک حرمت مسجدالاقصی از سوی رژیم صهیونیستی گفت که واشنگتن خواستار حفظ وضعیت کنونی پیرامون اماکن مقدس در بیت المقدس و مخالف هرگونه اقدام یکجانبه است.
کد خبر: ۱۱۵۷۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴ 04 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود که آمریکا قاطعانه از حفظ وضعیت کنونی تاریخی پیرامون اماکن مقدس در بیت المقدس حمایت می کند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: با هرگونه اقدام یکجانبه که این وضعیت تاریخی را در اماکن مقدس تغییر می‌دهد مخالف هستیم. این اقدامات غیرقابل قبول هستند.

وی ادامه داد که رئیس جمهور آمریکا پیش از این در مورد نیاز به حفظ وضعیت کنونی اماکن مقدس در بیت المقدس تاکید کرده است.

این مقام آمریکایی مدعی شد که واشنگتن اقدامات خود را در راستای کاهش تنش ها انجام خواهد داد.

وی با تاکید بر راهکار دو دولتی ادعا کرد که ما نگران هرگونه اقدام یکجانبه بوده و خواهان کاهش تنش ها میان فلسطینیان و اسرائیلی ها هستیم و انتظار داریم کابینه بنیامین نتانیاهو به تعهدات خود در حفظ وضعیت کنونی تاریخی در مسجدالاقصی عمل کند.

پرایس با بیان اینکه آمریکا هیچ ارتباط مستقیمی با این وزیر صهیونیستی نداشته است، گفت: ما عمیقاً از بازدید وزیر اسرائیلی از مسجد الاقصی نگران هستیم. این اقدام ظرفیت تشدید تنش و خشونت را دارد.

کارین ژان‌پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید نیز گفت تغییر در وضعیت موجود اماکن مقدس بیت المقدس غیرقابل قبول است.

ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی کابینه رزیم صهیونیستی در سایه حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی صبح سه شنبه به همراه شماری از صهیونیست ها به مسجد الاقصی یورش برد.

این اقدام بن گویر واکنش‌های فلسطینی و عربی قابل توجهی را به همراه داشته است و علاوه بر چهره‌ها و گروه‌های مقاومت فلسطین کشورهای عربی ازجمله قطر، اردن، امارات، عربستان، سازمان همکاری اسلامی و وزارت خارجه ترکیه آن را محکوم کردند.کشورهای مذکور همچنین اقدام بن گویر را یک حرکت تحریک آمیز ارزیابی کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار